-
1. Data: 2008-09-30 20:14:09
Temat: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: "Robis" <r...@v...pl>
Witam!
Sprawa wygląda następująco:
Zakupiłem sprzęt komputerowy w sklepie internetowym. Sprzęt został dostarczony
do mnie kurierem przez jedną z największych firm w Polsce.
Sprzęt dotarł do mnie uszkodzony, więc odesłałem go kurierem na gwarancję.
Okazało się, że problem był w systemie operacyjnym, więc komputer do mnie
odesłano RÓWNIEŻ TĄ SAMĄ firmą.
Niestety ponownie "przyszedł" do mnie w stanie, tym razem, uszkodzenia
mechanicznego (czego nie uwzględnia gwarancja). Był to piątek, a ja zanim
wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut.
Po 15 minutach powiadomiłem nadawcę przesyłki (sklep internetowy) o poważnym
uszkodzeniu mechanicznym. Zostałem poproszony o natychmiastowy kontakt z kurierem..
Zadzwoniłem do kuriera, który stwierdził, że nie przyjedzie już po przesyłkę i
że "protokół szkody" wypiszemy w poniedziałek. Ja się zgodziłem...
W poniedziałek, na protokole, wyraźnie zaznaczyłem, iż usterka została zgłoszona
po 15 minutach od odebrania sprzętu.. Paczka wróciła do nadawcy.
Po 14 dniach, firma komputerowa otrzymała odmowę wypłaty odszkodowania..
Łącznie nienaprawialne są 3 części na łączną sumę 1000zł.
Ja nie jestem niczemu winien, więc nie widzę powodu dla którego miałbym zapłacić
taką sumę za uszkodzony w transporcie sprzęt..
Faktem jest to, że zapłaciłem 2 000zł za sprzęt który powinien działać.. dotarł
on do mnie uszkodzony dwukrotnie, a teraz wymagane jest ode mnie uiszczenie
opłaty, za nowe części (w zamian tych uszkodzonych).. w innym wypadku komputer
zostanie ponownie do mnie odesłany, w stanie jaki do nich dotarł (czyli z
uszkodzeniami mechanicznymi na kwotę 1000zł)...
Co mogę zrobić, aby zapobiedz takiej sytuacji? Odwołanie od decyzji firmy
kurierskiej?
Pozew do sądu? Tylko przeciwko komu...
Bardzo proszę o Państwa pomoc,
Robis
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2008-09-30 20:36:19
Temat: Re: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Robis" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
news:0968.00000322.48e28891@newsgate.onet.pl...
Jak Ci wyślą, to zareklamujesz jako niezgodny z umową. Ten komputer ma
działać. A relacja pomiędzy sprzedawcą, a kurierem, to ich sprawa, a nie
Twoja.
-
3. Data: 2008-09-30 20:45:21
Temat: Re: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: NoName <n...@n...pl>
Robis pisze:
> Witam!
>
> Sprawa wygląda następująco:
> Zakupiłem sprzęt komputerowy w sklepie internetowym. Sprzęt został dostarczony
> do mnie kurierem przez jedną z największych firm w Polsce.
> Sprzęt dotarł do mnie uszkodzony, więc odesłałem go kurierem na gwarancję.
> Okazało się, że problem był w systemie operacyjnym, więc komputer do mnie
> odesłano RÓWNIEŻ TĄ SAMĄ firmą.
> Niestety ponownie "przyszedł" do mnie w stanie, tym razem, uszkodzenia
> mechanicznego (czego nie uwzględnia gwarancja). Był to piątek, a ja zanim
> wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut.
> Po 15 minutach powiadomiłem nadawcę przesyłki (sklep internetowy) o poważnym
> uszkodzeniu mechanicznym. Zostałem poproszony o natychmiastowy kontakt z kurierem..
> Zadzwoniłem do kuriera, który stwierdził, że nie przyjedzie już po przesyłkę i
> że "protokół szkody" wypiszemy w poniedziałek. Ja się zgodziłem...
> W poniedziałek, na protokole, wyraźnie zaznaczyłem, iż usterka została zgłoszona
> po 15 minutach od odebrania sprzętu.. Paczka wróciła do nadawcy.
