  • 1. Data: 2008-01-21 18:34:51
    Temat: Umowa przedwstępna - śmierć współwłaściciela
    Od: l...@o...pl

    Mam podpisaną umowę przedwstępna kupna działki budowlanej.
    Zmarł jeden ze współwłaścicieli tej nieruchomości.
    Czy umowa jest nadal ważna?
    Czy mogę wycofać się z transakcji bez dodatkowych kosztów?
    W umowie mowa jest o zaliczce, którą chciałbym aby sprzedający zwrócił
    mi w całości.
    W umowie termin zawarcia umowy przyrzeczonej to 31 marca 2008.

  • 2. Data: 2008-01-21 19:00:07
    Temat: Re: Umowa przedwstępna - śmierć współwłaściciela
    Od: "JW" <j...@m...com>

    Umowa jest wazna, ale zobowiazanie przeszlo/przejdzie ze zmarlego na jego
    spadkobierce. Z umowe mozesz sie wycofac i nie bedzie to rodzilo mozliwosci
    dochodzenia zawarcia umowy przyrzeczonej, z uwagi na to ze nie zawarles jej
    w formie aktu notarialnego (chyba, ze zawarles...) Bedzie jednak rodzilo
    obowiazek naprawienia szkody wyniklej z niezawarcia umowy w granicach
    ujemnego interesu umownego (czyli, ze zwracasz to co stracili + to co by
    zyskali, gdybyscie zawarli umowe przyrzeczona).

    Zaznaczam, ze nie jestem zadnym profesjonalista i jesli pieprze glupoty to
    laskawie prosze kogos bardziej kompetentnego o nadmienieniu o tym fakcie p.
    Lukaszowi :)