  • 1. Data: 2009-03-04 20:50:25
    Temat: Wpis do hipoteki-formalności
    Od: "lestat" <x...@w...pl>

    Witam serdecznie.

    Zakupiłem nowe mieszkanie od developera. Dostałem akt notarialny, z którym
    poszedłem do banku. Bank przygotował mi druki i zaniosłem je do sądu
    rejonowego w celu wyodrębnienia nieruchomości z KW oraz ustanowienia mnie
    współ włascicielem nieruchomości wspólnej. Jest to duże miasto. Powiedziano
    mi, ze na ten wpis i te wszystkie formalności czeka sie do ok sześciu
    miesięcy. W banku mam ustalone, ze płacę podwyższoną marżę do momentu
    wpisania nieruchomości do KW. Moje pytanie brzmi:
    - czy jest prawnie ustalony termin, do kiedy muszą mi zrobić te formalności?
    przeciez równie dobrze mogą mi to zrobić za rok;
    - czy Sąd może mi zwrócić podwyższone koszty, czyli w moim przypadku
    podwyższona marża, jesli formalności będą sie przeciągać?
    - czy można przyspieszyć działanie Sądu w tej sprawie i czy komuś się to
    udało?
    - po formalnościach trzeba jeszcze czekac dwa tygodnie, aż sie uprawomocni
    wniosek i potem dopiero zanieść mojemu bankowi?
    - ile czasu przed spłatą raty trzeba przynieść wniosek, żeby zdjęli
    podwyższoną marżę, w moim przypadku Polbank.

    Z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2009-03-04 21:32:28
    Temat: Re: Wpis do hipoteki-formalności
    Od: kuba <j...@g...com>

    lestat pisze:

    Moje pytanie brzmi:
    > - czy jest prawnie ustalony termin, do kiedy muszą mi zrobić te formalności?
    > przeciez równie dobrze mogą mi to zrobić za rok;

    To prawda, kiedyś się na to czekało znacznie dłużej.

    > - czy Sąd może mi zwrócić podwyższone koszty, czyli w moim przypadku
    > podwyższona marża, jeśli formalności będą sie przeciągać?

    Nie. No chyba że wystąpią przesłanki odpowiedzialności deliktowej Skarbu
    Państwa, ale daj sobie spokój :)

    > - czy można przyspieszyć działanie Sądu w tej sprawie i czy komuś się to
    > udało?

    Generalnie można sądowi truć dupę, dzwonić i ciągle się dowiadywać -
    może to sprawi, że przełożą Twoje akta wyżej na kupce, ale nie jest to
    pewny sposób :)

    > - po formalnościach trzeba jeszcze czekac dwa tygodnie, aż sie uprawomocni
    > wniosek i potem dopiero zanieść mojemu bankowi?

    Tak, trzeba czekać na prawomocność. Uprawomacnia się orzeczenie, a nie
    wniosek.

    > - ile czasu przed spłatą raty trzeba przynieść wniosek, żeby zdjęli
    > podwyższoną marżę, w moim przypadku Polbank.

    To już zależy od tego co masz napisane w umowie z bankiem czy w jakimś
    tam regulaminie.

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-03-04 22:29:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ty się lepiej ciesz, że Twój bank nie wymaga ustanowienia odrębnej własności dla
    lokalu garażowego i wpisu Twojego prawa przed obniżeniem marzy tego kredytu.
    U wielu deweloperów garaże opóźniają sprawę od pół roku do roku.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-03-04 22:43:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    lestat pisze:

    > - czy jest prawnie ustalony termin, do kiedy muszą mi zrobić te formalności?

    Ano jest. "Tak szybko, jak im się uda" ;-/

    > przeciez równie dobrze mogą mi to zrobić za rok;

    Cóż, jak ja zakładałem KW w Pruszkowie, to mnie pocieszyli, że niektórzy
    już 2 lata czekali na założenie...

    > - czy Sąd może mi zwrócić podwyższone koszty, czyli w moim przypadku
    > podwyższona marża, jesli formalności będą sie przeciągać?

    Hehehehehehe

    > - czy można przyspieszyć działanie Sądu w tej sprawie i czy komuś się to
    > udało?

    Składać wnioski o przyśpieszenie.

    > - po formalnościach trzeba jeszcze czekac dwa tygodnie, aż sie uprawomocni
    > wniosek i potem dopiero zanieść mojemu bankowi?

    Bankowi zanosisz wypis z księgi wieczystej - oczywiście już po
    uprawomocnieniu zmian.

    > - ile czasu przed spłatą raty trzeba przynieść wniosek, żeby zdjęli
    > podwyższoną marżę, w moim przypadku Polbank.

    Nie masz infolinii?