  • 1. Data: 2009-08-21 13:33:50
    Temat: Sprzedaż udziałów sp z o.o. w organizacji
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    Witajcie,

    Problem wygląda następująco:
    Została podpisana notarialnie umowa założenia spółki i nie prowadzono
    żadnych kolejnych czynności. Jeden ze wspólników (Polak) postanowił
    się wycofać i chce zbyć za symboliczne 1 PLN lub wykonać darowiznę
    udziałów na rzecz innej osoby. Osoba zbywająca udziały na stałe
    przebywa za granicą i chcemy zminimalizować jego wizyty w Polsce.

    Jak to uczynić i czy jest to w ogóle możliwe?

  • 2. Data: 2009-08-21 15:04:36
    Temat: Re: Sprzedaż udziałów sp z o.o. w organizacji
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wojtek pisze:
    [..]
    > Jak to uczynić i czy jest to w ogóle możliwe?

    Dopóki nie zostanie zarejestrowania - nie jest możliwe.
    Poza tym - macie tylko pół roku na dostarczenie kompletu dokumentów
    do sądu rejestrowego, jeśli to przegapiliście to i tak nie ma czego
    zbywać :)

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2009-08-21 17:49:32
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Arek pisze:
> [...]
    > Poza tym - macie tylko pół roku na dostarczenie kompletu dokumentów
    > do sądu rejestrowego, jeśli to przegapiliście to i tak nie ma czego

    Sprzedaż udziałów na tym etapie nie jest możliwa,bo te powstają z chwilą
    wpisu spółki do rejestru. Możliwa jest natomiast umowa zobowiązująca do
    sprzedaży udziałów jeśli te będą już istniały tj. po wpisie spółki do
    rejestru.

  • 4. Data: 2009-08-22 14:46:03
    Od: Wojciech Mocarski <w...@g...com>

    On 21 Sie, 19:49, wombi <w...@o...eu> wrote:

> [...]
    > wpisu spółki do rejestru. Możliwa jest natomiast umowa zobowiązująca do
    > sprzedaży udziałów jeśli te będą już istniały tj. po wpisie spółki do

    Czy to powinno być czymś w rodzaju umowy warunkowej no i czy do tego
    typu umowy należy sporządzać w obecności notariusza?
    Umowa spółki została spisana miesiąc temu i nie wchodzi w grę
    rozwiązanie spółki i zawiązanie kolejnej. Wiem że przeniesienie
    własności powinno zostać zrealizowane w obecności notariusza.
    Chcielibyśmy całość zrealizować jak najszybciej i zminimalizować
    jednocześnie ilość wizyt wspólnika wychodzącego ze spółki.

    A czy można w takim razie zmienić umowę spółki w zakresie wspólników
    jeszcze przed rejestracją spółki w KRS?