  • 1. Data: 2005-05-02 09:29:52
    Temat: Urząd Celny - kara za nieterminowe złożenie deklaracji
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

    Dostałem wezwanie do Urzędu Celnego w związku z przekroczeniem (o 5 dni)
    terminu złożenia
    deklaracji o nabyciu towaru wewnątrzspólnotowym (import samochodu).

    Jednak termin złożenia tej deklaracji liczy się od momentu przekroczenia
    granicy (oni założyli, że data na fakturze to data przekroczenia granicy).
    Jak im udowodnić, że granicę przekroczyłem później? Nie mam na to żadnych
    dokumentów (auta nie rejestrowałem za granicą czasowo). Chyba moje
    oświadczenie nie wystarczy (pytałem telefonicznie urzędnika).

    Grozi mi za to mandat celny (prawdopodobnie 100zł - ale zawsze szkoda).

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-05-03 01:48:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Elvis" <n...@n...tpi.pl> napisał w wiadomości

    Nie próbuj odwracać sytuacji. To oni mają Ci udowodnić, że przekroczyłeś
    tę granicę wcześniej, a nie Ty im, że nie. Po prostu nie przyjmij
    mandatu i niech Ci udowodnią, ze wjechałeś wcześniej.