  • 1. Data: 2012-01-22 09:37:32
    Temat: Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmiotów a podatek
    Od: A <m...@o...pl>

    Kilka lat temu zainwestowałem w sporą ilość klocków LEGO Technic z myślą
    o ich późniejszej sprzedaży. Aktualnie klocki te kosztują 2x więcej na
    Allegro niżeli w momencie ich zakupu przeze mnie. Chce je teraz wystawić
    na Allegro każdy z osobna. Czy muszę dodatkowo odprowadzać podatek skoro
    już przy ich kupnie podatek został naliczony i posiadam wszelkie dowody
    zakupu?

    --
    Ambroży

  • 2. Data: 2012-01-22 09:47:35
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-22 10:37, A pisze:
> [...]
    > na Allegro każdy z osobna. Czy muszę dodatkowo odprowadzać podatek skoro
    > już przy ich kupnie podatek został naliczony i posiadam wszelkie dowody

    Ani się waż!
    Sprzedajesz ponadpółroczne, zakupione do własnego użytku (cóż - Bozia
    nie dała tylu dzieci na ile miałeś nadzieję), używane (choć
    nierozpakowane i bez śladów używania).

    Chyba, że chciałeś rozniecić jakiegoś flejma, to jesteś na dobrej drodze :)

    ... nadmiernie ochocze płacenie podatków powinno być traktowane jako
    przestępstwo. To zachęcanie bandyty do rabowania. ;) Współudział!
    Chyba nikt nie ma wątpliwości, że niesłusznie zapłacony podatek jest
    bezprawny?

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 3. Data: 2012-01-22 09:52:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    A wrote:
> [...]
    > odprowadzać podatek skoro już przy ich kupnie podatek został
    > naliczony i posiadam wszelkie dowody zakupu?

    Jaki podatek przy zakupie? Dochodowy?
    Kluczowe będzie rozpatrzenie celu zakupu.
    Zamysł osiągnięcia zysku jest od początku.
    Gdybyś kupił ot tak dla siebie, a teraz chciał sprzedać po latach, to nie
    było
    by żadnego podatku. Ale skoro kupiłeś w celu odsprzedaży, to
    być może jeszcze prowadzisz niezarejestrowaną działalność
    i powinieneś płacić wiele innych danin.

  • 4. Data: 2012-01-22 10:23:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.01.2012 10:37, A pisze:
    > Kilka lat temu zainwestowałem w sporą ilość klocków LEGO Technic z myślą
    > o ich późniejszej sprzedaży.

    Nienienie! Kupiłeś dla siebie/swoich dzieci, ale plany się zmieniły,
    sytuacja finansowa Ciebie zmusza itepeitede

> [...]
    > na Allegro każdy z osobna. Czy muszę dodatkowo odprowadzać podatek skoro
    > już przy ich kupnie podatek został naliczony i posiadam wszelkie dowody

    Jeśli kupiłeś na własne potrzeby, a teraz - po ponad pół roku -
    odsprzedajesz, to żaden podatek się nie należy.

    Natomiast jeśli kupiłeś w celu odsprzedaży, to w pewnym sensie masz
    niezarejestrowaną działalność gospodarczą... Zatem skup się i przypomnij
    sobie, dlaczego tak na prawdę kupiłeś te klocki? ;)

  • 5. Data: 2012-01-22 10:23:56
    Od: A <m...@o...pl>

    Kupowałem je latami w sklepach detalicznych z myślą o późniejszej
    odsprzedaży, ponieważ klocki wycofane z rynku po latach są bardzo
    dochodowe pomyślałem że zainwestuję z myślą o późniejszej odsprzedaży.
    Czyli w takim razie będę musiał założyć działalność gospodarczą?

  • 6. Data: 2012-01-22 10:39:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.01.2012 11:23, A pisze:
> [...]
    > dochodowe pomyślałem że zainwestuję z myślą o późniejszej odsprzedaży.
    > Czyli w takim razie będę musiał założyć działalność gospodarczą?

    Tak.

  • 7. Data: 2012-01-22 10:49:21
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-22 11:23, A pisze:
> [...]
    > dochodowe pomyślałem że zainwestuję z myślą o późniejszej odsprzedaży.
    > Czyli w takim razie będę musiał założyć działalność gospodarczą?

    Nosz qr.a!
    A podobno jeszcze komuna wytępiła analfabetyzm!
    OK, facet. Jesteś odporny na treść. Szacun! Najwyższy. Zrób sobie
    zdjęcie, opraw w ramki i sprzedawaj.
    Zanieś Vincetowi w zębach parę tysięcy i powiedz, ze to od Ciebie dla niego.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 8. Data: 2012-01-22 10:58:58
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-01-22 11:23, Andrzej Lawa pisze:

    > Nienienie! Kupiłeś dla siebie/swoich dzieci,

    Tonę? ;-)

    N.

  • 9. Data: 2012-01-22 11:01:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.01.2012 11:58, Nixe pisze:

    > Tonę? ;-)

    Czemu nie? Hobby czasami pochłania ;)

  • 10. Data: 2012-01-22 11:02:44
    Od: A <m...@o...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi. Jako że do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze
    trochę pozostało, mam nadzieję że do tego czasu uda mnie się założyć
    działalność gospodarczą. Pozdrawiam

    --
    Ambroży