  • 1. Data: 2006-01-18 11:06:33
    Temat: Wspolnota - uchwala
    Od: "pb" <x...@h...com>

    Witam

    Moja wspolnota podjela uchwale na mocy ktorej ma byc wykonana
    - wspolfinansowana - sciazka do przystanku, jednak sciezka nie bedzie
    znajdowac sie na terenie wspolnoty, a na terenie nalezacym do miasta lub w
    czesci do innej wspolnoty czy samego dewelopera.

    Czy wiec jest to uchwala ktora wiaze mnie do zaplaty ?

    Nie mam ochoty placic gdyz np wspolnota ktora znajduje sie obok
    zechce sie ogrodzic i nie bedzie juz przjescia a przynajmniej bedzie
    utrudnione (jeszcze fizycznie nie ma tam wspolnoty powstaly bloki ludzie
    sie wprowadzaja ale za 2-3 miesiace dostana akty do reki i podejma uchwale o
    ogrodzeniu osiedla ).

    Wedlug mnie deweloper powinien wylozyc pieniadze na taka sciezke gdyz nowym
    mieszkancom obieuje ja przy zakupie mieszkania,a my jako stara wspolnota
    mamy pokryc czesc kosztow.

    Czy mozna taka uchwale zaskarzyc ? Co bedzie gdy np nastepna uchwala bedzie
    budowa autosrady A1 lub tylko wspolfinansowanie
    tejze autostradu - to oczywiscie zart ale sam sie nasuwa

    pozdrawiam

    pb

  • 2. Data: 2006-01-18 11:21:09
    Temat: Re: Wspolnota - uchwala
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    pb wyskrobał(a):
> [...]
    > czesci do innej wspolnoty czy samego dewelopera.
    >
    > Czy wiec jest to uchwala ktora wiaze mnie do zaplaty ?

    Tak samo jak każda uchwała. Tylko, że tutaj jest jeszcze problem czy macie
    stosowne zezwolenia itd. Ale zakładam, że to jest.

> [...]
    > utrudnione (jeszcze fizycznie nie ma tam wspolnoty powstaly bloki ludzie
    > sie wprowadzaja ale za 2-3 miesiace dostana akty do reki i podejma

    To po co podjęliście taką uchwałę?

    > Wedlug mnie deweloper powinien wylozyc pieniadze na taka sciezke gdyz
    > nowym mieszkancom obieuje ja przy zakupie mieszkania,a my jako stara
    > wspolnota mamy pokryc czesc kosztow.

    Jeżeli macie taką ścieżkę w umowach, to ścigajcie developera. Jest to wtedy
    częściowe niewykonanie umowy.

    > Czy mozna taka uchwale zaskarzyc ? Co bedzie gdy np nastepna uchwala
    > bedzie budowa autosrady A1 lub tylko wspolfinansowanie
    > tejze autostradu - to oczywiscie zart ale sam sie nasuwa

    Możesz zaskarżyć ją do sądu. A co do budowania autostrady to wspólnota
    obawiam się, że nie może tego współfinansować :)

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2006-01-18 11:33:26
    Od: "pb" <x...@h...com>

    > To po co podjęliście taką uchwałę?

    51% sie zgodzilo a 49 % nie - zgadnij w ktorej czesci bylem ;-))

    > Jeżeli macie taką ścieżkę w umowach, to ścigajcie developera. >Jest to
    > wtedy częściowe niewykonanie umowy.

    my nie mamy, nowi wlasiciele takze nie maja ale ustne zapewnienia ze bedzie
    taka sciezka dostaja od jakiegos czasu

    > Możesz zaskarżyć ją do sądu. A co do budowania autostrady to wspólnota
    > obawiam się, że nie może tego współfinansować :)

    skoro autostrady nie mozemy finansowac to czemu siciezke mozemy ? przeciez
    "to i to" lezy poza nasza wspolnota i bedzie nalezalo do miasta, a ruch
    pieszych bedzie z calej dzielnicy jak nie lepiej ;-)

    pb

  • 4. Data: 2006-01-18 13:17:54
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    pb wyskrobał(a):
    > my nie mamy, nowi wlasiciele takze nie maja ale ustne zapewnienia ze
    > bedzie taka sciezka dostaja od jakiegos czasu

    Zapewnienia "na gębę" są słabym oparciem. W tej sytuacji to chyba najlepiej
    jest wyprosić w developera tą ścieżkę.

