  • 1. Data: 2011-09-01 12:18:32
    Temat: Uprawnienia straży miejskiej i policji
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    dzisiaj byłem świadkiem takiego oto zdarzenia. Rano przyjechała straż
    miejska na ulicę na której na chodniku stały samochody, zaparkowali również
    na chodniku i wlepiali mandaty. Nie wiem, gdzie się udali, ale samochód
    straży stoi na chodniku już dobrych kilka godzin, tak samo niezgodnie z
    przepisami jak samochody, którym wlepili mandaty.
    To samo dotyczy policji. Często jak mnie zatrzymywali to kazali się
    zatrzymywać w miejscach, w których normalnie nie wolno się zatrzymywać (przy
    skrzyżowaniu, na wysepce, czy na zakazie)

    I tu moje pytanie, czy takie działanie jest zgodne z prawem?
    Ja rozumiem, że są sytuacje, w których jest to uzasadnione,
    ale czy przy wlepianiu mandatów trzeba parkować dokładnie w taki sam sposób
    jak ci, którym wlepia się mandaty,
    albo czy policja musi się czaić na kierowców w miejscach, w których nie
    wolno się zatrzymać?

    --
    pozdro
    barbakan

  • 2. Data: 2011-09-01 12:31:36
    Temat: Re: Uprawnienia straży miejskiej i policji
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/1/2011 7:18 AM, barbakan wrote:
> [...]
    > sposób jak ci, którym wlepia się mandaty,
    > albo czy policja musi się czaić na kierowców w miejscach, w których nie

    nastepnym razem jak bedziesz wzywal policje i dostaniesz odpowiedz, ze
    nie moga przyjechac, bo nie maja drobnych na bilet parkingowy, zeby
    zaparkowac zgodnie z prawem, to moze zrozumiesz dlaczego nie musza.

  • 3. Data: 2011-09-01 13:21:43
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    > nastepnym razem jak bedziesz wzywal policje i dostaniesz odpowiedz, ze nie
    > moga przyjechac, bo nie maja drobnych na bilet parkingowy, zeby zaparkowac
    > zgodnie z prawem, to moze zrozumiesz dlaczego nie musza.

    następnym razem przynajmniej postaraj się zrozumieć pytanie

  • 4. Data: 2011-09-01 13:51:24
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 01-09-2011 o 14:18:32 barbakan <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > samochód straży stoi na chodniku już dobrych kilka godzin, tak samo
    > niezgodnie z przepisami jak samochody, którym wlepili mandaty.

    Jezeli chca sie tak zatrzymac musza wlaczyc sygnal swietlny aby stac sie
    pojazdem uprzywilejowanym. Inaczej popelniaja wykroczenie.

    > To samo dotyczy policji. Często jak mnie zatrzymywali to kazali się
    > zatrzymywać w miejscach, w których normalnie nie wolno się zatrzymywać
    > (przy skrzyżowaniu, na wysepce, czy na zakazie)

    Nie moga. Zgodnie z kodeksem drogowym kontrola drogowa msui sie odbywac
    w sposob nieutrudniajacy ruchu

> [...]
    > sposób jak ci, którym wlepia się mandaty,
    > albo czy policja musi się czaić na kierowców w miejscach, w których nie

    Policja ma obowiazek w takim wypadku nakazac jazde za radiowozem az do
    mometu jak wyzej.
    Czyli nieutrudniajacy ruchu

    leon
    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 5. Data: 2011-09-01 15:46:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > wolno się zatrzymać?

    Policja ma obowiazek w takim wypadku nakazac jazde za radiowozem az do

    ------------

    Co do reszty, to pełna zgoda. Natomiast istnieją sytuacje,w których
    zatrzymuje się pojazd w miejscu przypadkowym i nie ma możlwiości nakazania
    mu dalszej jazdy. Ale wóczas policjanci odpowiadają za takie zabezpieczenie
    tego miejsca, by nie doszło do kolizji.

  • 6. Data: 2011-09-01 19:14:26
    Od: a...@g...pl

    leon wrote:

    > Jezeli chca sie tak zatrzymac musza wlaczyc sygnal swietlny aby stac sie
    > pojazdem uprzywilejowanym.

    Chyba świetlny i dzwiękowy na raz.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 7. Data: 2011-09-01 19:25:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3olii$jba$...@n...onet.pl...
    > Chyba świetlny i dzwiękowy na raz.

    Dźwiękowy jak są w ruchu. Jak stoi powinny wystarczyć sygnał świetlny.
    Żeby było śmieszniej - miałem okazję jeździć pojazdem, który ma od prezydenta
    miasta (albo innego organu) pozwolenie na stawanie na zakazach, trawnikach,
    jeżdżenia po parku itp. Straż miejska wlepiła mandat za postawienie w miejscu
    płatnym bez czasowej karty parkingowej (a pozwolenie było dobrze widoczne za
    szybą).

  • 8. Data: 2011-09-01 19:44:16
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    a...@g...pl w <news:j3olii$jba$1@news.onet.pl>:

    > Chyba świetlny i dzwiękowy na raz.

    Chyba na trzy-ósme...

    --
    Tomasz Nycz

  • 9. Data: 2011-09-01 19:47:55
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    qwerty w <news:j3om56$hlg$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > płatnym bez czasowej karty parkingowej (a pozwolenie było dobrze widoczne za

    Ale bajki -- "wlepili" pojazdowi mandat? W jakiej kwocie?

    --
    Tomasz Nycz

  • 10. Data: 2011-09-02 06:27:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości grup
    valid...
    > Ale bajki -- "wlepili" pojazdowi mandat? W jakiej kwocie?

    Czy napisałem, że wlepili mandat pojazdowi? Napisałem, że samochód miał
    pozwolenie na parkowanie w miejscach niedozwolonych. Z tego co pamiętam to było
    100 zł.