  • 1. Data: 2008-11-17 19:46:25
    Temat: Umowa pomiędzy osobami fizycznymi - kto płaci podatek?
    Od: "mike" <d...@n...com>

    Witam

    Umowa na wykonanie usługi remontowo-budowlanej pomiędzy osobami fizycznymi z
    wpisaną określoną kwotą brutto. Czy taką umowę powinienem traktować jako
    umowę zlecenie? Która strona jest odpowiedzialna za zapłacenie podatku i czy
    podatek jest 7%?

  • 2. Data: 2008-11-17 20:02:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 20:46:25 +0100, mike napisał(a):

    > Umowa na wykonanie usługi remontowo-budowlanej pomiędzy osobami fizycznymi z
    > wpisaną określoną kwotą brutto. Czy taką umowę powinienem traktować jako
    > umowę zlecenie?

    Jest to umowa o roboty budowlaane, czyli de facto umowa o dzieło.

    > Która strona jest odpowiedzialna za zapłacenie podatku i czy
    > podatek jest 7%?

    W tym przypadku koszty uzyskania przychodu wynoszą 20% i do zapłacenia jest
    zaliczka na podatek dochodowy, czyli 19%.

    Suma_z_umowy * 0,8 * 0,19 = to co oddajesz do US

    Kwote tą płaci zleceniobiorca, inaczej niż w przypadku umowy firma-os.fiz.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2008-11-17 20:51:03
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Suma_z_umowy * 0,8 * 0,19 = to co oddajesz do US
    >
    > Kwote tą płaci zleceniobiorca, inaczej niż w przypadku umowy firma-os.fiz.

    Krótko, rzeczowo, na temat. Dzięki wielkie za taką odpowiedź i serdeczności
    życzę.

  • 4. Data: 2008-11-17 21:00:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    scream w <news:17uo9sveqtkhg.7mnc4bgtc48x$.dlg@40tude.net>:

    > Kwote tą płaci zleceniobiorca, inaczej niż w przypadku umowy firma-os.fiz.

    Mówisz, że jak zlecę firmie "Ziutek Kowalski Tfoja Hata na Cacy"
    remont mieszkania, to mam zapłacić podatek PDoF? Może jeszcze ma VAT
    zapłacić za niego i deklaracje złożyć?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-11-17 21:11:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    scream w <news:17uo9sveqtkhg.7mnc4bgtc48x$.dlg@40tude.net>:

    > Kwote tą płaci zleceniobiorca, inaczej niż w przypadku umowy firma-os.fiz.

    Mówisz, że jak zlecę firmie "Ziutek Kowalski Tfoja Hata na Cacy"
    remont mieszkania, to mam zapłacić za niego podatek PDoF? Może jeszcze
    mam VAT i deklaracje złożyć?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-11-17 21:17:47
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote in message
> [...]
    >
    > Mówisz, że jak zlecę firmie "Ziutek Kowalski Tfoja Hata na Cacy"
    > remont mieszkania, to mam zapłacić za niego podatek PDoF? Może jeszcze

    Myślę, że koledze chodzi o sytuację: firma zleca zwykłemu śmiertelnikowi.
    Odrobina chęci wystarczy... ech...

  • 7. Data: 2008-11-17 22:24:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mike w <news:gfsn1r$336$1@news.onet.pl>:

    > "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote in message

    > Myślę, że koledze chodzi o sytuację: firma zleca zwykłemu śmiertelnikowi.
    > Odrobina chęci wystarczy... ech...

    Myśl i nie echacj...

    Mówisz, że umowa "kupna-sprzedaży" jest zawarta pomiędzy kupującym i
    sprzedającym, a nie pomiędzy sprzedającym i kupującym...?

    Tak, chciałem zwrócić uwagę na "precyzję", nie widzę w nagłówkach
    x-no-archive a możliwe, że za jakiś czas ktoś się powoła na omawianą
    wiadomość, załączy link do google, że scream napisał to i tamto, mike
    podziękował i będą szczęśliwi, nie wnikając -- kto i za co podatek
    odprowadził.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-11-18 00:43:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Mówisz, że jak zlecę firmie "Ziutek Kowalski Tfoja Hata na Cacy"
    > remont mieszkania, to mam zapłacić za niego podatek PDoF? Może jeszcze
    > mam VAT i deklaracje złożyć?

    raczej jeśli firma Ziutek Kowalski Tfoja Hata na Cacy zleci ci np.
    posprzątanie po tym co oni wyremontowali, to ty dostaniesz do łapy
    brutto pomnieszone o zusy, krusy, usy, a ich obowiązkiem jest przekazać
    zaliczki tam gdzie trzeba.

  • 9. Data: 2008-11-18 01:53:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 17 Nov 2008 21:11:32 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Mówisz, że jak zlecę firmie "Ziutek Kowalski Tfoja Hata na Cacy"
    > remont mieszkania, to mam zapłacić za niego podatek PDoF?

    Gdzie tak napisałem? Może masz problem ze zrozumieniem słowa
    "zleceniobiorca"?

    > Może jeszcze
    > mam VAT i deklaracje złożyć?

    Jeżeli osoba fizyczna zleca firmie wykonanie jakiegoś dzieła, to zaliczke
    na podatek dochodowy płaci do urzędu zleceniobiorca.

    Jeżeli osoba fizyczna zleca drugiej osobie fizycznej wykonanie jakiegoś
    dzieła, to zaliczke na podatek dochodowy płaci do urzędu zleceniobiorca.

    Jeżeli firma "Ziutek Kowalski Tfoja Hata na Cacy" lub osoba fizyczna
    prowadząca działalność gospodarczą zleci osobie fizycznej 'Tom N'
    wymalowanie pokoju, to 'Tom N' o nic sie nie martwi bo wszelkie niezbędne
    popłatki odprowadza do urzędu firma "Ziutek Kowalski (...)" a on dostaje
    kase pomniejszoną o zaliczke na podatek.

    Co Ci jeszcze wyjaśnić?

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2008-11-18 01:55:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 17 Nov 2008 22:24:53 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Myśl i nie echacj...
    >
    > Mówisz, że umowa "kupna-sprzedaży" jest zawarta pomiędzy kupującym i
    > sprzedającym, a nie pomiędzy sprzedającym i kupującym...?

    A Ty może czytaj ze zrozumieniem? Po pierwsze, czego nie rozumiesz w słowie
    "zleceniobiorca"? Po drugie, dlaczego niby "umowa między firma a os. fiz."
    ma oznaczać dokładnie to samo co "umowa między os. fiz. a firmą"?

    --
    best regards,
    scream