  • 1. Data: 2005-01-23 15:28:18
    Temat: Użytkowanie infrastruktury bez zezwolenia.
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Witam

    Jest sytuacja, że w budynku w którym leży okablowanie sieci komputerowej
    na bazie okablowania telekomunikacyjnego, 2 osoby wpieły sie nielegalnie
    bez zezwolenia w te okablowanie swoim sprzetem i używają jego jako
    medium transmisyjnego. Wykorzystują kable do rpzesylania pomiedzy sobą
    danych. Aktualnie przez wlasciciela niebylo ono używane wiec nie
    sporządzily szkody jednak wykorzystywaly cudzą wlasnać.

    Co zrobic najefektywniej aby przy stwierdzeniu zaistnialego faktu
    wyciagnac konsekwencje od osob, ktore to zrobily. Ustalenie sprawcow
    nie jest problemem. Mysle wezwać policję ale jezeli pwoiedza ze nie ebda
    sie zajmowac takimi sprawami ? Zrobic dokumentacje i zlozyc ja u
    prokuratora ? Na bazie jakich przepisow mogę domagac sie zadosc
    uczynienia. Budynkiem wlada wspolnota mieszkaniowa. Mysle tez zawiadomic
    o tym fakcie zarzadce.

    Dziekuje za rady i Pozdrawiam

    --
    VoMi7

  • 2. Data: 2005-01-23 15:40:32
    Temat: Re: Użytkowanie infrastruktury bez zezwolenia.
    Od: "bolo" <b...@n...irc.pl>

    Użytkownik "VoMi7" <v...@N...altanet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    czyzbys byl providerem ktorego kole w oko ze nie zaplacili za przylaczenie
    do sieci?
    jesli to ty je kladles to odetnij kable za niezgodne z przeznaczeniem
    uzytkowanie...
    a jesli tylko im zazdroscisz to wepniej sie tez
    poza tym nie napisales czyje jest to okablowanie. wspolnoty? providera?
    tpsy? zarzadcy, developera....

    pozdrawiam
    bolo

  • 3. Data: 2005-01-23 15:49:56
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    bolo wrote:
> [...]
    > a jesli tylko im zazdroscisz to wepniej sie tez
    > poza tym nie napisales czyje jest to okablowanie. wspolnoty? providera?

    ni mnie nie kole w oku tylko to jest okablowanie moje wlasnorecznie
    kladlem i nie chcem aby ktos je niszczyl wpinajac sie w nie. 100% wklad
    wlazny w budowe w porozumieniu z developerem. Ktory budynek sprzedal z
    adnotacja ze okablowanie jest moje i taki stan rzeczy wspolnota
    odbierajac budynek rpzyjela do swiadomosci.

    proste nie ? :P

    --
    VoMi7

  • 4. Data: 2005-01-23 16:48:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VoMi7" <v...@N...altanet.pl> napisał w wiadomości

    Ponieważ wykorzystywanie cudzej rzeczy ruchomej bez zgody właściciela jest
    wykroczeniem (art. 127 kw) ściganym na wniosek pokrzywdzonego, to przede
    wszystkim musisz znaleźć właściciela tego kabelka i jego poinformować o tym
    fakcie. jeśli uzna za stosowne złożyć wniosek, to dopiero wówczas organa
    ścigania się tym być może zajmą, bo co do zasady mogą gościa pouczyć, ze
    może sam złożyć wniosek o ukaranie do sądu i na tym sprawę zakończyć
    uznając - nie bez sporej dozy racji - że interesu publicznego w ściganiu
    sprawców nie ma.

  • 5. Data: 2005-01-23 16:52:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > adnotacja ze okablowanie jest moje i taki stan rzeczy wspolnota
    > odbierajac budynek rpzyjela do swiadomosci.

    Skoro jest Twoje, to masz dwa wyjścia. Albo prawnie złożyć wniosek o
    ukaranie do sądu. Albo w ramach prób i doświadczeń sprawdzić, czy do Twojej
    sieci da się podłączyć wojskowe aparaty. A jak się da, to pokręcić korbką
    induktora. :-)

  • 6. Data: 2005-01-23 18:22:08
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > może sam złożyć wniosek o ukaranie do sądu i na tym sprawę zakończyć
    > uznając - nie bez sporej dozy racji - że interesu publicznego w ściganiu

    no coz dyskusyjna sprawa z tym interesem publicznym ;-) bo jak dla mnie
    wlasciciela tego kabelka interesem publicznym jest to aby nie bylo
    zlodziejstwa bo to jest niczym innym jak zlodziejstwem pracy ktora ktos
    wtykonal za jakies okreslone pieniadze. ;-)

    --
    VoMi7

  • 7. Data: 2005-01-23 18:44:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VoMi7" <v...@N...altanet.pl> napisał w wiadomości

    Pewnie masz racje z Twoje punktu widzenia. Ale zastanów się, tak na dobrą
    sprawę, to skoro ten kabelek sobie leży niewykorzystany ...

  • 8. Data: 2005-01-23 19:48:12
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

> [...]
    > zlodziejstwa bo to jest niczym innym jak zlodziejstwem pracy ktora ktos
    > wtykonal za jakies okreslone pieniadze. ;-)

    Podepnij jakis pradzik pod te kablki :P
    Instalacja twoja, wiec mozesz tam siac czym ci sie podoba :)
    A tak na serio:
    Generalnie, zglaszasz policji kradziez, a potem zabawa w sady.
    W sadzie wiecej czasu stracisz niz to warte, ale to zalezy od tago jak
    bardzo ci zalezy i na ile wyceniasz straty jakie poniosles, przez to, ze nie
    placili ci za dzierzawe tych kabelkow np.

    Ajron.

  • 9. Data: 2005-01-23 20:05:17
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 23.01.2005 VoMi7 <v...@N...altanet.pl> napisał/a:
> [...]
    > prokuratora ? Na bazie jakich przepisow mogę domagac sie zadosc
    > uczynienia. Budynkiem wlada wspolnota mieszkaniowa. Mysle tez zawiadomic

    Zasadnicze pytanie - jesli by zmienic kabelki na fale radiowe - mam na
    dachu Access Pointa i antene, w domu kabelek sieciowy - korzystam z
    internetu ktory jest udostepniony bez jakiejkolwiek formy autoryzacji. Czy
    jest to nielegalne?

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 10. Data: 2005-01-23 20:11:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

> [...]
    > dachu Access Pointa i antene, w domu kabelek sieciowy - korzystam z
    > internetu ktory jest udostepniony bez jakiejkolwiek formy autoryzacji. Czy

    Tak.

    M.