  • 1. Data: 2009-01-04 02:18:37
    Temat: Urlop - umowa o prace - okres próbny
    Od: "Krzysztof " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    jestem zatrudniony na umowe o prace na okres próbny na czas 3 miesiące.
    Będzie mi się ta umowa już kończyła (raczej nie będzie następnej)i powinno mi
    przysługiwać 6 dni urlopu (mam maksymalny wymiar 26dni). Jak wyglądać ma jego
    odbiór?

    Ponieważ: "Pracownik podejmujący prace po raz pierwszy, w roku kalendarzowym,
    w którym podjął prace, uzyskuje prawo do urlopu Z UPŁYWEM każdego
    miesiąca..." ( zaczerpnąlem to z Informacji do umowy co zapewne poparte jest
    Prawem Pracy)
    Z tego co rozumie to mogę wybrać tylko 4 dni urlopu, a co zresztą? Czy może
    moge także "na zapas" (w to raczej wątpie ale chciałbym się upewnić)te
    dodatkowe 2 dni wybrać? Co właśnie z tymi dwoma dniami?
    Proszę także o podpowiedź jeśli skończy się umowa (drugiej nie otrzymam)i nie
    wykorzystam urlopu to pracodawca mi zapłaci za niego? Czy może ma on
    obowiązek abym go wybrał?

    Z góry dziękuje za pomoc!

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-01-04 13:39:07
    Temat: Re: Urlop - umowa o prace - okres próbny
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    > w którym podjął prace, uzyskuje prawo do urlopu Z UPŁYWEM każdego
    > miesiąca..." ( zaczerpnąlem to z Informacji do umowy co zapewne poparte jest

    Albo podejmujesz pracę po raz pierwszy, albo masz 26 dni urlopu.
    Zdecyduj się.

> [...]
    > wykorzystam urlopu to pracodawca mi zapłaci za niego? Czy może ma on

    Jeśli nie wykorzystasz to pracodawca niemal na pewno Ci zapłaci.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 3. Data: 2009-01-04 14:10:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gjp69t$cib$1@inews.gazeta.pl Krzysztof
    <b...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > Będzie mi się ta umowa już kończyła (raczej nie będzie następnej)i
    > powinno mi przysługiwać 6 dni urlopu (mam maksymalny wymiar 26dni). Jak
    > wyglądać ma jego odbiór?
    O tym decyduje pracodawca.
    Może:
    - udzielić ci z własnej inicjatywy całości należnego urlopu;
    - udzielić ci z własnej inicjatywy części urlopu, a za resztę wypłacić
    ekwiwalent;
    - nie udzielić urlopu, zapłacić ekwiwalent za całość.
    Może przy tym (ale nie musi) uwzględnić twoje wnioski.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-01-05 09:38:29
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 14:39:07 +0100, Cubus napisał(a):

    > Albo podejmujesz pracę po raz pierwszy, albo masz 26 dni urlopu.
    > Zdecyduj się.

    Gdzie tu widzisz sprzeczność?
    Nie mogę podjąć pracy po raz pierwszy w roku 2009, mając "staż uprawniający
    do 26 dniowego wymiaru urlopu"?

  • 5. Data: 2009-01-05 11:20:43
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Herald pisze:

    > Gdzie tu widzisz sprzeczność?
    > Nie mogę podjąć pracy po raz pierwszy w roku 2009, mając "staż uprawniający
    > do 26 dniowego wymiaru urlopu"?

    Artykuł który podał przedpiśca dotyczy podejmujących pracę pierwszy
    raz _W_ŻYCIU_. A wtedy raczej nie mamy 26 dni urlopu.

  • 6. Data: 2009-01-06 00:12:22
    Od: "Krzysztof " <b...@W...gazeta.pl>

    Witam

    "Albo podejmujesz pracę po raz pierwszy, albo masz 26 dni urlopu.
    Zdecyduj się."

    Mam przepracowane kilkanaście lat więc wypracowałem sobie chyba wymiar 26
    dni urlopu?

    "Pracownik podejmujący prace po raz pierwszy, w roku kalendarzowym, w którym
    podjął prace..."

    Własnie w roku 2008 to moja pierwsza praca którą podjąłem i chyba normalene
    że otrzymałam umowe na okres próbny.
    Pierwsza w sensie iż w roku 2008 a nie w życiu.

    Być może to wywołało nieporozumienie.

    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2009-01-06 00:13:53
    Od: "Krzysztof " <b...@W...gazeta.pl>

    Dziękuje za konkretne i rzeczowe wyjaśnienie.
    Pozdrawiam!