> Po 14 dniach, firma komputerowa otrzymała odmowę wypłaty odszkodowania..
>
> Łącznie nienaprawialne są 3 części na łączną sumę 1000zł.
> Ja nie jestem niczemu winien, więc nie widzę powodu dla którego miałbym zapłacić
> taką sumę za uszkodzony w transporcie sprzęt..
> Faktem jest to, że zapłaciłem 2 000zł za sprzęt który powinien działać.. dotarł
> on do mnie uszkodzony dwukrotnie, a teraz wymagane jest ode mnie uiszczenie
> opłaty, za nowe części (w zamian tych uszkodzonych).. w innym wypadku komputer
> zostanie ponownie do mnie odesłany, w stanie jaki do nich dotarł (czyli z
> uszkodzeniami mechanicznymi na kwotę 1000zł)...
>
> Co mogę zrobić, aby zapobiedz takiej sytuacji? Odwołanie od decyzji firmy
> kurierskiej?
> Pozew do sądu? Tylko przeciwko komu...
>
> Bardzo proszę o Państwa pomoc,
> Robis
>
Z twojego opisu wynika ze albo klamiesz albo nie potrafisz opisac
uszkodzenia albo jestes uposledzony umyslowo.
Wybieraj .
"Był to piątek, a ja zanim
> wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut."
Coz to za uszkodzenie mechaniczne ktore widac dopiero po 15 minutach od
wlaczenia komputera ?
Na miejscu sprzedawcy potraktowal bym cie w ten sam sposob.
-
4. Data: 2008-09-30 20:54:55
Temat: Re: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: r...@v...pl
> Robis pisze:
> > Witam!
> >
> > Sprawa wygląda następująco:
> > Zakupiłem sprzęt komputerowy w sklepie internetowym. Sprzęt został dostarczony
> > do mnie kurierem przez jedną z największych firm w Polsce.
> > Sprzęt dotarł do mnie uszkodzony, więc odesłałem go kurierem na gwarancję.
> > Okazało się, że problem był w systemie operacyjnym, więc komputer do mnie
> > odesłano RÓWNIEŻ TĄ SAMĄ firmą.
> > Niestety ponownie "przyszedł" do mnie w stanie, tym razem, uszkodzenia
> > mechanicznego (czego nie uwzględnia gwarancja). Był to piątek, a ja zanim
> > wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut.
> > Po 15 minutach powiadomiłem nadawcę przesyłki (sklep internetowy) o poważnym
> > uszkodzeniu mechanicznym. Zostałem poproszony o natychmiastowy kontakt z
kurierem..
> > Zadzwoniłem do kuriera, który stwierdził, że nie przyjedzie już po przesyłkę i
> > że "protokół szkody" wypiszemy w poniedziałek. Ja się zgodziłem...
> > W poniedziałek, na protokole, wyraźnie zaznaczyłem, iż usterka została zgłoszona
> > po 15 minutach od odebrania sprzętu.. Paczka wróciła do nadawcy.
> > Po 14 dniach, firma komputerowa otrzymała odmowę wypłaty odszkodowania..
> >
> > Łącznie nienaprawialne są 3 części na łączną sumę 1000zł.
> > Ja nie jestem niczemu winien, więc nie widzę powodu dla którego miałbym zapłacić
> > taką sumę za uszkodzony w transporcie sprzęt..
> > Faktem jest to, że zapłaciłem 2 000zł za sprzęt który powinien działać.. dotarł
> > on do mnie uszkodzony dwukrotnie, a teraz wymagane jest ode mnie uiszczenie
> > opłaty, za nowe części (w zamian tych uszkodzonych).. w innym wypadku komputer
> > zostanie ponownie do mnie odesłany, w stanie jaki do nich dotarł (czyli z
> > uszkodzeniami mechanicznymi na kwotę 1000zł)...
> >
> > Co mogę zrobić, aby zapobiedz takiej sytuacji? Odwołanie od decyzji firmy
> > kurierskiej?
> > Pozew do sądu? Tylko przeciwko komu...
> >
> > Bardzo proszę o Państwa pomoc,
> > Robis
> >
>
>
> Z twojego opisu wynika ze albo klamiesz albo nie potrafisz opisac
> uszkodzenia albo jestes uposledzony umyslowo.
