  • 1. Data: 2008-02-20 16:28:39
    Temat: Sprzedaż mieszkania z hipoteką
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Witam
    W najbliższym czasie mam zamiar sprzedać mieszkanie - jak w tytule.
    Czy zasady:
    http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,2863310.html
    są nadal aktualne?

    Czy zgoda mojego banku na publikacje takich ogłoszeń na sprzedaż - jest
    konieczna?
    Jeśli tak - czy w formie pisemnej / ustnej?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2008-02-20 16:51:38
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania z hipoteką
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Negatyw pisze:
> [...]
    > są nadal aktualne?
    >
    > Czy zgoda mojego banku na publikacje takich ogłoszeń na sprzedaż - jest

    O czym ty piszesz? Zarówno w rzeczywistości jak i we wskazanym artykule
    nie ma nic o zgodzie na ogłoszenia. Zgoda jest potrzebna dopiero w
    trakcie finalizowania umowy - nawet do umowy przedwstępnej nie będzie
    potrzebna.

  • 3. Data: 2008-02-20 17:30:51
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    wiadomości news:o82u85-sis.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Zgoda jest potrzebna dopiero w trakcie finalizowania umowy - nawet do umowy
    > przedwstępnej
    > nie będzie potrzebna.

    Dzięki. I to chciałem usłyszeć.
    Faktycznie dopiero przed podpisaniem aktu notarialnego, będzie potrzebna taka
    opinia:
    "Zadłużonego mieszkania nie można sprzedać bez wiedzy i zgody banku (zgoda to
    formalność, praktycznie nie zdarza się, by bank odmówił), w którym sprzedający
    spłaca kredyt - choćby dlatego, że jeszcze przed podpisaniem aktu notarialnego
    niezbędna będzie opinia tegoż banku o spłacanym kredycie."

    W tej fazie - bankowi nic do tego...

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 4. Data: 2008-02-20 22:02:04
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 20 Lut, 18:30, "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomościnews:o82u85-sis.ln1@ncc1701.lechistan.com.
    ..

> [...]
    > spłaca kredyt - choćby dlatego, że jeszcze przed podpisaniem aktu notarialnego
    > niezbędna będzie opinia tegoż banku o spłacanym kredycie."

    Zgoda banku nie jest teoretycznie potrzebna na żadnym etapie -
    przynajmniej dla ważności sprzedaży. Natomiast jest konieczna dla
    wykreślenia hipoteki obciążającej lokal.