  • 1. Data: 2007-12-17 13:58:14
    Temat: W jakiej formie dobrowolnie "zrezygnować" z alimentów
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Na mocy wyroku sądu sprzed 5 lat matka zobowiązana jest do płacenia
    alimentów na rzecz syna. Syn,teraz już 19-letni chłopak, podjął pracę i
    nie chce dalej pobierać alimentów. Matka nie przyjmuje tego do
    wiadomości i dalej śle pieniądze. W jaki sposób syn ma zrezygnować z
    alimentów? Musi wnieść pozew przeciwko matce do Sądu czy wystarczy jego
    oświadczenie?

  • 2. Data: 2007-12-17 13:58:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wombi pisze:
> [...]
    > wiadomości i dalej śle pieniądze. W jaki sposób syn ma zrezygnować z
    > alimentów? Musi wnieść pozew przeciwko matce do Sądu czy wystarczy jego

    Sąd może uznać, że obowiązek alimentacyjny wygasł. Zazwyczaj robi to
    na wniosek zobowiązanego, szczerze mówiąc nie wiem, czy uprawniony do
    alimentów może wnieść takie powództwo. Nawet jeśli sprawa zakończyłaby
    się wyrokiem, to nie oznacza to, że mama dobrowolnie nie mogłaby
    przesyłać synowi pieniędzy. Tej sprawy żaden sąd nie rozwiąże...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-12-17 13:59:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi pisze:

    > W jaki sposób syn ma zrezygnować z alimentów?

    Odmówić przyjmowania przekazów ? Zakazać bankowi przyjmowania
    konkretnych przelewów ?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 4. Data: 2007-12-17 14:18:47
    Od: Jakub Mikusek <n...@W...mikusek.org>

    On 2007-12-17, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Odmówić przyjmowania przekazów ? Zakazać bankowi przyjmowania
    > konkretnych przelewów ?

    Jakby to było takie proste, to Jarek już dawno by sobie konto założył a
    nie korzystał z konta mamy. :]

    Pozdrawiam,
    Jakub

    --
    Suzi GN125 - było
    Beemer F650GS - jest

  • 5. Data: 2007-12-18 23:10:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

    Z formalnego punktu widzenia konieczny jest wyrok sądu i w zasadzie każda
    ze stron może o taki wystąpić. Nie zmienia to faktu, ze matka może synowi
    nadal wysyłać pieniądze, które już będą po prostu darowiznami.