  • 1. Data: 2006-08-04 05:15:19
    Temat: Termin wymiany sprzetu komputerowego...
    Od: w...@p...onet.pl

    1. czy ktos wie dlaczego (a raczej na jakiej podstawie)w wiekszosci firm
    komputerowych na dokumentach gwarancyjnych (czy raczej warunkach) widnieje
    termin 21 dni (z mozliwoscia przedluzenia) na ewentualna naprawe/wymiane sprzetu
    w przypadku jego "samo"uszkodzenia (czyli niezgodnosci z umowa, jak sadze)?
    2. przyznam szczerze, ze spalila mi sie karta graficzna. Karte kupilem w
    listopadzie 2004 r. byl to gf6800, zaplacilem za nia ok 1400pln. Teraz zostala
    oddana do firmy, no i zastanawiam sie, co dostane, oczywiscie w przypadku
    wymiany srzetu na "sprzet nowy" - wg dokumentu gwarancyjnego - bedzie to sprzet
    o podobnych parametrach. No i teraz zasadnicze pytanie - poniewaz jak wszyscy
    wiedza - czesci komputerowe typu karta graficzna dosyc szybko zostaja
    detronizowane przez corac to nowe rozwiazania etc. Teraz za te kwote moglbym
    kupic gf7900gt, czyli naprawde juz niezla karte. Zwazywszy na to, ze
    najprawdopodobniej gf6800 jest juz niedostepny - firma , oczywiscie zakladajac,
    ze uzna mi "reklamacje" - bedzie chciala mi wcisnac karte wprawdzie lepsza od
    gf6800 (baaardzo nieznacznie lepsza, typu 7300gs) o wartosci ok 500-700 pln,
    czyli polowy kwoty, ktora zadeklarowalem pierwotnie jako "przeznaczone na karte
    graficzna" P:).
    Czy posilkujac sie systemem "gwarancyjnym" z ustawy, czyli naprawa/wymiana na
    nowy/***zwrot gotowki*** moge domniemywac, ze powinienem otrzymac (oczywiscie w
    przypadku blahblah;)) karte o podobnej wartosci teraz?

    Pytam, bo akurat ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej nijak
    sie ma do tak szybko rozwijajacego sie rynku IT ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 2. Data: 2006-08-04 05:53:08
    Temat: Odp: Termin wymiany sprzetu komputerowego...
    Od: "test" <t...@i...com>

> [...]
    sprzetu
    > w przypadku jego "samo"uszkodzenia (czyli niezgodnosci z umowa, jak

    Warunki gwarancji to jedno, a niezgodnosc z umowa to drugie, pytanie z czego
    skorzytales oddajac sprzet, domyslam, sie ze jednak z gwarancji. W takim
    przypadku beda trzmac sie warunkow gwarancji.

> [...]
    pln,
    > czyli polowy kwoty, ktora zadeklarowalem pierwotnie jako "przeznaczone na

    Jesli warunki gwarancji mowia, ze moga oddac Ci sprzet o podobnych
    wlasciwosciach, nie gorszy to dostaniesz karte, ktora bedzie miala taka
    sama, badz lepsza wydajnosc.

> [...]
    nijak
    > sie ma do tak szybko rozwijajacego sie rynku IT ;)

    Tak przy okazji, powiem jak wygladalo to w moim przypadku. Kupilem myszke
    logitecha, ktora zdechla pod koniec okresu gwrancyjnego (3lata), sklep
    zwrocil mi kaske, bo juz jej nie produkowali. Powiedzieli ze moga mi dac
    inna, ale nie mieli takiej jaka ja chcialem. W przypadku myszki wydaje mi
    siejest to istotne, gdyz nie moga oddac obojetnie ktorej, bo kazda ma inny
    ksztalt i wlasciwosci, chociaz karta rowniez przeciez ma swoje wlasciwosci.
    Mysle jednak, ze zaproponuja Ci cos z okolic gf7300, ale moze uda sie
    wynegocjowac 7600 :-)

  • 3. Data: 2006-08-04 05:55:50
    Od: "test" <t...@i...com>

    ps. chyba ze udowodnia Ci, ze karta sie spalila przy Twojej pomocy, mowa o
    OC, wtedy nic nie dostaniesz :-) oprocz starej karty , oraz rachunku za jej
    diagnostyke :-)

