-
1. Data: 2008-12-11 16:05:31
Temat: Utrata gwarancji telefonu
Od: Eneasz Pącki <a...@w...pl_NOSPAM>
Witam!
W lutym tego roku kupiłem Nokię E51. Po trzech miesiącach użytkowania
pojawiły się pierwsze problemy. Mianowicie tel zaczął się zawieszać bez
widocznej przyczyny. Dlatego też zaniosłem go serwisu na Sienną w
Warszawie. Tam oczywiście nie zrobili nic nadzwyczajnego - zresetowali
aparat i wgrali nowy soft. Niestety później w odstępach ok miesiąca
byłem zmuszony oddawać telefon do serwisu jeszcze 3 razy. Ciągle to samo
- aparat zawieszał się.
Ostatnimi czasy wszyscy do których dzwoniłem narzekali, że słabo mnie
słyszą. Oddałem więc aparat po raz piąty. Myślałem, że uszkodził się
mikrofon. Jakież było moje zdziwienie kiedy odebrałem go z serwisu z
adnotacją, że tracę gwarancję i nikt mi go nie naprawi bo "płyta główna
telefonu jest wygięta".
Pięć razy zanosiłem go do serwisu i na koniec powiedzieli mi, że płyta
jest wygięta! Gbur w serwisie (bo to faktycznie jest gbur) powiedział,
że nie będzie ze mną dyskutował bo ekspertyza została wydana i jego nic
dalej nie interesuje. Zostałem z uszkodzonym aparatem i nieważną
gwarancją. Pomyślałem, że może mieli mnie już tam dosyć i celowo sami
wygięli tą płytkę. To jakaś totalna paranoja bo aparat ma solidną
metalową obudowę i nie wiem jakim cudem rzeczona płyta miała by się
wygiąć...
W tym miejscu prośba o poradę: czy jest sens zanieść telefon do innego
zakładu do ekspertyzy żeby tam powiedzieli mi, że ta płytka rzeczywiście
jest wygięta? Jak się odwołać od tej ekspertyzy? Czy mogę domagać się
gdzieś sprawiedliwości? Bo telefon użytkowałem naprawdę normalnie i nie
wierze, że coś mogłoby się stać z mojej winy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi.
-
2. Data: 2008-12-12 00:06:28
Temat: Re: Utrata gwarancji telefonu
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 11.12.2008 Eneasz Pącki <a...@w...pl_NOSPAM> napisał/a:
[..]
> mikrofon. Jakież było moje zdziwienie kiedy odebrałem go z serwisu z
> adnotacją, że tracę gwarancję i nikt mi go nie naprawi bo "płyta główna
> telefonu jest wygięta".
> Pięć razy zanosiłem go do serwisu i na koniec powiedzieli mi, że płyta
> jest wygięta! Gbur w serwisie (bo to faktycznie jest gbur) powiedział,
[..]
> W tym miejscu prośba o poradę: czy jest sens zanieść telefon do innego
> zakładu do ekspertyzy żeby tam powiedzieli mi, że ta płytka rzeczywiście
> jest wygięta? Jak się odwołać od tej ekspertyzy? Czy mogę domagać się
Zakładając, że to prywatny telefon: Ogólnie masz 2 potencjalne wyjścia:
sądzić się z gwarantem, lub postarać się wyegzekwować coś od sprzedawcy.
Ta ostatnia opcja ma pewne szanse powodzenia o ile sprzedawca jest prawnie
zupełnie zielony. Pierwsza ma MZ dość duże szanse (o ile jest jak
napisałeś) ale jest mało praktyczna.
A bez wdawania się w detale, to skontaktuj się z Federacją Konsumentów.
--
Marcin
-
3. Data: 2008-12-12 05:38:27
Temat: Re: Utrata gwarancji telefonu
Od: "Jacek" <m...@w...pl>
Zadzwoń do Nokii i sie poskarż.
22 7164333 i 22 2030310. U mnie podziałało
Jacek
-
4. Data: 2008-12-12 07:30:51
Temat: Re: Utrata gwarancji telefonu
Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">
Eneasz Pącki wrote:
> Witam!
>
> W lutym tego roku kupiłem Nokię E51. Po trzech miesiącach użytkowania
> pojawiły się pierwsze problemy. Mianowicie tel zaczął się zawieszać bez
> widocznej przyczyny. Dlatego też zaniosłem go serwisu na Sienną w
> Warszawie. Tam oczywiście nie zrobili nic nadzwyczajnego - zresetowali
> aparat i wgrali nowy soft. Niestety później w odstępach ok miesiąca
> byłem zmuszony oddawać telefon do serwisu jeszcze 3 razy. Ciągle to samo
> - aparat zawieszał się.
[...]
Przeglądnij dyskusję na *.gsm (dość często pojawia się temat Nokii i ich
serwisu - najczęściej mówią, że telefon został zalany...).
--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
serwer post.pl, w całość złóż to sobie sam...
-
5. Data: 2008-12-12 08:04:03
Temat: Re: Utrata gwarancji telefonu
Od: "szerszen" <s...@t...pl>
Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
wiadomości news:4942132c$1@news.home.net.pl...
> Przeglądnij dyskusję na *.gsm (dość często pojawia się temat Nokii i ich
> serwisu - najczęściej mówią, że telefon został zalany...).
tia, standardowy wpis w gwarancje, "utrata gwarancji z powodu zalania
telefonu, slady mikrokorozji na plycie glownej" :)
-
6. Data: 2008-12-14 12:33:31
Temat: Re: Utrata gwarancji telefonu
Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">
szerszen wrote:
>
> Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
> wiadomości news:4942132c$1@news.home.net.pl...
>> Przeglądnij dyskusję na *.gsm (dość często pojawia się temat Nokii i ich
>> serwisu - najczęściej mówią, że telefon został zalany...).
> tia, standardowy wpis w gwarancje, "utrata gwarancji z powodu zalania
> telefonu, slady mikrokorozji na plycie glownej" :)
... albo zbyt duże naprężenia płyty głównej.
--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
serwer post.pl, w całość złóż to sobie sam...