  • 1. Data: 2005-01-06 18:37:16
    Temat: Ubezpieczenie na dwóch. Jak to jest?
    Od: "Milosierny" <s...@w...pl>

    Witam, chce kupic samochod, interesuje mnie ubezpieczenie go "na dwóch" -
    tansze ubezpieczenie. Czy na umowie kupna - sprzedazy jako kupujący trzeba
    wymienic 2 osoby, czy wystarczy,ze bedzieto tylko wpis w dowodzie. Czy
    sajakies dodatkowe koszty/minusy tego rozwiazania.Proszeo rady. PILNE

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-06 19:34:51
    Temat: Re: Ubezpieczenie na dwóch. Jak to jest?
    Od: "owad" <ochwat|usun|@milea|wyrzuc|.pl>

    minusów nie ma ale musisz na umowie kupna sprzedaży umiescic te "2" osoby,
    bo zeby ubezpieczyc na 2 to musi byc 2 współwłascicieli.

    i koniec

    i kropka

  • 3. Data: 2005-01-06 21:03:16
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Milosierny" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymienic 2 osoby, czy wystarczy,ze bedzieto tylko wpis w dowodzie. Czy
    > sajakies dodatkowe koszty/minusy tego rozwiazania.Proszeo rady. PILNE

    Musi być współwłaśność pojazdu. Aby tak mogło być - na umowie muszą być
    wpisane obie osoby (wszyscy współwłaściciele, bo ni nie stoi na przeszkodzie
    aby było ich nawet 100). Inaczej nie dostaniesz wpisu w dowodzie
    rejestracyjnym o współwłasności, a to oznacza że nie ubezpieczysz na
    współwłasność. Jest jeden wyjątek od tej zasady - małżonkowie w ustawową
    spólnotą - tu idzie przewalczyć że choć faktura na jedno, to w istocie oboje
    są współwłaścicielami na podstawie ustawowej wspolnoty majątkowej.

    Minusy? ano takie że współwłąsność = współdecydowanie o aucie = np nie
    sprzedaż sam auta bez drugiej osoby (jej podpisu), a w razie śmierci drugiej
    osoby udział do niej należący wchodzi do masy spadkowej - jeśli kilku
    spadkobierców i nie moga dojść do porozumienia, auta nie można sprzedać aż
    sąd nie ustali podziału spadku (co może trwać lata przy braku zgody).
    Do tego - jeśli będzie szkoda, to obydwoje tracą zniżki/zyskują podwyżki