  • 4. Data: 2006-08-04 06:23:50
    Temat: Re: Termin wymiany sprzetu komputerowego...
    Od: no1 <d...@t...pl>

    w...@p...onet.pl napisał(a):
    > 1. czy ktos wie dlaczego (a raczej na jakiej podstawie)w wiekszosci firm

    mój kolega kiedyś dostał z gwarancji dysk o jakieś 20gb większy od
    oddanego, bo już nie produkowali. w twoim przypadku spodziewałbym się
    właśnie najniższego obecnie produkowanego modelu, ale nie niższego niż
    produkowanego.
    wyobrażasz sobie co by było gdyby oddawali sprzęt o wartości kiedyś
    kupionego..?:)

  • 5. Data: 2006-08-04 06:30:30
    Od: w...@p...onet.pl

    > ps. chyba ze udowodnia Ci, ze karta sie spalila przy Twojej pomocy, mowa o
    > OC, wtedy nic nie dostaniesz :-) oprocz starej karty , oraz rachunku za jej
    > diagnostyke :-)

    o O/C nie ma mowy. Wlasnie dlatego przeznaczylem tyle na karte, zeby nie bylo
    potrzeby bawic sie w podkrecanie.
    Zatem na karcie nie byly instalowane radiatorki/wicherki/etc. Wszystko fabryczne.

    pozdrawiam
    d.

  • 6. Data: 2006-08-04 06:32:05
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > produkowanego.
    > wyobrażasz sobie co by było gdyby oddawali sprzęt o wartości kiedyś

    Przepisy ustawy w tym zakresie nie roznicuja "wartosci" sprzetu na przestrzeni
    do 2lat. Stad moje pytanie.

    pozdrawiam
    d.

  • 7. Data: 2006-08-04 06:35:09
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    jesli karta sie sama spalila, to masz szanse na gf6800,
    ktore sa jeszcze dostepne w hurtowniach.

    jesli spalila sie, bo zawiodly:
    - kondensatory na plycie glownej
    - zasilacz

    to masz szanse na odzyskanie spalonej karty.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2006-08-04 06:36:01
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > skorzytales oddajac sprzet, domyslam, sie ze jednak z gwarancji. W takim
    > przypadku beda trzmac sie warunkow gwarancji.

    Szczerze powiem, ze raczej w "praktyce konsumenckiej" nie mam doswiadczenia.
    Musialbym w momencie oddawania sprzetu do serwisu zastrzec, ze oddaje w ramach
    niezgodnosci towaru z umowa, zeby skorzystac z zaspisow ustawowych? Jest gdzies
    podstawa zobowiazujaca mnie do zadeklarowania w takim przypadku, na podstawie
    czego chce dochodzic swoich praw?

> [...]
    >
    > Jesli warunki gwarancji mowia, ze moga oddac Ci sprzet o podobnych
    > wlasciwosciach, nie gorszy to dostaniesz karte, ktora bedzie miala taka

    To zalezy od odpowiedzi na moje powyzsze pytanie.

> [...]
    > ksztalt i wlasciwosci, chociaz karta rowniez przeciez ma swoje wlasciwosci.
    > Mysle jednak, ze zaproponuja Ci cos z okolic gf7300, ale moze uda sie

    Bede probowal negocjowac, tym bardziej, ze inflacja az tak nie skoczyla, zeby w
    przeciagu 1,5 roku z 1400 pln zrobilo sie 700 ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 9. Data: 2006-08-04 06:38:50
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > - kondensatory na plycie glownej
    > - zasilacz
    >
    > to masz szanse na odzyskanie spalonej karty.

    akurat wszystko inne dziala bez zarzutu.
    no, zobaczymy

    pozdrawiam
    d.

  • 10. Data: 2006-08-04 07:05:01
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    w...@p...onet.pl napisał(a):

    > Bede probowal negocjowac, tym bardziej, ze inflacja az tak nie skoczyla, zeby w
    > przeciagu 1,5 roku z 1400 pln zrobilo sie 700 ;)

    Inflacja moze nie, ale zastanow sie ile ta karta jest teraz warta.
    Napewno nie 1400zł, prędzej wlaśnie coś okolo tych 700 (choc jak znam
    rynek IT znacznie mniej).
    Wiec dlaczego gwarant ma doplacac do wartosci zakupu, jesli wartosc
    sprzetu jest duuzo nizsza niz w momencie zakupu?
    Idac tym tropem, wymienialbym co 3 lata notebooka na najnowszy model,
    przeciez w momencie zakupu dalem za niego ponad 10tys. a to ze po tych
    trzech latach jego wartosc to 4, to co mnie to obchodzi ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.