  • 1. Data: 2010-09-15 13:20:33
    Temat: Wczasy pod grusza - pytanie
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam

    Zona w czerwcu, podobnie jak w poprzednich latach kozystala w swoim
    zakladzie pracy z t.zw wczasow po grusza. Pieniadze za te w wszasy mialy
    zostac wyplacone we wrzesniu.
    W sierprniu, zona znalazla lepsza prace i zlozyla wypowiedzenie za
    zachowaniem okresu jak byl na umowie. Pensje za sierpien oraz za wczasy pod
    grusza pracodawca mial jej wyplacic 10 wrzesnia. Kiedy zjawila sie w
    umowionym terminie z bylym juz pracodawca, wyplacil jej jedynie pensje, ale
    za wszasy pod grusza juz nie gdyz stwierdzil, ze jej sie nie nalezy bo
    zwolnila sie z pracy.
    Czy pracodawca mogl tak postapic?, czy jednak powinna dostac pieniadze za te
    wszasy ?
    Inni pracownicy, ktorzy tam pracuja oczywiscie otrzymali pieniadze.

    pzdr

    Krystian

  • 2. Data: 2010-09-15 13:26:00
    Temat: Re: Wczasy pod grusza - pytanie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-09-2010 15:20, kaktus pisze:
> [...]
    > za te wszasy ?
    > Inni pracownicy, ktorzy tam pracuja oczywiscie otrzymali pieniadze.

    A z jakiego funduszu te wczasy?
    Jeżeli z socjalnego to każdy pracodawca sam tworzy regulamin. Tam trzeba
    sprawdzić.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-09-15 22:03:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6qh75$6hm$1@inews.gazeta.pl kaktus <a...@g...pl>
    pisze:

> [...]
    > za te wszasy ?
    > Inni pracownicy, ktorzy tam pracuja oczywiscie otrzymali pieniadze.
    Co to jest za zakład pracy?
    Grucha to zwykle fundusz socjalny. Przeczytaj ustawę o zakładowym funduszu
    świadczeń socjalonych.
    Zasadniczo (poza pewnymi wyjątkami) wypłaty z jego tytułu określa regulamin.
    Po jego lekturze, w razie wątpliwości żona może wystąpić do byłego
    pracodawcy z pisemnym żądaniem wyjaśnienia podstaw pozbawienia jej tego
    świadczenia.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-09-16 05:18:56
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Co to jest za zakład pracy?

    Sklep spozywczy SPAR ( pracodawca ma tych sklepow killka i zatrudnia ok 100
    osob, jesli ma to jakies znaczenie ).

    > Grucha to zwykle fundusz socjalny. Przeczytaj ustawę o zakładowym funduszu
    > świadczeń socjalonych.
    > Zasadniczo (poza pewnymi wyjątkami) wypłaty z jego tytułu określa
    > regulamin.

    W sklepie gdzie robila zona, kierowniczka za bardzo nawet nie wie co to jest
    ten regulamin. W takim wypadku trzeba chyba bezposrednio poprosic
    wlasciciela o wskazanie gdzie jest taki ragulamin ?

    > Po jego lekturze, w razie wątpliwości żona może wystąpić do byłego
    > pracodawcy z pisemnym żądaniem wyjaśnienia podstaw pozbawienia jej tego
> [...]
    Dzieki, sproboje najpierw poszukac tego ragulaminu, jak cos znajde to
    zobaczymy co dalej..

  • 5. Data: 2010-09-16 11:07:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6s9c7$mnv$1@inews.gazeta.pl kaktus <a...@g...pl>
    pisze:

    > Sklep spozywczy SPAR ( pracodawca ma tych sklepow killka i zatrudnia ok
    > 100 osob, jesli ma to jakies znaczenie ).
    Chodzi o to, że nie każdy pracodawca musi tworzyć fundusz socjalny.

    > W sklepie gdzie robila zona, kierowniczka za bardzo nawet nie wie co to
    > jest ten regulamin. W takim wypadku trzeba chyba bezposrednio poprosic
    > wlasciciela o wskazanie gdzie jest taki ragulamin ?
    Nie prosić, a żądać.
    Ale - jak zaznaczyłem - nie musi być FS i tym samym regulaminu.
    Najpierw trzeba się dowiedzieć skąd pochodzi kasa na tę gruchę.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-09-16 11:14:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-09-2010 13:07, Jotte pisze:
> [...]
    > Nie prosić, a żądać.
    > Ale - jak zaznaczyłem - nie musi być FS i tym samym regulaminu.

    Ale jak jest FS to i regulamin być musi ;-)

    > Najpierw trzeba się dowiedzieć skąd pochodzi kasa na tę gruchę.

    A może to jest świadczenie urlopowe - wypłacane, gdy pracodawca nie
    tworzy funduszu socjalnego? Ale ono musi być wypłacone PRZED urlopem.

    Niemniej, konkretna informacja co tak naprawdę wypłacają w tej firmie
    jest niezbędna.
    Na razie to sobie możemy teoretyzować do upojenia nic z tego nie wyniknie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-09-16 11:37:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c91fc0f$0$27035$65785112@news.neostrada.pl Maddy
    <m...@e...com.pl> pisze:

    > Ale jak jest FS to i regulamin być musi ;-)
    Nie jest to może błyskotliwy wniosek, ale na pewno prawdziwy.

    > A może to jest świadczenie urlopowe - wypłacane, gdy pracodawca nie tworzy
    > funduszu socjalnego?
    Nie, świadczenie urlopowe to jednak co innego.
    Zerknij:
    http://msp.money.pl/wiadomosci/kadry/artykul/kto;wyp
    laca;swiadczenie;urlopowe,53,0,239925.html

    > Na razie to sobie możemy teoretyzować do upojenia nic z tego nie wyniknie.
    Wyniknie. Można wskazać kierunek poszukiwań.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2010-09-16 12:33:03
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Wyniknie. Można wskazać kierunek poszukiwań.
    >
    > --
    > Jotte

    Witam. Rozmawialem dzisiaj z pracodawca zony, i faktycznie jest to fundusz
    socjlany. Regulamin jest tylko gdzies w siedzibie firmy ( oddalonej o 100 km
    od miejsca w ktorym pracowala zona ) i maja mi poslac kserokopie. Jak bede
    go mial to dam znac. Narazie dziekuje za wskazowki gdzie, co i z czym sie je
    :).