  • 1. Data: 2009-06-13 14:08:38
    Temat: Umowa zlecenie a ubezpieczenie
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Potrzebuje Waszej pomocy.
    Czy przy umowie zleceniu jestem ubezpieczony w NFZ?
    Okazało się że muszę jutro iść do szpitala a aktualnie nie mam stałej
    pracy - tylko pracuję na zlecenie w pewnej agencji reklamowej jako grafik.
    Nie wiem czy jestem ubezpieczony! :(

    By było bardziej zagmatwane to w tej chwili nie mam podpisanej umowy,
    gdyż szef wyjechał na wakacje i nie zdążył mi oddać papierów (w tym
    moich poprzednich świadectw pracy :)), pracuję tam od 8 czerwca.

    Badania które będę musiał zrobić są całkiem drogie i nie wiem czy nie
    odwoływać tego wszystkiego (z trudem zdobyty termin rezonansu, następny
    Bóg wie kiedy :( )

  • 2. Data: 2009-06-13 20:06:29
    Temat: Re: Umowa zlecenie a ubezpieczenie
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuje Waszej pomocy.
    > Czy przy umowie zleceniu jestem ubezpieczony w NFZ?
    Jeżeli masz umowę zlecenie to tak. Jeżeli masz umowę o dzieło to nie.
    Swoją drogą to zleceniobiorca wystawia rachunek zleceniodawcy i tam potrąca
    m.in. składki.
    > Okazało się że muszę jutro iść do szpitala a aktualnie nie mam stałej
    > pracy - tylko pracuję na zlecenie w pewnej agencji reklamowej jako grafik.
    > Nie wiem czy jestem ubezpieczony! :(
    Pewnie nie jesteś.

    > By było bardziej zagmatwane to w tej chwili nie mam podpisanej umowy, gdyż
    > szef wyjechał na wakacje i nie zdążył mi oddać papierów (w tym moich
    > poprzednich świadectw pracy :)), pracuję tam od 8 czerwca.
    Ale jakich świadectw pracy?

    > Badania które będę musiał zrobić są całkiem drogie i nie wiem czy nie
    > odwoływać tego wszystkiego (z trudem zdobyty termin rezonansu, następny
    > Bóg wie kiedy :( )
    Szukaj kasy albo terminu.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2009-06-14 11:08:21
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-06-13 22:06, pawelj pisze:

    > Jeżeli masz umowę zlecenie to tak.

    No mam.

    > Pewnie nie jesteś.

    Dlaczego?

    > Ale jakich świadectw pracy?

    poprzednich, z poprzednich robót... chciał je zobaczyć.

    No weź nie strasz :(

  • 4. Data: 2009-06-14 15:19:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Dlaczego?

    Moze dlatego, ze generalnie robota grafika to bardziej umowa o dzielo, ale
    skoro jestes pewien, ze zlecenia, to pewnie tak jest - i wtedy jestes
    ubezpieczony.

    > poprzednich, z poprzednich robót... chciał je zobaczyć.

    Generalnie przy umowie zleceniu nei ma zadnych swiadectw pracy.
    Moga byc jakies pisemne referencje, itp. - o ile zleceniodawcy bedzi esie
    chcialo cos takiego wystawic. Obowiazku bowiem nie ma.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-06-14 21:08:08
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Moga byc jakies pisemne referencje, itp. - o ile zleceniodawcy bedzi esie
    > chcialo cos takiego wystawic. Obowiazku bowiem nie ma.

    I dlatego uważam, że jeżeli pytający nie ma pewności a jego zleceniodawca
    papierów nie wystawił to będzie to najniższy koszt czyli umowa o dzieło( tu
    jest tylko podatek i to czasem z wysokimi kosztami-żeby więcej zarobić)- bez
    zdrowotnego.

    Ale jeżeli pytający pewności nie ma co podpisał łub nie podpiał -to niech
    pisze szybko umowę zlecenie i niech mu jakaś sekretarka w biurze to
    podpisze -może się uda.

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2009-06-16 14:34:28
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-06-14 17:19, SDD pisze:

    > Moze dlatego, ze generalnie robota grafika to bardziej umowa o dzielo, ale
    > skoro jestes pewien, ze zlecenia, to pewnie tak jest - i wtedy jestes
    > ubezpieczony.

    nooo... tutaj sprawa jest skomplikowana trochę. Powiedzmy, że ta umowa
    zalecenie jest zamiast próbnej 3 miesięcznej o pracę, a potem ma być
    (daj boże ) o pracę.

    > Generalnie przy umowie zleceniu nei ma zadnych swiadectw pracy.
    > Moga byc jakies pisemne referencje, itp. - o ile zleceniodawcy bedzi esie
    > chcialo cos takiego wystawic. Obowiazku bowiem nie ma.

    Ja wcześniej pracowałem normalnie o umowę o pracę i te świadectwa (z
    poprzednich prac) chciał widzieć mój obecny boss :)

    > Pozdrawiam
    > SDD

    pozdrawiam.
    PlaMa