  • 1. Data: 2006-07-05 09:54:59
    Temat: Sprzedaż samochodu a pożyczka
    Od: "Bartek" <g...@w...pl>

    Witam,
    Jeśli w umowie kupna - sprzedaży samochodu znajdzie się zapis:

    Zapłata w 2 ratach:
    X zł przy podpisaniu umowy
    Y zł do dnia .....

    - czy urząd skarbowy uzna to za pożyczkę kwoty Y i będzie domagał się
    od niej podatku (niezależnie od "zwykłego" podatku od sprzedaży samochodu)
    - czy taka umowa jest wystarczająca do późniejszego dochodzenia kwoty Y
    gdyby druga rata nie została zapłacona w terminie?

    Y > 2000

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2006-07-05 11:55:25
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a pożyczka
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bartek napisał(a):

    > - czy urząd skarbowy uzna to za pożyczkę kwoty Y i będzie domagał się
    > od niej podatku (niezależnie od "zwykłego" podatku od sprzedaży samochodu)

    Nie.

    > - czy taka umowa jest wystarczająca do późniejszego dochodzenia kwoty Y
    > gdyby druga rata nie została zapłacona w terminie?

    Tak.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 3. Data: 2006-07-07 13:54:32
    Od: "Bartek" <g...@w...pl>

    > Nie.
    >
    > Tak.

    Dziękuję bardzo.
    Astra ma już nowego właściciela a ja mam trochę kasy
    w kieszeni i nadzieję na więcej w przyszłości :)

    Pozdrawiam
    Bartek