    > skoro autostrady nie mozemy finansowac to czemu siciezke mozemy ? przeciez
    > "to i to" lezy poza nasza wspolnota i bedzie nalezalo do miasta, a ruch
    > pieszych bedzie z calej dzielnicy jak nie lepiej ;-)

    Bo budować autostrady mogą spółki akcyjne lub sp. z o.o. spełniające
    odpowiednie wymagania - ustawa o autostradach płatnych oraz o Krajowym
    Funduszu Drogowym :) A odpowiadając mniej humorystycznie to podejmowane
    uchwały nie muszą się przecież ograniczać terytorialnie do waszego osiedla.
    Jak macie wolę, pieniądze, tutuł prawny i zezwolenia to możecie budować
    ścieżki również poza osiedlem.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2006-01-18 13:30:37
    Od: "pb" <x...@h...com>

    > Bo budować autostrady mogą spółki akcyjne lub sp. z o.o. >spełniające
    > odpowiednie wymagania - ustawa o autostradach >płatnych oraz o Krajowym
    > Funduszu Drogowym :)

    to podam jako argument i zaporponuje wybudowanie Basenu
    a co bogada wspolnota ;-))

    ok
    dzieki za wyjasnienia

    pozdrawiam
    pb

  • 6. Data: 2006-01-18 13:56:35
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    to i tak sprawnie dzialacie ;)

    moja wspolnota zarzadzana przez Ataner z Poznania na koszt mieszkancow od 3
    lata poprawia braki w budynkach, stawia bezprawnie za kase mieszkancow
    slupki na parkingach, a projekt zagospodarowania terenu jesli chodzi o ilosc
    miejsc parkingowych ma niewiele wspolnego z umowa z deweloperem (tez
    Ataner). Raz doszlo niemal do katastrofy budowlanej bo w garazach
    podziemnych spadlo kilkanascie metrow korytek z kablami mocy , na szczescie
    w nocy i nikogo nie zabilo. Co roku zalewa sie w roznych miejscach sala
    garazowa, balustrady rdza zaczela zzerac jeszcze zanim wszyscy sie
    wprowadzili ;)
    Zaangazowanie mieszkancow jest tak wielkie ze zadnej uchwaly nie da sie
    uchwalic, nikt nie ma ochoty walczyc a zarzadca wciaz robi co chce.
    powodzenia

  • 7. Data: 2006-01-18 15:56:52
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dql7cj$al9$1@inews.gazeta.pl>, pb wrote:

    > Czy mozna taka uchwale zaskarzyc ? Co bedzie gdy np nastepna uchwala bedzie

    Myślę, że jak każdą, ale i tak przed rozpatrzeniem podlega wykonaniu.

    Renata

  • 8. Data: 2006-01-19 08:22:51
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    pb <x...@h...com> napisał(a):

    > Czy wiec jest to uchwala ktora wiaze mnie do zaplaty ?

    Na podstawie zapisów ustawy o własności lokali WM może podejmować decyzje
    dotyczące nieruchomości wspólnej - czyli m.in podejmować decyzje o
    wydatkowaniu środków na nieruchomość wspólną. Jeżeli po wybudowaniu ścieżka
    będzie stanowiła część nieruchomości wspólnej to uchwała jest dla Ciebie
    wiążącą.
    Jeżelu ścieżka nie będzie po wybudowaniu stanowiła nieruchomości wspólnej to
    WM nie mogła podjąć takiej uchwały, bo na mocy zapisów ustawy o własności
    lokali nie miała takiej mocy prawnej. Na podstawie tej argumentacji oraz
    zapisów KC, które stanowią, ze umowa [w tym przypadku ustawa] niezgodna z
    prawem jest nieważna możesz wstrzymać się od partycypowania w kosztach budowy
    tej ścieżki.

    pzdr.
    Rafał

  • 9. Data: 2006-01-19 09:55:53
    Od: "pb" <x...@h...com>

> [...]

    > prawem jest nieważna >możesz wstrzymać się od partycypowania w kosztach

    o wlasnie o cos takiego mi chodzilo

    wielkie dzieki

    a juz sie wystraszylem ze naprawde jest tak ze jezeli ludziki sie zbiora i
    maja kase i zechca wybudowac - cos kosztownego bezcelowego ale poza nasza
    wspolnota - to ja bede musial partycypowac w kosztach

    > pzdr.
    > Rafał

    pozdrawiam
    pb

  • 10. Data: 2006-01-19 10:41:31
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dqni8r$nt9$1@inews.gazeta.pl>, Rafał wrote:

> [...]
    > prawem jest nieważna możesz wstrzymać się od partycypowania w kosztach budowy

    A nie jest tak, że musi czekać na wyrok sądu, ale i tak do
    ogłoszenia wyroku uchwała podlega wykonaniu?

    Renata