  • 1. Data: 2002-09-06 10:50:00
    Temat: Sprzedaż mieszkania po mniej niż 5 latach
    Od: "Kostek" <d...@f...onet.pl>

    Witam grupowiczów!
    Jak to jest z płaceniem 10% podatku w przypadku zbycia mieszkania w okresie
    do 5 lat od nabycia( + oczywiście to do 31 grudnia). Wiem, że nie płaci się
    tego podatku w przypadku wydania tej kwoty w okresie 2 lat na cele
    mieszkaniowe. Ale są to ludzie starsi i nowego mieszkania ( ani wydatków
    mieszkaniowych) mieć nie będą.
    Czy jest jakiś sposób na niepłacenie tego podatku.
    Słyszałem, że w uprawnieniach Naczelnika Urzędu Skarbowego jest w
    szczególnych przypadkach zwolnienie z tej opłaty.
    Za wszelkie rady
    dziękuję

  • 2. Data: 2002-10-19 14:38:12
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania po mniej niż 5 latach
    Od: Agnieszka z Gdańska <p...@w...pl>

    Użytkownik Kostek <d...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ala1n2$71l$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Słyszałem, że w uprawnieniach Naczelnika Urzędu Skarbowego jest w
    > szczególnych przypadkach zwolnienie z tej opłaty.

    Na naczelnika urzędu skarbowego bym nie liczyła. Fakultatywność pewnych
    mozliwości wcale nie oznacza, iż są one stosowane.
    Mają zakaz wydawania wszelakich zwolnień (rozliczają ich z tego ile
    ściągną).
    Nie sądzę aby jakikolwiek ryzykował mniejszą premię kwartalną z względów
    filantropijnych.
    Zwłaszcza nie w takiej sprawie, gdzie nie ma żadnego interesu społecznego
    ani zagrożenia sytuacji życiowej i materialnej po stronie starających się o
    zwolnienie.

    -A-