  • 1. Data: 2007-02-12 20:32:25
    Temat: Wspólnota mieszkaniowa której nie ma
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Sorry, że ciągle nudzę ale te wspólnoty mieszkaniowe są jakieś dziwne i nadal
    nie bardzo rozumiem o co w nich chodzi.
    Tam gdzie mogę kupić mieszkanie jest wspólnota, ale tak w zasadzie to jej nie
    ma. Budynek ma 5 lat (ta wspólnota to 3 budynki, ogrodzone, a jakże),
    mieszkania i lokale wszystkie sprzedane, przed wejściem na teren piękna
    tabliczka że to własność wspólnoty ... a wspomnianej brak. Się nie zawiązała
    jeszcze i wszystko wskazuje na to, że się nie zawiąże. Brak chętnych ...?
    Budynkami administruje jakaś firma zewnętrzna, możliwe nawet że to ci, co
    wybudowali te budynki, ale jeszcze nie wiem na pewno. Mieszkania to własność
    odrębna. Jest tam jakiś administrator na miejscu, ale to wypłoch straszny, nic
    nie wie, albo udaje, że nic nie wie, sprzedający też rżnie głupa.
    Czy ktoś mi może wytłumaczyć o co tu chodzi? Czy są jakieś zagrożenia w związku
    z takim stanem rzeczy? A może to jest po prostu normalne? Opłaty nie są zbyt
    niskie, ale do dźwignięcia.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2007-02-12 21:03:44
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa której nie ma
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    On 12 Lut, 21:32, "Czapla" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Się nie zawiązała jeszcze i wszystko wskazuje na to, że się nie
    > zawiąże.

    WM się nie zawiązuje lecz powstaje z mocy prawa. Proponuję lekturę
    ustawy o własności lokali.
    Pzdr

  • 3. Data: 2007-02-13 08:35:16
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > WM się nie zawiązuje lecz powstaje z mocy prawa.

    No i powstała, przecież mają piękną tabliczkę na płocie, że teren należy do
    wspólnoty... Tylko żadnych władz nie ma i nie ma też z kim rozmawiać.

    Czy opisana przeze mnie sytuacja stwarza jakieś zagrożenia? Chodzi raczej nie o
    teorię a praktykę. Mieszkanie zmienia się przeciętnie 1-2 razy w ciągu życia,
    kasa olbrzymie (przynajmniej dla mnie) nic dziwnego, że staram się wszystko
    sprawdzić.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2007-02-13 13:13:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał

    > No i powstała, przecież mają piękną tabliczkę na płocie, że teren
    > należy do wspólnoty... Tylko żadnych władz nie ma i nie ma też z kim
    > rozmawiać.

    Jeśli mieszkańcy wnoszą opłaty to chyba wiedzą komu? Jeśli jest to
    wynajęty zarządca to chyba wie kto go wynajął, kto ustala stawki opłat,
    kto uchwala roczne plany finansowe i kwituje ich wykonanie itd. Spróbuj
    pójść tym tropem.

  • 5. Data: 2007-02-13 13:16:49
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    W praktyce to różnie, ryzyko to mogą być zawyżone opłaty za zarządzanie i
    administrowanie (jeżeli zarządza/administruje
    deweloper lub jego znajomki, i nie mylić z "kosztami zarządu nieruchomością wspólną",
    brzmni podobnie, a zupełnie co
    innego oznacza), oraz czasem zawyżone koszty usług zewnętrznych (jeżeli zlecane
    znajomym).
    Do tego może dojśc paraliż w dochodzeniu usuwania wad przez dewelopera z tytułu
    gwarancji bądź rękojmi - formalnie to
    NIE wspólnota ani jej zarząd dochodzi tych roszczeń, lecz poszczególni konkretni
    właściciele, ale w praktyce najłatwiej
    przelać roszczenia na wspólnote i upowaznić zarząd do ich dochodzenia; sami od
    siebie dochodzić nie będą chcieli...
    W każdej chwili uchwałą ponad 1/2 udziałów w nieruchomości sposób zarządu mozna
    zmienić (czyli w praktyce zamiast
    zarządcy ustanowionego pierwszym zawartym aktem notarialnym, powołać 2-3 osobowy
    zarząd złożony z osób fizycznych).
    Dodatkowo każdy właściel może złożyć do sądu wniosek o wyznaczenie zarządcy
    przymusowego, jeżeli istniejący nie spełnia
    obowiązków wynikających z UWL.
    JaC

> [...]
    > Mieszkanie zmienia się przeciętnie 1-2 razy w ciągu życia, kasa olbrzymie
    (przynajmniej dla mnie) nic dziwnego, że

    It has removed 3072 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 6. Data: 2007-02-13 15:05:33
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jeśli mieszkańcy wnoszą opłaty to chyba wiedzą komu?

    Pewnie wiedzą, ale powiedzieć nie chcą i to wzbudziło właśnie moją czujność.

    > Jeśli jest to
    > wynajęty zarządca to chyba wie kto go wynajął, kto ustala stawki opłat,
    > kto uchwala roczne plany finansowe i kwituje ich wykonanie itd.

    Właśnie tego sprzedający nie chce powiedzieć. Spróbuję go jeszcze raz
    przesłuchać, prawdopodobnie ściemnia, ale nie wiem dlaczego.

    > Spróbuj
    > pójść tym tropem.

    Dzięki! Będę drążył temat.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2007-02-13 15:14:17
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > W praktyce to różnie, ryzyko to mogą być zawyżone opłaty za zarządzanie i
    administrowanie (jeżeli zarządza/administruje
    > deweloper lub jego znajomki,

    To możliwe, opłaty nie należą do najniższych.

    > Dodatkowo każdy właściel może złożyć do sądu wniosek o wyznaczenie zarządcy
    przymusowego, jeżeli istniejący nie spełnia
    > obowiązków wynikających z UWL.

    Dzięki!
    Ale mnie właśnie chodzi o to, żeby tylko spokojnie mieszkać, w życiu już się
    wystarczająco napieniłem :). Spróbuję się jeszcze dokładnie wszystkiego
    wywiedzieć a jak będą kłopoty i ponowne trudności z uzyskaniem informacji to po
    prostu zrezygnuję (dzięki Bogu mam jeszcze gdzie mieszkać).

    Pozdrawiam

    Czapla