  • 1. Data: 2009-01-04 21:28:07
    Temat: Wspólnota mieszkaniowa - Umowa o zarządzanie
    Od: "mike" <d...@n...com>

    Witam

    Deweloper podpisał umowę o zarządzanie nowopowstałą wspólnotą mieszkaniową
    z firmą - spółką z o.o. Umowa cywilnoprawna nie jest w postaci aktu
    notarialnego. Czy umowa ta jest wiążąca w świetle Ustawy o własności lokali?

    Pytanie dodatkowe: Czy jest gdzieś to formalnie nakazane, że w terminie 3
    miesięcy od daty sprzedaży pierwszego mieszkania (czy jest to tożsame z datą
    podpisania pierwszego aktu notarialnego) deweloper lub zarządca przez niego
    wskazany ma obowiązek zorganizować pierwsze walne zebranie?

  • 2. Data: 2009-01-05 13:10:56
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa - Umowa o zarządzanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2009, mike wrote:

> [...]
    > firmą - spółką z o.o. Umowa cywilnoprawna nie jest w postaci aktu
    > notarialnego. Czy umowa ta jest wiążąca w świetle Ustawy o własności lokali?

    Pogdybam, dobrze? Ja to mała wspólnota, więc o "duże" obijam się
    tylko przy okazji czytania niepotrzebnych akapitów ;)
    IMVHO w formie aktu notarialnego (albo zapisu notarialnego jednostronnej
    uchwały właścicieli) musi być tylko umowa określająca *sposób* zarządu.
    Idzie o to, czy będzie to zewnętrzny zarządzca, czy zarząd powołany
    spośród współwłaścicieli.
    Słowa "powierzyć zarząd osobie fizycznej albo prawnej" są "w szczególności".

    Z czego teraz wywieźć obowiązek zawarcia w postaci aktu notarialnego
    umowy z *konkretnym* zarządcą?

> [...]
    > podpisania pierwszego aktu notarialnego) deweloper lub zarządca przez niego
    > wskazany ma obowiązek zorganizować pierwsze walne zebranie?

    Art.30.1a ?
    Układ jest taki: *formalnie* napisali tam "w pierwszym kwartale".
    Ale skoro wspólnota powstała później...

    Zaglądałeś tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/
    ?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-05 17:39:06
    Od: "mike" <d...@n...com>

    > Art.30.1a ?
    > Układ jest taki: *formalnie* napisali tam "w pierwszym kwartale".
    > Ale skoro wspólnota powstała później...
    >
    > Zaglądałeś tu:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/

    Głównie opieram się o http://www.wspolnotamieszkaniowa.pl i
    http://www.zarzadca.pl

    Niemniej dzięki za "Gdybanie". Nie jestem prawnikiem, więc każde oświecenie
    mojej głowy jest istotne:)

  • 4. Data: 2009-01-05 18:08:54
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Umowa to zwykle wiąże strony umowy.
    Czyli ta Umowa o zarządzanie zapewne jest wiążąca dla dewelopera i owej sp. z o.o.
    (np. co do zakresu obowiązków, odpowiedzialności, wynagrodzenia, czasu i sposobu
    ewentualnego rozwiązania umowy POMIĘDZY tamtymi stronami itp.), natomiast dla
    właścicieli lokali wiążące są ich akty notarialne, no chyba, że dali tak daleko idace
    upoważnienie deweloperowi.

    Co prawda kryje się tu parę zagadek do potknięcia (np. jaki będzie adres wspólnoty),
    ale to nawet trudno zgadnąć, co w razie czego sąd by rozstrzygnął - tym bardziej, że
    sędziowie w PRL-bis wydają się być ciągle niedouczeni w UOWL i pokrewnych, a i sama
    ustawa pozostawia duzo do życzenia w jasności swoich zapisów.
    JaC

    -----