  • 1. Data: 2002-07-14 16:03:33
    Temat: Urlop wychowawczy a praca na czas określony
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Witam wszystkich.
    Jestem zatrudniona na czas określony. Załużmy że jestem w ciąży i
    macieżyński kończył mi się będzie tydzien przed dniem końca mojej umowy z
    pracodawcą. Chcę wykorzystać swój urlop wychowawczy. Co się dzieje z moim
    wychowawczym kiedy pracodawca nie przedłuży mi umowy o pracę? Czy mój urlop
    wychowawczy przejmuje ZUS? Czy też może zostaje "na lodzie"?
    Vicky

  • 2. Data: 2002-07-14 19:32:27
    Temat: Re: Urlop wychowawczy a praca na czas określony
    Od: domańczak <d...@p...onet.pl>

    Vicky wrote:
> [...]
    >wychowawczym kiedy pracodawca nie przedłuży mi umowy o pracę? Czy mój urlop
    >wychowawczy przejmuje ZUS? Czy też może zostaje "na lodzie"?

    Jeśli pracodawca nie przedłuży umowy, niestety "zostaje się na
    lodzie". Możesz wykorzystać raptem jeden tydzień z urlopu
    wychowawczego ( ZUS tego urlopu nie przejmuje).
    Gdy znajdziesz kolejnego pracodawcę, mozesz u niego wykorzystać urlop
    wycowawczy. Aha - wychowawczy mozna brac najwyżej w 4 częściach, tak
    że nie wiem, czy opłaca ci sie w ogóle brać ten jeden tydzień. Ale
    możliwość w ogóle istnieje.
    Może to nie jest najciekawsze rozwiazanie, ale jesli zarejstrujesz
    się w urzędzie pracy jako bezrobotna, to otrzymasz przez 6 lub 12
    mies. (w zależnosci od stopnia bezrobocia) zasiłek dla bezrobotnych.

    Pozdrawiam Ania