  • 1. Data: 2002-09-09 14:57:11
    Temat: Urlop wychowawczy
    Od: "Krysia" <k...@m...pl>

    Witam serdecznie
    proszę o pomoc w sprawie nastepującej. Obecnie kończy mi się urlop
    macierzyński. Z powodu dramatycznej sytuacji w firmie (możliwe jej
    zamknięcie w grudniu) szef powiedział, bym po urlopie macierzyńskim wybrała
    cały urlop wypoczynkowy. " Może coś się zmieni i wtedy będzie praca". Można
    by było jakoś to wytrzymać gdyby nie fakt, że do tej pory umowa o pracę
    stanowiła jedynie 30 % wynagrodzenia. Resztę kasy otrzymywaliśmy w premii.
    Czy mógłby mi ktoś doradzić:
    1. czy wybrać lepiej urlop wypoczynowy czy może pójść na urlop wychowawczy
    (podobną kwotę bym otrzymywała)?
    2. gdybym wybrałam urlop wychowawczy to gdybym zachorowała to kto wypłaca L4
    (czy coś takiego istnieje na tym urlopie) ?

    bardzo będę wdzięczna za pomoc
    Krystyna

  • 2. Data: 2002-09-10 12:10:52
    Temat: Re: Urlop wychowawczy
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Krysia" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    L4
    > (czy coś takiego istnieje na tym urlopie) ?

    Urlop wychowawczy jest płatny wtedy kiedy jakaś tam stawka nie przekracza
    ileśtam na głowe w rodzinie - nie znam dokładnie kwoty :(
    Na urlopie wychowawczym całkowicie przejmuje Cię ZUS ale tylko do momentu
    istnienia zakładu pracy. W momencie kiedy zakład odstąpi od działalności
    czyli zlikwiduje się tracisz wszystko i pozostaje Ci jedynie zasiłek dla
    bezrobotnych albo podjęcie innej pracy.

    Pozdrawiam
    Vicky