eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż konsumencka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2003-01-27 18:44:12
    Temat: Sprzedaż konsumencka
    Od: "Kris" <d...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc w zrozumieniu przepisów ustawy z 27.07.2002r o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

    Art. 4 ust. 1 brzmi:
    "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
    przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
    ona w chwili wydania."

    a art. 10 ust. 1
    "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w
    przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru./.../"

    Czy ja dobrze rozumuję, że bezwzględna odpowiedzialność sprzedawcy wynosi
    tylko 6 miesięcy od wydania towaru?
    Czy po upływie tego okresu to konsument musi wykazać (udowodnić), że wada
    istniała w chwili wydania towaru.

    Jak stosować to prawo w przypadku zakupu np.:
    a) telewizora, który zepsuł się po 8 miesiącach
    b) HDD do komputera, który wydaje dziwne dźwięki po 9 miesiącach używania,
    c) mebli, które wyblakły po roku,
    c) dywanu, w którym wychodzą pęczki włókna tez po roku czasu
    - przy założeniu że nie udzielono dodatkowo gwarancji.

    KS





  • 2. Data: 2003-01-28 08:03:43
    Temat: Re: Sprzedaż konsumencka
    Od: "SapeR" <s...@e...com>


    "Kris" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:b13um5$p6b$1@news.tpi.pl...
    > Proszę o pomoc w zrozumieniu przepisów ustawy z 27.07.2002r o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    >
    > Art. 4 ust. 1 brzmi:
    > "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    > jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
    > przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że
    istniała
    > ona w chwili wydania."
    >
    > a art. 10 ust. 1
    > "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    w
    > przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    > kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru./.../"
    >
    > Czy ja dobrze rozumuję, że bezwzględna odpowiedzialność sprzedawcy wynosi
    > tylko 6 miesięcy od wydania towaru?

    Ano na to wyglada !

    > Czy po upływie tego okresu to konsument musi wykazać (udowodnić), że wada
    > istniała w chwili wydania towaru.

    No dokladnie - w przypadku poprzedniej rekojmi chyba wogole nie bylo takiej
    konstrukcji "odpowiedzialnosci bezwzglednej" opartej na domniemaniu !?
    Zawsze trzeba bylo wykazac, ze wada lub jej przyczyna lezala w towarze w
    chwili jego zakupu albo wczesniej !

    >
    > Jak stosować to prawo w przypadku zakupu np.:
    > a) telewizora, który zepsuł się po 8 miesiącach
    > b) HDD do komputera, który wydaje dziwne dźwięki po 9 miesiącach używania,
    > c) mebli, które wyblakły po roku,
    > c) dywanu, w którym wychodzą pęczki włókna tez po roku czasu
    > - przy założeniu że nie udzielono dodatkowo gwarancji.
    >
    > KS

    Chyba tak samo jak poprzednio ! Tak naprawde to zmienily sie tylko pewne
    szczegoly odnosnie dawnej rekojmi,
    ale podstawowe zasady pozostały takie same ! Pozmienialy sie roszczenia,
    terminy, wrzucono domniemanie itp itd,
    ale to nie znaczy ze zmienilo sie cos w walce na linii
    konsument-sprzedawca(producent) !:)

    Pozdro

    sap



    >
    >
    >
    >



  • 3. Data: 2003-01-28 17:34:56
    Temat: Re: Sprzedaż konsumencka
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    SapeR napisa_(a):
    > No dokladnie - w przypadku poprzedniej rekojmi chyba wogole nie bylo takiej
    > konstrukcji "odpowiedzialnosci bezwzglednej" opartej na domniemaniu !?
    > Zawsze trzeba bylo wykazac, ze wada lub jej przyczyna lezala w towarze w
    > chwili jego zakupu albo wczesniej !

    Ale takie domniemanie w praktyce się przyjęło...


    > ale to nie znaczy ze zmienilo sie cos w walce na linii
    > konsument-sprzedawca(producent) !:)

    optymista :)
    To spróbuj odzyskać pieniądze czy choćby wymienić rzecz na podstawie
    nowej ustawy.


    KG



  • 4. Data: 2003-01-29 23:16:55
    Temat: Re: Sprzedaż konsumencka
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>


    > Ale takie domniemanie w praktyce się przyjęło...
    >
    >
    > > ale to nie znaczy ze zmienilo sie cos w walce na linii
    > > konsument-sprzedawca(producent) !:)
    >
    > optymista :)
    > To spróbuj odzyskać pieniądze czy choćby wymienić rzecz na podstawie
    > nowej ustawy.
    ZGADZAM SIE W 100 % :-)))


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1