  • 1. Data: 2009-02-05 07:22:21
    Temat: Sprzedawca nie rozmieni większej kwoty pieniędzy.
    Od: Ernest <e...@p...fm>

    Witam, jakiś czas temu, kupowałem kilka bułek w sklepiku z pieczywem. W
    chwili zapłaty dałem sprzedawcy 50 zł, na co odparł że nie ma wydać i
    wywnioskowałem że nie zamierza się tym przejmować, dodał że muszę
    rozmienić albo zapłacić mniejszą kwotą. Zdenerwowałem się i mówię -
    "skoro prowadzi pan sklep to powinien pan zadbać o to aby mieć pieniądze
    na rozmianę każdego ranka", odparł że to nie bank . Zdenerwowany
    zostawiłem bułki i wyszedłem. Co można w takiej sytuacji zrobić, nie
    chodzi o towar ani jego ilość, ale dla zasady sprzedawcy udowodnić że
    nie ma racji?

    Pozdrawiam

    Ernest

  • 2. Data: 2009-02-05 07:32:35
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Ernest pisze:
> [...]
    > zostawiłem bułki i wyszedłem. Co można w takiej sytuacji zrobić, nie
    > chodzi o towar ani jego ilość, ale dla zasady sprzedawcy udowodnić że

    Czekaj, czekaj... Ale to Ty przychodzisz do niego czy on do Ciebie?
    Nie zamierza sie tym przejmowac, gdyz co on ma zrobic? wyprosic
    klientow, zamknac sklep i chodzic i szukac gdzie moze rozmienic kase?
    Ja tez uwazam ze to zmartwienie kupujacego w tym przypadku.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 3. Data: 2009-02-05 07:36:54
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Ernest pisze:

    > zostawiłem bułki i wyszedłem. Co można w takiej sytuacji zrobić, nie
    > chodzi o towar ani jego ilość, ale dla zasady sprzedawcy udowodnić że
    > nie ma racji?

    W takiej sytuacji należy przestać bić pianę i spojrzeć dalej niż sięga
    czubek własnego nosa. Sklep to w istocie nie jest bank - jeśli trafi się
    kilkunastu takich klientów, którzy za bułki o wartości sumarycznej 2PLN
    będą płacić banknotem 50PLN, to nie jest dziwne że szybko skończy się
    bilon. Przy czym nie ma przepisu nakazującego sklepowi posiadanie takiej
    ilości bilonu i banknotów, aby każdemu zawsze móc wydać resztę.

    W Polsce nie obowiązuje jeden banknot 50PLN a bilon wprowadzono nie
    przez czyjeś widzimisię, lecz by ułatwić płatności. Jest chamskim
    egoizmem chodzić kupować bułki z 50PLN banknotem, bo komplikujesz życie
    człowiekowi za ladą który musi wydać Ci masę potrzebnego mu bilonu i
    drobniejszych banknotów. Tak trudno wysupłać dwa złote na kilka bułek ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-02-05 07:41:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ernest" <e...@p...fm> napisał

    > Zdenerwowany zostawiłem bułki i wyszedłem. Co można w takiej
    > sytuacji zrobić,

    Iść do apteki i kupić neospasminę albo coś podobnego.

    > nie chodzi o towar ani jego ilość, ale dla zasady sprzedawcy
    > udowodnić że nie ma racji?

    Napisz do Strasburga.
    Albo Strasburgera.

  • 5. Data: 2009-02-05 08:16:23
    Od: Ernest <e...@p...fm>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > człowiekowi za ladą który musi wydać Ci masę potrzebnego mu bilonu i
    > drobniejszych banknotów. Tak trudno wysupłać dwa złote na kilka bułek ?

