  • 1. Data: 2004-11-14 06:32:44
    Temat: TP SA i Bezpłatne Bilingi
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Zadzwoniłem na "BlueLine 9393", aby zamówić _bezpłatne_ bilingi rozmów (mam
    3 numery - ISDN + MSN & numer analogowy pod SDI)
    Miły Pan powiedział mi, że owszem, mogę zamówić bilingi, ale za 5,-PLN + VAT
    (22% oczywiscie).
    Ja mu na to, że przecież w myśl Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Art. 93.
    pkt. 5 TP SA jest zobligowana do przesyłania _nieodpłatnie_ bilingu rozmów
    na życzenie abonenta.
    A Pan mi na to, że w myśl Rozporządzenia Ministra Infrastruktury § 7 ust.7
    pkt.1 TP SA ma prawo pobierać opłaty za wydruki rozmów, które są zwrotem
    kosztów poniesionych na te wydruki. Swoją drogą - 5,-PLN netto to trochę
    zawyżona opłata, zważywszy na fakt, że taki biling przychodzi razem z
    rachunkiem, za przesłanie którego i tak TP SA płaci. No chyba, ze złotym
    atramentem drukują a głowica jest z brylantu... :-)
    Jak jest więc z tymi bilingami?
    Czy przypadkiem Ustawa z dnia 16 lipca 2004r nie znosi mocy prawnej
    Rozporządzenia Ministra Infrastruktury?
    Czy można wreszcie wyegzekwować od TP SA _bezpłatne_ bilingi? (w Erze mam je
    juz od chyba 3 lat...)

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 2. Data: 2004-11-14 06:39:56
    Temat: Re: TP SA i Bezpłatne Bilingi
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Nov 2004 07:32:44 +0100,
    osoba podpisana: Chmielu <j...@A...pccom.info>
    napisała:
    [...]
    > zawyżona opłata, zważywszy na fakt, że taki biling przychodzi razem z
    > rachunkiem, za przesłanie którego i tak TP SA płaci. No chyba, ze złotym
    Nie przychodzi razem z rachunkiem.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej

  • 3. Data: 2004-11-14 06:45:57
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sun, 14 Nov 2004 07:32:44 +0100,
    > osoba podpisana: Chmielu <j...@A...pccom.info>
    > napisała:
    > [...]
    > Nie przychodzi razem z rachunkiem.

    Fakt, że ostatni biling to miałem w rękach w 1999 roku, ale wówczas
    "przychodził" razem z rachunkiem.
    Tzn., że coś się zmieniło i to na gorsze, bo TP SA "zagrywa"
    nieekonomicznie... :-)

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 4. Data: 2004-11-14 12:49:42
    Od: "Big Jack" <u...@o...fdfyez.dalxecla.aw>

    W wiadomości: news:cn6tgs$sth$1@shodan.interia.pl
    użytkownik *Chmielu* napisał(a):

> [...]
    > rozmów (mam 3 numery - ISDN + MSN & numer analogowy pod SDI)
    > Miły Pan powiedział mi, że owszem, mogę zamówić bilingi, ale za

    A wystawiają fakturę VAT za tą usługę? (papier, atrament, amortyzacja
    drukarki, etc.)
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 5. Data: 2004-11-14 13:03:17
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Big Jack" <u...@o...fdfyez.dalxecla.aw>
    napisał w wiadomości news:cn7k97$d1$1@news.dialog.net.pl...

    > A wystawiają fakturę VAT za tą usługę? (papier, atrament, amortyzacja
    > drukarki, etc.)

    Żartujesz oczywiście...? :-)
    No tak. Era GSM może wystawić bezpłatne bilingi, TP SA oczywiście nie...
    Nie skomentuję... :(

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 6. Data: 2004-11-14 13:08:52
    Od: "Big Jack" <u...@o...fdfyez.dalxecla.aw>

    W wiadomości: news:cn7kak$7d6$1@shodan.interia.pl
    użytkownik *Chmielu* napisał(a):

    > Żartujesz oczywiście...? :-)

    Nie, a czemu? Skoro wołają 5zł+VAT za zwrot kosztów, to chyba mogą/muszą
    wystawić fakturę? A jak nie to do US z nimi za lewe dochody.
    Big Jack

    --
    //////

  • 7. Data: 2004-11-14 13:16:23
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    napisał w wiadomości news:cn7ld5$12t$1@news.dialog.net.pl...

    > Nie, a czemu? Skoro wołają 5zł+VAT za zwrot kosztów, to chyba mogą/muszą
    > wystawić fakturę? A jak nie to do US z nimi za lewe dochody.

    Ach... Rozumiem...
    Wystawiają. Przynajmniej kiedyś (w tym wspomnianym 1999 roku) wystawiali.
    Z tego co pamiętam, to było 5,- PLN + VAT22% za pierwsze 3 strony + 1,-PLN +
    VAT 22% za kazdą następną.
    Zdzierstwo niesamowite... :-)

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 8. Data: 2004-11-14 14:16:14
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 14 lis o godzinie 14:16, na pl.soc.prawo, Chmielu napisał(a):

    > Ach... Rozumiem...
    > Wystawiają. Przynajmniej kiedyś (w tym wspomnianym 1999 roku) wystawiali.
    > Z tego co pamiętam, to było 5,- PLN + VAT22% za pierwsze 3 strony....

    Źle pamiętasz.
    Było 3,00 zł netto za 3 pierwsze strony.
    Żdzierstwo polegało na tym iż stosowano czcionkę o rozmiarze zbliżonym do
    boeinga 767 ;), marginesy były szerokości "szerokiego-toru" do Huty
    Katowice ;)
    Ba, często zdarzało się iż na kolejnej stronie drukowano tylko ..... sam
    podpis sporządzającego wydruk!!
    Za co oczywiście pobierano opłatę :(

    Na pl.misc.telefonia było to omawiana parokrotnie - sprawa bilingów,
    zerknij tam sobie ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2004-11-14 14:22:28
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Było 3,00 zł netto za 3 pierwsze strony.

    Masz rację...

    > Żdzierstwo polegało na tym iż stosowano czcionkę o rozmiarze zbliżonym do
    > boeinga 767 ;), marginesy były szerokości "szerokiego-toru" do Huty
    > Katowice ;)

    Też masz rację... Tak było...

> [...]
    > podpis sporządzającego wydruk!!
    > Za co oczywiście pobierano opłatę :(
    >
    > Na pl.misc.telefonia było to omawiana parokrotnie - sprawa bilingów,

    Tak. Oczywiście.
    Ale jak to się ma w myśl _prawa_. W pierwszy poście podparłem się ustawą i
    rozporządzeniem.
    Z pl.misc.telefonia i tak mnie odeślą na pl.soc.prawo :-)
    Sprecyzowałem też pytania w prawnym kontekście:
    Przypomnę:

  • 10. Data: 2004-11-14 20:19:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Chmielu napisał:

    > Ale jak to się ma w myśl _prawa_. W pierwszy poście podparłem się ustawą
    > i rozporządzeniem.
    > Z pl.misc.telefonia i tak mnie odeślą na pl.soc.prawo :-)

    Nie odeslą ;-)

    > Sprecyzowałem też pytania w prawnym kontekście:
    > Przypomnę:
    > Czy przypadkiem Ustawa z dnia 16 lipca 2004r nie znosi mocy prawnej
    > Rozporządzenia Ministra Infrastruktury?

    art 223 PT

    M.