  • 1. Data: 2007-08-22 18:52:14
    Temat: Umowa o pracę-wypowiedzenie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Art. 33. KP "Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6
    miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania
    tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem."

    Czy w kontekście tego przepisu można zawrzeć umowę na czas powyżej 6 m-cy,
    zawierającą klauzulę dopuszczającą możliwość dwutygodniowego wypowiedzenia
    jej, ale tylko przez jedną stronę??? Tzn. umowa niesymetryczna?

  • 2. Data: 2007-08-22 19:06:03
    Temat: Re: Umowa o pracę-wypowiedzenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fai0ue$d7$1@nemesis.news.tpi.pl Piotr [trzykoty]
    <trzykoty@[wytnij]o2.pl> pisze:

> [...]
    > m-cy, zawierającą klauzulę dopuszczającą możliwość dwutygodniowego
    > wypowiedzenia jej, ale tylko przez jedną stronę???
    Papier przyjmie wszystko. Gorzej z ostaniem się takiego zapisu przed sądem.
    Spójrz na konstrukcję art. 32. Oprócz litery prawa ważna jest intencja
    ustawodawcy.

    > Tzn. umowa niesymetryczna?
    A co to za zwierzę?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-22 19:37:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał
    > Papier przyjmie wszystko. Gorzej z ostaniem się takiego zapisu przed
    > sądem. Spójrz na konstrukcję art. 32. Oprócz litery prawa ważna jest
    > intencja ustawodawcy.

    No tak, całkiem możliwe, że intencja była taka, jak przy wypowiadaniu umowy
    na czas nieokreślony, czyli "każda ze stron". Zna ktoś może czy były już
    takie sprawy, albo jakieś orzecznictwo?

  • 4. Data: 2007-08-24 16:04:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 20:52:14 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

> [...]
    > m-cy, zawierającą klauzulę dopuszczającą możliwość dwutygodniowego
    > wypowiedzenia jej, ale tylko przez jedną stronę??? Tzn. umowa

    Myślę że jeżeliby tą stroną wypowiadającą był pracownik, nie byłoby
    większego problemu. Natomiast jakby tą stroną był pracodawca -
    prawdopodobnie taki zapis zostałby uznany jako sprzeczny z KP.

    p. m.