>
>
>
> Wybieraj .
>
> "Był to piątek, a ja zanim
> > wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut."
>
> Coz to za uszkodzenie mechaniczne ktore widac dopiero po 15 minutach od
> wlaczenia komputera ?
>
>
> Na miejscu sprzedawcy potraktowal bym cie w ten sam sposob.
>
(...) ZANIM WNIOSŁEM KOMPUTER DO DOMU I GO PODŁĄCZYŁEM MINĘŁO 10-15 minut...
zaraz po podłączeniu (czyli po 15 minutach od PRZEJĘCIA sprzętu od kuriera)
skontaktowałem się z nadawcą.
Wyjaśniłem?
jeszcze raz.. wyjaśnię dla ludzi takich jak Ty:
od momentu podpisania dokumentu odebrania przesyłki do zauważenia usterki minęło
15 minut... (tyle trwało wniesienie paczki na 4 piętro, podłączenie go).
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2008-09-30 21:00:58
Temat: Re: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: "Tomasz" <t...@n...pl>
Witam
Według firmy kurierskiej przesyłkę odebrałeś w stanie nienaruszonym bez
zastrzeżeń, co potwierdziłeś na liście przewozowym lub w terminalu
elektronicznym własnoręcznym podpisem.
Następnie w ciągu 15 min umyślnie lub nieumyślnie uszkodziłeś towar i
zadzwoniłeś do kuriera. Mniej więcej w tym miejscu w/g regulaminu firmy
kurierskiej jesteś.
Pozdrawiam
Tomasz
-
6. Data: 2008-09-30 21:06:40
Temat: Re: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: r...@v...pl
> Witam
> Według firmy kurierskiej przesyłkę odebrałeś w stanie nienaruszonym bez
> zastrzeżeń, co potwierdziłeś na liście przewozowym lub w terminalu
> elektronicznym własnoręcznym podpisem.
> Następnie w ciągu 15 min umyślnie lub nieumyślnie uszkodziłeś towar i
> zadzwoniłeś do kuriera. Mniej więcej w tym miejscu w/g regulaminu firmy
> kurierskiej jesteś.
> Pozdrawiam
> Tomasz
>
>
Czy ja mam szanse jakiekolwiek na "wygranie" tej sprawy... ?
Co ja mogę zrobić... ?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2008-09-30 21:27:52
Temat: Re: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: NoName <n...@n...pl>
r...@v...pl pisze:
>> Witam
>> Według firmy kurierskiej przesyłkę odebrałeś w stanie nienaruszonym bez
>> zastrzeżeń, co potwierdziłeś na liście przewozowym lub w terminalu
>> elektronicznym własnoręcznym podpisem.
>> Następnie w ciągu 15 min umyślnie lub nieumyślnie uszkodziłeś towar i
>> zadzwoniłeś do kuriera. Mniej więcej w tym miejscu w/g regulaminu firmy
>> kurierskiej jesteś.
>> Pozdrawiam
>> Tomasz
>>
>>
>
> Czy ja mam szanse jakiekolwiek na "wygranie" tej sprawy... ?
> Co ja mogę zrobić... ?
>
Raczej nie Komputery w standardowej obudowie Tower dostarczane sa w
pudelku + styropianowe stabilizatory. Jesli pudelko nie jest uszkodzone
raczej nic nie powinno sie stac obudowie.
Uszkodzenie samego komputera i obudowy bylo by widoczne na pudelku i to
bardzo wyraznie innej mozliwosci nie ma.
Chyba ze komputer zostal dostarczony w pudelku bez styropianow wtedy
mozliwe ze bedzie uszkodzona obudowa ale raczej nie karty i plyta glowna .
Cos sciemniasz.
-
8. Data: 2008-09-30 21:28:20
Temat: Re: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: "Tomasz" <t...@n...pl>
Użytkownik <r...@v...pl> napisał w wiadomości
news:0968.0000033f.48e294e0@newsgate.onet.pl...
>> Witam
>> Według firmy kurierskiej przesyłkę odebrałeś w stanie nienaruszonym bez
>> zastrzeżeń, co potwierdziłeś na liście przewozowym lub w terminalu
>> elektronicznym własnoręcznym podpisem.
