  • 1. Data: 2007-01-31 09:43:56
    Temat: Sprzedaz tylko firmie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Czy sa jakies uwarunkowania powodujące, ze sprzet który był uzywany w
    firmie, a po wymianie na nowszy został przeznaczony na wyprzedanie moze
    zostac sprzedany tylko firmie, a nie moze osobie fizycznej nie prowadzacej
    DG?
    Jak róznice robi firmie czy wystawi fakture na
    Jan Kowalski
    777-777-77-77

    Jan Kowalski
    777-777-77-77
    (ale prowadzacy DG)
    ?

    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 2. Data: 2007-01-31 10:28:46
    Temat: Re: Sprzedaz tylko firmie
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > DG?
    > Jak róznice robi firmie czy wystawi fakture na

    Na fakturze mogą napisać też 7777777777, 77-7-7-7-7-7-7-77. A jesli nie
    prowadzisz działanosci to NIP nie jest wogole wymagany na f-rze. To
    znaczenia nie ma żadnego.

    Myślę że o co innego chodzi. Sprzedać mogą każdemu, tylko nie zawsze sie to
    opłaca. Jeśli sprzedają tylko firmom, mogą nie mieć kasy fiskalnej. I teraz
    jeśli sprzedadzą Tobie np. komputer, musieliby kasę kupić (na sprzęt jest
    chyba obowiazek ewidencji od samego początku na kasie). Sam powiedz - czy
    warto kupować kasę, potem co roku robić jej przeglądy tylko dlatego, że Ty
    chcesz kupić?
    pozdrawiam!

  • 3. Data: 2007-01-31 10:44:55
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Budzik napisał(a):
> [...]
    > zostac sprzedany tylko firmie, a nie moze osobie fizycznej nie prowadzacej

    Napisz co to za sprzęt, bo ja też podejrzewam, że chodzi o kasę
    fiskalną. Jakiś geniusz wymyślił, że od września ub.r. sprzedaż
    niektórych towarów (np. sprzętu foto, rtv, nagranych płyt i nnych
    nośników) nie podpada pod limit i nawet przy 1 sztuce sprzedanej osobie
    bez DG trzeba to przepuścić przez kasę. Ja np. mam w firmie aparat
    fotograficzny, który planuję niedługo sprzedać, ale sprzedając osobie
    fizycznej musiałbym kupić kasę droższą od tego aparatu, a do niczego
    innego ta kasa mi nie potrzebna...
    Andrzej

  • 4. Data: 2007-01-31 13:28:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...net napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Na fakturze mogą napisać też 7777777777, 77-7-7-7-7-7-7-77. A jesli
    > nie prowadzisz działanosci to NIP nie jest wogole wymagany na f-rze.
    > To znaczenia nie ma żadnego.

    jasne, chodziło mi o to ze faktura wystawiona na osobe fizyczna prowadzaca
    i nieprowadzaca DGbedzie wygladała dokładnie tak samo.

> [...]
    > kasie). Sam powiedz - czy warto kupować kasę, potem co roku robić jej
    > przeglądy tylko dlatego, że Ty chcesz kupić?

    chodzi o telefony komórkowe oraz laptopy.

    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
    Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.

  • 5. Data: 2007-01-31 22:34:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Jan 2007, Budzik wrote:

> [...]
    >
    > jasne, chodziło mi o to ze faktura wystawiona na osobe fizyczna prowadzaca
    > i nieprowadzaca DGbedzie wygladała dokładnie tak samo.

    Niekoniecznie, nie *dla* każdego i nie *u* każdego.
    Większość (znacząca) DG korzysta z prawa używania w firmie "innego
    dowolnie wybranego określenia" - użycie tego określenia łącznie
    z imieniem i nazwiskiem wyraźnie wskazuje na transakcję gospodarczą
    (a podanie nazwy której się nie zarejestrowało IMO może podpaść
    pod firmanctwo - coś ze 3 lata "limitu" :>).
    Nadto, choć dawno temu niejako Tristan :) narzekał że tacy co mają
    DG i *nie* skorzystali z prawa rejestracji owego "onaczenia" to mu
    właśnie psują limity do VAT, część firm i to obchodzi - wstawiając
    na f-rze deklarację iż "zakup dokonywany jest na cele działalności
    gospodarczej" i wymagając podpisania tego oświadczenia.

    [...]
    > chodzi o telefony komórkowe oraz laptopy.

    http://podatki.pl/akty/280306.htm
    (rejestracja darmowa):
    +++ cytat +++
    § 4. Zwolnień od obowišzku ewidencjonowania, o których mowa w § 2, 3
    i 3a, nie stosuje się bez względu na wysokoœć osišganych obrotów:
    [...]
    5) przy dostawie:
    a) sprzętu radiowego, telewizyjnego

    [...BACZNOŚĆ!...]
    i telekomunikacyjnego,
    [...cięcie, spocznij...]
    --- koniec cytatu ---

    A w ogóle to NTG się zrobiło ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-02-01 10:43:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A w ogóle to NTG się zrobiło ;)

    bardzo przepraszam - przez pomyłke wysłałem tu a nie na podatki.
    Niemniej juz wiem ze chodzi o kase fiskalna - dzieki.

    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"