  • 1. Data: 2008-11-27 09:52:06
    Temat: Udokumentowane wykroczenie wysłane do Straży Miejskiej
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    Na stronie www napisali, żeby nie wysyłać zgłoszeń interwencji.
    Czy jeśli codziennie będę dokumentował fakt popełnienia wykroczenia w
    formie zdjęć i krótkiego opisu i raz na tydzień wyślę listem poleconym na
    adres SM to się tym zajmą ?

    Chodzi o:

    Kodeks drogowy - Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r.
    Art. 49.

    1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz
    w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania;
    na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na
    drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za
    tym przejściem lub przejazdem;
    w tunelu, na moście lub na wiadukcie;
    na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych,
    jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do
    najeżdżania na tę linię;
    na jezdni obok linii przerywanej wyznaczającej krawędź jezdni oraz na
    jezdni i na poboczu obok linii ciągłej wyznaczającej krawędź jezdni;
    w odległości mniejszej niż 10 m od przedniej strony znaku lub sygnału
    drogowego, jeżeli zostałyby one zasłonięte przez pojazd;
    na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju
    pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na jezdni
    dwukierunkowej o małym ruchu;
    na pasie między jezdniami;
    w odległości mniejszej niż 15 m od słupka lub tablicy oznaczającej
    przystanek, a na przystanku z zatoką - na całej jej długości;
    w odległości mniejszej niż 15 m od punktów krańcowych wysepki, jeżeli
    jezdnia z prawej jej strony ma tylko jeden pas ruchu;
    na drodze dla rowerów.

    2. Zabrania się postoju:
    w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy,
    garażu, parkingu lub wnęki postojowej;
    w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu
    lub wyjazd tego pojazdu;
    przed i za przejazdem kolejowym, po obu stronach drogi, na odcinku od
    przejazdu kolejowego do słupka wskaźnikowego z jedną kreską;
    w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;
    na obszarze zabudowanym, pojazdu lub zespołu pojazdów o dopuszczalnej
    masie całkowitej przekraczającej 16 t lub o długości przekraczającej 12 m,
    poza wyznaczonymi w tym celu parkingami.

    3. Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze
    ekspresowej w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu. Jeżeli
    unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn technicznych, kierujący
    pojazdem jest obowiązany usunąć pojazd z jezdni oraz ostrzec innych
    uczestników ruchu.

    4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia
    pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

    --
    Tomasz Renik jestem

  • 2. Data: 2008-11-27 19:15:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek Renik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

> [...]
    > Czy jeśli codziennie będę dokumentował fakt popełnienia wykroczenia w
    > formie zdjęć i krótkiego opisu i raz na tydzień wyślę listem poleconym na

    Tak. Wezwą Cię w charakterze świadka i do każdego zdjęcia samochodu będą
    osobno przesłuchiwać. Potem być może wyślą wniosek o ukaranie do sądu i
    będziesz musiał na te wszystkie rozprawy iść i zeznawać, chyba, że
    obwiniony podda się dobrowolnie karze. nie to, bym Cię przekonywał, że nie
    warto, ale chciałbym, byś miał tę świadomość.

  • 3. Data: 2008-11-28 09:26:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > Czy jeśli codziennie będę dokumentował fakt popełnienia wykroczenia w
    > formie zdjęć i krótkiego opisu i raz na tydzień wyślę listem poleconym na

    "- a pan co?
    - ORMO" ;)

  • 4. Data: 2008-11-28 09:34:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-11-2008 o 10:26:20 szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek Renik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

    > "- a pan co?
    > - ORMO" ;)

    Niekoniecznie. Przejdź się z wózkiem dziecięcym po Tarnowskich Górach
    i nie nagraj pięciu skurczybyków, to będzie znaczyło że jest
    wigilia :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-11-28 09:47:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Przejdź się z wózkiem dziecięcym po Tarnowskich Górach
    > i nie nagraj pięciu skurczybyków, to będzie znaczyło że jest
    > wigilia :-)

    alez ja to rozumiem, sam mam dziecko jeszcze w wozku jezdzace i czesto szlag
    mnie trfia na bezmyslnosc niektorych posiadaczy samochodow, bo kierowcami
    trudno ich nazwac, po prostu jak przeczytalem posta to taki cytat mi sie
    przypomnial ;)

  • 6. Data: 2008-11-28 10:37:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-11-2008 o 10:47:58 szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > szlag mnie trfia na bezmyslnosc niektorych posiadaczy samochodow, bo
    > kierowcami trudno ich nazwac, po prostu jak przeczytalem posta to taki

    Aha, wszytsko jasne :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2008-11-28 11:54:52
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    Dnia 27-11-2008 o 20:15:55 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Potem być może wyślą wniosek o ukaranie do sądu i będziesz musiał na te
    > wszystkie rozprawy iść i zeznawać, chyba, że obwiniony podda się
    > dobrowolnie karze.

    o! na prawdę taka jest procedura ?
    czy popełniający wykroczenie może z łatwością podważyć takie zdjęcie ?
    a z fotoradaru to zdjęcie ma większą moc prawną ?

    a jeśli zdjęcia robi zarządca drogi, właściciel i kieruje zawiadomienie,
    to też chodzi potem na zeznania ?

    --
    Tomasz Renik jestem

  • 8. Data: 2008-11-28 11:56:11
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    napisał(a):

    > będziesz musiał na te wszystkie rozprawy iść i zeznawać,

    tak mi przyszło do głowy, dobry sposób, aby zamiast siedzieć w nudnym
    zakładzie pracy to na nudnej rozprawie

    --
    Tomasz Renik jestem

  • 9. Data: 2008-11-28 14:45:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek Renik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

    > o! na prawdę taka jest procedura ?
    > czy popełniający wykroczenie może z łatwością podważyć takie zdjęcie ?

    Zacznijmy od tego, ze ze zdjęcia nie wynika, kto parkował.

    > a z fotoradaru to zdjęcie ma większą moc prawną ?

    Tak, bo jest to urządzenie rejestrujące wykroczenia w ruchu drogowym.

    > a jeśli zdjęcia robi zarządca drogi, właściciel i kieruje zawiadomienie,
    > to też chodzi potem na zeznania ?

    Tak. Bo to nie policjant czy Strażnik Miejski.