  • 1. Data: 2009-01-04 22:48:25
    Temat: Sprzedaz biletow a art. 133 kw
    Od: MM <s...@s...invalid>

    Takie pytanie z ciekawości - bo nie chodzi o jakąś wielką kwotę - ale:
    w dość znanym serwisie internetowym został kupiony bilet na koncert,
    opłacony przelewem, bilet do odbioru na miejscu na 2h przed koncertem
    po okazaniu wydruku potwierdzenia rezerwacji. Wszystko OK (udało się
    zająć zarezerwowane na bilecie miejsce, koncert się odbył) poza jednym:
    cena zapłacona przy zakupie = 43 zł, cena widniejąca na odebranym
    bilecie = 35 zł. Czy to znaczy, że został naruszony ten przepis?

    Ustawa z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń - tekst ujednolicony
    datowany 2008-08-27, więc chyba aktualny?

    Art. 133.
    § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na imprezy
    artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie sprzedaje z
    zyskiem, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. Usiłowanie oraz podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    Czy może taka firma czymś się różni od "konika", że ma do tego prawo?
    (w przepisie nie ma np. "bez zgody organizatora imprezy")

    Nie dyskutuję tu nad sensownością przepisu (mamy wolny rynek itp.), ani
    nie zamierzam domagać się zwrotu tych 8 zł - tylko tak z ciekawości...

  • 2. Data: 2009-01-05 15:09:07
    Temat: Re: Sprzedaz biletow a art. 133 kw
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MM" <s...@s...invalid> napisał w wiadomości

    To zależy kto z tą wyższą kwotą sprzedawał. Jeśli sam organizator koncertu,
    to wówczas najpewniej będzie tu miało miejsce naruszenie przepisów
    podatkowych.

  • 3. Data: 2009-01-05 15:19:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >

    > To zależy kto z tą wyższą kwotą sprzedawał. Jeśli sam organizator
    > koncertu, to wówczas najpewniej będzie tu miało miejsce naruszenie

    Jakich? Przecież sprzedał po wyższej cenie, to i pewnie tak
    zaksięgował. Na bilecie być może stara cena była nadrukowana...

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-01-05 16:03:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Jakich? Przecież sprzedał po wyższej cenie, to i pewnie tak
    > zaksięgował. Na bilecie być może stara cena była nadrukowana...

    a co na tem temat mówi ustawa o cenach?
    może tak w supermakcie. Cena na półce 5 zł, w kasie 10 zł.
    I co z tego, że zaksięgują 10 zł.

  • 5. Data: 2009-01-05 16:29:13
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Sty, 23:48, MM <s...@s...invalid> wrote:
> [...]
    >
    > Nie dyskutuję tu nad sensownością przepisu (mamy wolny rynek itp.), ani
    > nie zamierzam domagać się zwrotu tych 8 zł - tylko tak z ciekawości...

    Nie ma przypadkiem na bilecie gdzies tych 8 zlotych jako koszty
    obslugi? Ja tak mialem przy kupowaniu przez neta, Bilet 135 plus 10 za
    obsluge. Przy bramkach kosztowaly 135.

  • 6. Data: 2009-01-05 19:48:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > a co na tem temat mówi ustawa o cenach?
    > może tak w supermakcie. Cena na półce 5 zł, w kasie 10 zł.
    > I co z tego, że zaksięgują 10 zł.

    Ale tutaj nie ma tak, że bilet leży na półce, klient patrzy i bierze,
    a przy kasie okazuje się, że ma zapłacić więcej. Cennik oficjalnie
    stwierdza, że bilet kosztuje 45zł, tyle że sprzedaje się je na
    blankietach za 33zł (na przykład).

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-01-05 22:27:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakich? Przecież sprzedał po wyższej cenie, to i pewnie tak
    > zaksięgował. Na bilecie być może stara cena była nadrukowana...

    Napisałem, że "najpewniej", bo z mojego doświadczenia wynika, ze takie
    kombinacje robi się w celu wyprowadzenia części pieniędzy. Urząd Skarbowy
    przecież będzie miał bilety z ceną. Ale to oczywiście wymaga sprawdzenia.

  • 8. Data: 2009-01-06 07:08:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 23:27:41 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Napisałem, że "najpewniej", bo z mojego doświadczenia wynika, ze takie
    > kombinacje robi się w celu wyprowadzenia części pieniędzy. Urząd Skarbowy
    > przecież będzie miał bilety z ceną. Ale to oczywiście wymaga sprawdzenia.

    Takich przekrętów nie robi się przy płatnościach przelewem.

  • 9. Data: 2009-01-07 22:13:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2009, MM wrote:

> [...]
    > cena zapłacona przy zakupie = 43 zł, cena widniejąca na odebranym
    > bilecie = 35 zł. Czy to znaczy, że został naruszony ten przepis?
    [...]
    > Art. 133.
    > § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na imprezy

    Pytanie: czy sprzedajacy będzie umiał wykazać, ze poniósł
    KOSZTY w wysokości różnicy w cenie?
    Jak nie miał zysku to byłby "czysty", prawda?

    pzdr, Gotfryd