    Dobra kolego daruj sobie umoralnianie, o to nie prosiłem, bo do tego co
    napisałem dorabiasz sobie własną wydumaną historię. Gdybym miał 2 zł to
    nie płaciłbym 50zł , ale to bardzo trudne użyć wyobraźni i pomyśleć, że
    nie chamstwo, egoizm i celowe robienie na złość mogło mną kierować? Że z
    bankomatu nie można wybrać 2 zł? Że rano nie ma gdzie rozmienić bo
    wszystko pozamykane i tylko jeden sklepik otwarty?
    Siedzisz i odpowiadasz "mądrze" na posty a nie bierzesz pod uwagę
    istnienia innych okoliczności i faktów? Dziwne. Taka zabawne tendencja
    tu panuje, do jednostronnego oceniania, umoralniania, mało kto bierze
    pod uwagę inne okoliczności. Zadający pytania to tylko krętacze i
    kombinatorzy, a później pojawia się jeden z drugim i dorobiwszy sobie
    historię umoralniają :).

    Ernest

  • 6. Data: 2009-02-05 08:24:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ernest" <e...@p...fm> napisał

    > Gdybym miał 2 zł to nie płaciłbym 50zł

    Gdyby piekarz miał 48 zł to by ci wydał resztę.

    > ale to bardzo trudne użyć wyobraźni i pomyśleć, że nie chamstwo,
    > egoizm i celowe robienie na złość mogło mną kierować?

    Użyj wyobraźni i właśnie tak pomysl o piekarzu.

    > Że z bankomatu nie można wybrać 2 zł? Że rano nie ma gdzie rozmienić
    > bo wszystko pozamykane i tylko jeden sklepik otwarty?

    Ale są specjalne bankomaty dla piekarzy wydające bilon?

  • 7. Data: 2009-02-05 08:25:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ernest" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Że z bankomatu nie można wybrać 2 zł? Że rano nie ma gdzie rozmienić bo
    > wszystko pozamykane i tylko jeden sklepik otwarty?

    wiec skoro o tym wiesz, to zadbaj poprzedniego dnia, o drobne na bulki na
    rano, w czym problem, tez codziennie w okolicach 6 rano kupuje bulki i jakos
    zawsze ma w kieszeni garsc drobnych, wlasnie z tego powodu, taki to problem?

    ty jestes jeden, a sklep takich klientow ma duzo, wiec komu latwiej o
    drobne?\

    co innego w godzinach popoludniowych, wtedy kasa pelna

  • 8. Data: 2009-02-05 08:38:42
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 5 Feb 2009 09:24:45 +0100, Alek napisał(a):

    > Ale są specjalne bankomaty dla piekarzy wydające bilon?

    ale to on prowadzi biznes, a nie kupujacy, i to on ma sie do tego
    przygotowac
    --
    marcin

  • 9. Data: 2009-02-05 08:41:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał

    > ale to on prowadzi biznes, a nie kupujacy, i to on ma sie do tego
    > przygotowac

    Przygotował się: napiekł bułek, ma torebki do ich pakowania, ma ladę,
    kasę fiskalną, kibel na zapleczu, odpowiednią liczbę gaśnic itd.

  • 10. Data: 2009-02-05 08:42:37
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 05 Feb 2009 08:36:54 +0100, Sebcio napisał(a):

    > Jest chamskim
    > egoizmem chodzić kupować bułki z 50PLN banknotem,

    A jak ma miec bilon jak bierze kase z bankomatu?

    > bo komplikujesz życie
    > człowiekowi za ladą

    A przez tego zlego klienta, to musi jeszcze na kase nabijac, podatek
    odprowadzac i cala mase papierologi tworzyc. Skandal... Mogl pomyslec zanim
    sie wzial za handlowanie

    > który musi wydać Ci masę potrzebnego mu bilonu i
    > drobniejszych banknotów.

    Mase? Dwa banknoty po 20 zl, , i monety 5,2 i 1zl - po prostu cala masa...

    > Tak trudno wysupłać dwa złote na kilka bułek ?

    a z dupy? widocznie trudno, wiekszosc ludzi wyciaga teraz kase z
    bankomatow, i to sprzedajacy w ramach prowadzenia biznesu powinien byc
    przygotowany do transakcji

    na upartego mozna by probowac wziac bulki i sobie isc, w koncu to
    sprzedawca nie chcial przyjac zaplaty
    --
    marcin