  • 1. Data: 2003-12-18 08:08:56
    Temat: Ulga remontowa- czy przysluguje?
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    Witam

    Prosze o Wasza interpretacje przepisow o uldze remontowej (modernizacyjnej).

    Kupilem mieszkanie, bank dokonal za mnie przelewu calosci kwoty wg umowy.
    Faktury jeszcze nie otrzymalem.
    Mam dokument otrzymania mieszkania -
    PROTOKOL ZDAWCZO-ODBIORCZY PRZEKAZANIA LOKALU MIESZKALNEGO... Z DNIA
    04.12.2003 R.

    Czy materialy budowlane i wyposazenie kupione do tego mieszkania, kupione na
    ten adres po dniu 04.12.2003 mozna odliczyc w ramach ulgi remontowej, czy
    potrzebne sa inne dokumenty poza ww protokolem?

    Na akt notarialny trzeba przeciez czekac i pol roku, lub dluzej...

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-12-18 08:38:43
    Temat: Re: Ulga remontowa- czy przysluguje?
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Tomek" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten adres po dniu 04.12.2003 mozna odliczyc w ramach ulgi remontowej, czy
    > potrzebne sa inne dokumenty poza ww protokolem?

    Ulga remontowa nie ma zwiazku z aktem notarialnym/ zameldowaniem. Mozesz
    kupic materialy teraz i zastosowac je np za pól roku.
    Nawet jesli nie jestes zameldowany ulga ci i tak przysluguje.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 3. Data: 2003-12-18 18:22:28
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    > (modernizacyjnej).

    > Ulga remontowa nie ma zwiazku z aktem notarialnym/ zameldowaniem. Mozesz
    > kupic materialy teraz i zastosowac je np za pól roku.

    Ale ulga taka ma zwiazek z tytulem prawnym do zajmowanego mieszkania.
    wg mojego Urzedu Skarobowego moze to byc umowa kupna oraz protokol
    przekazania mieszkania do uzywania.

    > Nawet jesli nie jestes zameldowany ulga ci i tak przysluguje.

    O ile mam tytul prawny do lokalu - tak.

    Jesli nie - musialbym powolac sie na umowe uzyczenia, czyli zamieszkiwania w
    zamian za dokonywanie remontow i innego rodzaju zajmowanie sie mieszkaniem,
    zawarta miedzy mna a wlascicielem.

    Pozdrawiam
    T.

  • 4. Data: 2003-12-18 20:20:30
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > O ile mam tytul prawny do lokalu - tak.

    JA tego nie neguje.
    Natomiast nie ma to zwiazku z zameldowaniem, bo mozna miec kilka mieszkan, a
    nie mzona byc w nim jednoczesnie zameldowanym.

  • 5. Data: 2003-12-18 20:48:20
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    > Natomiast nie ma to zwiazku z zameldowaniem, bo mozna miec kilka mieszkan,
    > nie mzona byc w nim jednoczesnie zameldowanym.

    A czy ja cos w ogole pisalem o zameldowaniu?
    Jesli jestes wlascicielem kilku mieszkan, to znaczy ze masz do nich tytuly
    prawne!
    Tyle, ze limit poniesionych wydatkow i tak przysluguje Ci na 1 mieszkanie a
    nie np na 7 :-)

    Pozdr,
    T.

  • 6. Data: 2003-12-18 20:54:00
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Tyle, ze limit poniesionych wydatkow i tak przysluguje Ci na 1 mieszkanie

    Limit przysluguje do kwoty, a nie na ilosc mieszkan.