>> Następnie w ciągu 15 min umyślnie lub nieumyślnie uszkodziłeś towar i
>> zadzwoniłeś do kuriera. Mniej więcej w tym miejscu w/g regulaminu firmy
>> kurierskiej jesteś.
>> Pozdrawiam
>> Tomasz
>>
>>
>
> Czy ja mam szanse jakiekolwiek na "wygranie" tej sprawy... ?
> Co ja mogę zrobić... ?
Witam
Jak następnym razem zamówisz towar sprawdź zawartość przed pokwitowaniem w
obecności kuriera, jeżeli kurier tego odmówi wyszukaj na opakowaniu
zewnętrznym jakiekolwiek uszkodzenie tj zagniecenia, załamania narożnika
itp. i wpisz kurierowi na liście że opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone,
wtedy jeżeli zawartośc jest uszkodzona to kurier ma obowiązek spisać protkół
szkodowy stwierdzający uszkodzenie zawartości.
Ps która to firma kurierska?
Pozdrawiam
Tomasz
-
9. Data: 2008-09-30 23:12:42
Temat: Re: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Robis pisze:
> Sprzęt dotarł do mnie uszkodzony, więc odesłałem go kurierem na gwarancję.
Uszkodzony? Jak?
> Okazało się, że problem był w systemie operacyjnym, więc komputer do mnie
> odesłano RÓWNIEŻ TĄ SAMĄ firmą.
To w końcu uszkodzony, czy źle skonfigurowany?
> Niestety ponownie "przyszedł" do mnie w stanie, tym razem, uszkodzenia
> mechanicznego (czego nie uwzględnia gwarancja). Był to piątek, a ja zanim
A konkretnie?
> wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut.
> Po 15 minutach powiadomiłem nadawcę przesyłki (sklep internetowy) o poważnym
> uszkodzeniu mechanicznym. Zostałem poproszony o natychmiastowy kontakt z kurierem..
Jakim? I jakie uszkodzenie mechaniczne komputera objawia się dopiero po
jego włączeniu, hmm?
Całą sytuację opisujesz bardzo dziwnie...
-
10. Data: 2008-10-01 05:05:03
Temat: Re: Uszkodzenie sprzętu w transporcie | Odmowa odszkodowania
Od: r...@v...pl
> Robis pisze:
>
> > Sprzęt dotarł do mnie uszkodzony, więc odesłałem go kurierem na gwarancję.
>
> Uszkodzony? Jak?
Na pierwszy rzut oka, problem był w karcie graficznej.. (death screen po
uruchomieniu jakiejkolwiek gry).
> > Okazało się, że problem był w systemie operacyjnym, więc komputer do mnie
> > odesłano RÓWNIEŻ TĄ SAMĄ firmą.
>
> To w końcu uszkodzony, czy źle skonfigurowany?
Z ekspertyzy z serwisu wynikało, że był to problem Systemu Operacyjnego.
> > Niestety ponownie "przyszedł" do mnie w stanie, tym razem, uszkodzenia
> > mechanicznego (czego nie uwzględnia gwarancja). Był to piątek, a ja zanim
>
> A konkretnie?
Rozerwany w pół port PCI-Express, karta graficzna zwisająca z tego portu.
Według opinii sklepu komputerowego uszkodzone są: płyta główna, karta graficzna
i obudowa.
> > wniosłem komputer do domu i podłączyłem minęło 10-15 minut.
> > Po 15 minutach powiadomiłem nadawcę przesyłki (sklep internetowy) o poważnym
> > uszkodzeniu mechanicznym. Zostałem poproszony o natychmiastowy kontakt z
kurierem..
>
> Jakim? I jakie uszkodzenie mechaniczne komputera objawia się dopiero po
> jego włączeniu, hmm?
>
> Całą sytuację opisujesz bardzo dziwnie...
Przecież nie zaglądałem do środka komputera... pierwsze co zrobiłem to
podłączenie i sprawdzenie czy działa... Po uruchomieniu nie wyświetlał się obraz
na ekranie, a komputer co 5-10 sekund się resetował... dopiero po tym go
rozkręciłem i zajrzałem do środka.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl