  • 1. Data: 2004-07-07 16:31:54
    Temat: Stary dowod i UE
    Od: ReMi <r...@o...pl>

    Witam

    Planujemy maly wypadzi do czech na weekend :) lecz kilka osob ma stary
    dowod i nie wazny paszport. Nie wiem dokladnie na ktorym przejsciu
    bedziemy przekraczac granice, wiem za to iz sprawdzaja dowody i nie jak
    nie ma problemow z nowym tak do starych sie potrafia przyczepic i nie
    przepuscic.
    Interesuje mnie czy jest jakis przepis regulujacy to zagadnienie czy
    zalezy to tylko od dobrej woli celnika, gdyz chcemy uniknac nie
    potrzbnych problemow na przejsciu ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2004-07-07 17:14:41
    Temat: Re: Stary dowod i UE
    Od: Laik <e...@m...pl.usun.to>

    Hello ReMi
    w wiadomości <news:cch8hl$tee$1@news.dialog.net.pl> z Wed, 07 Jul 2004
    18:31:54 +0200 przeczytałem:

    > Planujemy maly wypadzi do czech na weekend :) lecz kilka osob ma stary
    > dowod i nie wazny paszport.

    na niewazny paszport nie przejdziesz, na dowod starego typu - owszem.

    > Interesuje mnie czy jest jakis przepis regulujacy to zagadnienie czy
    > zalezy to tylko od dobrej woli celnika,

    na granicy z Czechami nie ma celnikow, jest tylko straz graniczna.

    >gdyz chcemy uniknac nie
    > potrzbnych problemow na przejsciu ?

    dowod musi pozwalac na zidentyfikowanie przechodzacego - zwlaszcza zdjecie
    nie moze byc zbyt stare. to wszystko.
    --
    Pozdrawiam, Laik.
    "[...]wszystkie klawisze są w zasięgu klawiatury."

  • 3. Data: 2004-07-07 19:08:16
    Od: ReMi <r...@o...pl>

    Użytkownik Laik napisał:

    > na niewazny paszport nie przejdziesz, na dowod starego typu - owszem.

    znam przypadki w ktorych osoby legitymujace sie starym dowodem nie
    zostaly przepuszczone przez granice mimo iz dokument byl "zdrowy" i
    posiadal zjeceie pozwalajace na identyfikacje posuadacza dokumentu

    > na granicy z Czechami nie ma celnikow, jest tylko straz graniczna.

    jak zwal tak zwal :)

    > dowod musi pozwalac na zidentyfikowanie przechodzacego - zwlaszcza zdjecie
    > nie moze byc zbyt stare. to wszystko.

    hmm czyli ogolnie nie ma sie o co martwic przynajmniej z czysto
    teoretycznego punkt.

    a jest moze jakis przpis traktujacy o tym zagadnieniu ?

    pozdr.

  • 4. Data: 2004-07-07 21:00:25
    Od: "castrol" <c...@c...pl>

    Użytkownik "ReMi" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Planujemy maly wypadzi do czech na weekend :) lecz kilka osob ma stary
    > dowod i nie wazny paszport. Nie wiem dokladnie na ktorym przejsciu

    Granice mozna przekroczyc rowniez na podstawie innego dokumentu, np nowego
    Prawa Jazdy

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2004-07-07 21:17:19
    Od: ReMi <r...@o...pl>

    Użytkownik castrol napisał:

    > Granice mozna przekroczyc rowniez na podstawie innego dokumentu, np nowego
    > Prawa Jazdy

    OKI THX a czy sa jakies konkretne uregulowania prawne odnosnie w/w tematu ?
    Gdyz w razie "W" bedize slowo przeciwko slowu a majac podpore prawna
    bedziemy mieli przewage.

    > Pozdrawiam
    > Jacek

    pozdr.
    ReMi

  • 6. Data: 2004-07-08 06:31:03
    Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to>

    Cześć ReMi
    Wed, 07 Jul 2004 21:08:16 +0200 napisałeś:

    > znam przypadki w ktorych osoby legitymujace sie starym dowodem nie
    > zostaly przepuszczone przez granice mimo iz dokument byl "zdrowy" i
    > posiadal zjeceie pozwalajace na identyfikacje posuadacza dokumentu

    złożyć skargę.

    > a jest moze jakis przpis traktujacy o tym zagadnieniu ?

    jest. ale imho wystarczy zajrzec na strony strazy granicznej. omowienie
    jest tu: http://www.sg.gov.pl/poradnik/index.asp?id=17
    --
    Laik