  • 1. Data: 2006-10-01 13:23:44
    Temat: Windows XP HOME w firmie...
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam, czy można zakupić do firmy windowsa xp home? Czy ktoś się orientuje
    jak to wygląda od strony prawnej? Dodam, ze firma miesci sie w domu, komputer
    uzywany jest w zasadzie do aktualizacji strony www i obsługi firmowej poczty
    e-mail. Pytanie drugie, czy należy podejmować jakieś formalne kroki jeśli chcę
    korzystać w firmie z komputera ktory do tej pory był używany w domu? Dodam, ze
    siedziba firmy miesci sie w tym samym lokalu co mieszkanie. Co w takim przypadku
    z oprogramowaniem? Czy moge nadal używać HP HOME i office EDU jeżeli
    zaadoptowałbym ten komputer do użytkowania w firmie??

    Maciej C

  • 2. Data: 2006-10-01 13:38:19
    Temat: Re: Windows XP HOME w firmie...
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Maciek C napisał(a):
    > Witam, czy można zakupić do firmy windowsa xp home?

    tak

  • 3. Data: 2006-10-01 14:28:48
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Maciek C napisał(a):
    > Co w takim przypadku z oprogramowaniem? Czy
    > moge nadal używać HP HOME i office EDU jeżeli zaadoptowałbym ten
    > komputer do użytkowania w firmie??

    office w wersji EDU nie moze byc wykorzystywany w firmie (bo
    firma=dzialalnosc komercyjna)

    jezeli windows XP HOME zostal kupiony to mozna go wykorzystywac, ale
    jezeli dostales go np w ramach MSDNAA z uczelni to juz nie wolno

    ja mam na osobnym dysku firme i na osobnym rzeczy prywatne (przepinam
    zasilanie miedzy 2 dyskami, tak ze tylko jeden na raz jest wlaczony)

  • 4. Data: 2006-10-01 14:38:00
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 1 Oct 2006 15:23:44 +0200, "Maciek C" <m...@o...pl>
    wrote:

    > Witam, czy można zakupić do firmy windowsa xp home?
    tak, oznaczenie 'home' nie definiuje miejsca uzywania tylko oznacza
    brak (blokade) pewnych rozwiazan, raczej zbednych w domu lub firmie
    typu 1 komputer, dostepnych w wersji prof.

    >Czy moge nadal używać HP HOME i office EDU jeżeli
    >zaadoptowałbym ten komputer do użytkowania w firmie??
    XP Home - tak
    office edu - licencja mowi chyba o tym ze nie wolno programu w tej
    wersji uzywac do celow komercyjnych - a wiec wytwarzac i odczytywac
    dokumentow zwiazanych z prowadzona dzialalnoscia gosp.
    nie zakazuje natomiast posiadania zainstalowanego programu na
    komputerze wykorzystywanym w dz.gosp. - nie wolno go tylko uzywac do
    tych celow. Sprawdz jednak dokladnie w licencji (warunki licencji edu
    sa na stronie producenta) bo ja podaje z pamieci.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 5. Data: 2006-10-01 14:49:24
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Witam, czy można zakupić do firmy windowsa xp home? Czy ktoś się
    > orientuje jak to wygląda od strony prawnej? Dodam, ze firma miesci sie w
    > domu,

    nie sugeruj sie nazwa, home nie oznacza "do uzytku tylko w domu", tak jak
    wersja profesionalna nigdy nie widziala profesionalisty

  • 6. Data: 2006-10-01 15:18:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciek C wrote:
    > Witam, czy można zakupić do firmy windowsa xp home? Czy ktoś się

    Oczywiście.

    > orientuje jak to wygląda od strony prawnej? Dodam, ze firma miesci sie w

    Nie jest zabronione.

    > domu, komputer uzywany jest w zasadzie do aktualizacji strony www i
    > obsługi firmowej poczty e-mail. Pytanie drugie, czy należy podejmować

    To po cholerę w ogóle chcesz kupować mikrosyfa? Zainstaluj sobie
    jakiegoś zgrabnego linuxa, np. SuSE.

  • 7. Data: 2006-10-01 15:19:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WAM wrote:

    > office edu - licencja mowi chyba o tym ze nie wolno programu w tej
    > wersji uzywac do celow komercyjnych - a wiec wytwarzac i odczytywac
    > dokumentow zwiazanych z prowadzona dzialalnoscia gosp.

    Owszem, ale jest to najwyżej złamanie umowy, a nie przepisów. W
    konsekwencji mikrosyf musiałby się najpierw o tym dowiedzieć, potem to
    dowieść, potem udowodnić, że poniósł w wyniku złamania tej umowy jakieś
    wymierne straty i potem ewentualnie domagać się naprawienia szkody - a
    to wszystko w sądzie cywilnym.

  • 8. Data: 2006-10-01 15:21:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Garvey wrote:

    > jezeli windows XP HOME zostal kupiony to mozna go wykorzystywac, ale
    > jezeli dostales go np w ramach MSDNAA z uczelni to juz nie wolno

    Ale nadal jest to legalna kopia, więc policja ani prokuratura nie mają
    nic do tego.

    A mikrosyf przeszukania mu legalnie nie zrobi.

  • 9. Data: 2006-10-01 16:54:43
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Oczywiście.

    > Nie jest zabronione.

    > To po cholerę w ogóle chcesz kupować mikrosyfa? Zainstaluj sobie
    > jakiegoś zgrabnego linuxa, np. SuSE.

    LOL, szczegolnie jesli bedzie chcial użytkować zusowski przekaz
    elektroniczny ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 10. Data: 2006-10-01 16:55:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 01 Oct 2006 17:19:41 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Owszem, ale jest to najwyżej złamanie umowy, a nie przepisów.
    Jasne.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl