  • 1. Data: 2009-02-05 09:36:12
    Temat: Wersja poprawiona: jak się uchronić przed sztucznym podtrzymywaniem życia?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    napisałem niedawno list, w którym rażący błąd przyćmił treść, więc ponawiam
    treść z poprawionym błędem.

    ==================================
    Witam,

    znów mówią w radiu, że będą odłączać jakąś biedaczkę, którą trzymali 15 lat!
    A do tego KK protestuje i chce zablokować odłączenie
    Albo ta cała Klinika Budzik od Janczarskiej....

    Idzie sobie jakoś zastrzec, że nie chcę, żeby mnie na siłę tak trzymali
    dziesiątki lat?

    Jak faktycznie zostanę roślinką, to pół biedy, ale np.
    znajomy opowiada o żonie kolegi, która jest tak sparaliżowana, że tylko
    oczami mruga. I ją tak od lat siedemdziesiątych już trzymają. Normalnie
    horror.

    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 2. Data: 2009-02-05 13:18:03
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > znów mówią w radiu, że będą odłączać jakąś biedaczkę, którą trzymali 15 lat!
    > A do tego KK protestuje i chce zablokować odłączenie

    jeśli chodzi o ten sam przypadek, o którym myślę, to należy uściślić:
    od czego ją odłączają. Czy od sztucznego narządu (np. sztuczne serce
    czy nerka), co mogłoby być przykładem uporczywej terapii, czy też
    raczej od sondy żołądkowej. Służy ona tylko odżywianiu. Czyli chodzi o
    odcięcie pacjenta od żródła pożywienia.
    Jak dla mnie, ciężko o bardziej oczywisty przykład wymuszonej śmierci
    - czyli samobójstwa lub zabójstwa (zależy komu przypisać wolę
    decydującą). Oba te przypadki chyba nigdy u nas w kraju nie podlegały
    zapisom woli...

  • 3. Data: 2009-02-05 13:23:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 14:18
    (autor adp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <c...@z...goo
    glegroups.com>):

> [...]
    > - czyli samobójstwa lub zabójstwa (zależy komu przypisać wolę
    > decydującą). Oba te przypadki chyba nigdy u nas w kraju nie podlegały

    Ale ja nie chcę, żeby mnie na siłę trzymano np. przez 30 lat w stanie
    paraliżu lub śpiączki. To nie jest odżywianie, to jest torturowanie.

    Dlaczego osoba bezbronna musi przechodzić piekło przez wiele dziesiątków lat
    w imię prawa?

  • 4. Data: 2009-02-05 13:50:43
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > paraliżu lub śpiączki. To nie jest odżywianie, to jest torturowanie.
    >
    > Dlaczego osoba bezbronna musi przechodzić piekło przez wiele dziesiątków lat

    Ale zrozum, gdybys nie byl bezbronny i w szpitalu oswiadczyl wszystkim
    i przedstawil nawet deklaracje notarialna, ze nie zyczysz sobie
    przyjmowac pokarmow zadnych, szpital i tak to (zgodnie z prawem i
    zasadami etycznymi) po prostu oleje w momencie utraty swiadomosci
    przez ciebie. Podlaczy jakies urzadzenie i zacznie sztucznie odzywiac.
    Jaka tutaj roznica?

  • 5. Data: 2009-02-05 13:54:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 14:50
    (autor adp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <2...@r...go
    oglegroups.com>):

    > Ale zrozum,

    Ale co mam zrozumieć? Że mnie torturują w imię prawa?

> [...]
    > zasadami etycznymi) po prostu oleje w momencie utraty swiadomosci
    > przez ciebie. Podlaczy jakies urzadzenie i zacznie sztucznie odzywiac.

    No właśnie. O tym piszę, chciałbym móc jakoś zadeklarować, że sobie tego nie
    życzę. Że płacąc haracz na NFZ, domagam się trzymania ich mafijnych łapsk
    ode mnie z daleka. Tyle. W świetle prawa pobierają haracz i w świetle prawa
    będą mnie torturować latami? Do jakiego państwa mam się przeprowadzić, żeby
    mieć pewność, że mnie to nie spotka?

    > Jaka tutaj roznica?

    Nie rozumiem, jaka różnica?

  • 6. Data: 2009-02-05 14:19:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

> [...]
    > ode mnie z daleka. Tyle. W świetle prawa pobierają haracz i w świetle prawa

    Tym bym się nie przejmował, niedługo NFZ splajtuje i nikt cię siłą tutaj
    trzymać nie będzie. Nie będzie za co.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 7. Data: 2009-02-05 14:45:28
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Ale co mam zrozumieć? Że mnie torturują w imię prawa?

    A zrozum, ze to czego Ty sie domagasz, jest nieetyczne wg wiekszosci
    systemow etycznych swiata, a w szczegolnosci tego kraju. Nic dziwnego,
    ze system prawny tego nie wspiera.

  • 8. Data: 2009-02-05 17:35:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 15:45
    (autor adp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <c...@q...go
    oglegroups.com>):

    > A zrozum, ze to czego Ty sie domagasz, jest nieetyczne wg wiekszosci
    > systemow etycznych swiata, a w szczegolnosci tego kraju. Nic dziwnego,
    > ze system prawny tego nie wspiera.

    Ale co jest nieetyczne? Prawo do nietorturowania?

  • 9. Data: 2009-02-05 18:31:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    adp napisał/a:

> [...]
    > zasadami etycznymi) po prostu oleje w momencie utraty swiadomosci
    > przez ciebie. Podlaczy jakies urzadzenie i zacznie sztucznie odzywiac.

    Oznacza to, że szpitale robią wszystko na opak.
    Ostatnio wypisano ze szpitala kobietę, która po pół godzinie, już na
    klatce schodowej ponownie zasłabła i za chwilę umarła (coś z sercem).

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-02-05 19:57:04
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Ale co jest nieetyczne? Prawo do nietorturowania?

    Sluchaj, odmieniasz to slowo "tortury" przez wszystkie przypadki.
    Niestety, ale ma ono inne znaczenie - blednie go uzywasz (internet
    skarbnicą wiedzy - poszukaj). Wiec ciezko odpowiedziec na pytanie,
    ktore nie ma związku z postem.