  • 1. Data: 2004-01-17 14:19:44
    Temat: Umowy a podatki
    Od: "Igon" <h...@p...xo.pl_WieszCoZTymZrobic>

    Witam!

    Mam do was jedno małe pytanie:
    Czy jeżeli piszę strony internetowe na zlecenie (np. umowa o dzieło/umowa
    zlecenie) to muszę samodzielnie odprowadzać jakieś pieniądze do ZUS-u lub
    fiskusa, albo czy muszę się jakoś rozliczać z tego ile zarobiłem itd.? Oraz
    czy muszę zarejestrować taką działalność czy po prostu mogę się ogłosić
    (zrobić sobie stronę) i przyjmować zlecenia nie martwiąc się ani ZUS-em ani
    fiskusem ani żadną inną organizacją rządową?

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
    Pozdrawiam,
    Igon

  • 2. Data: 2004-01-17 16:21:39
    Temat: Re: Umowy a podatki
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    ani
    > fiskusem ani żadną inną organizacją rządową?

    Jeśli Twoimi klientami maja byc firmy (osoby prowadzace DG) to nie musisz
    sie nigdzie rejestrowac. Podatek oni odprowadzaja do US za Ciebie, ale Ty
    musisz - na podstawie uzyskanej od klienta (zamawiajacego) informacji PIT 8B
    wypelnic (do 30 kwietnia) zeznanie roczne na formularzu PIT 37

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2004-01-18 14:51:00
    Od: "Igon" <h...@p...xo.pl_WieszCoZTymZrobic>