  • 1. Data: 2007-11-05 13:18:07
    Temat: Spłacenie współwłaściciela
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Witam!

    Mojej mamie odpisało się notarialnie rodzeństwo. Oddali jej swoje części
    spadku po rodzicach. Została jedna ciocia. Mama zrobiła wycenę (u
    rzeczoznawcy) majątku i zaproponowała jej 1/6 wartosci. (Było 6-cioro
    dzieci - z pozostałymi jest załatwione) Mama posiada 5/6 majątku. Wycena
    była robiona 6 lat temu. Do teraz rodzice zainwestowali w nieruchomość;
    remontowali dach, założyli CO, wodę, kanalizację, wyrzucili piece - płacą
    podatek od nieruchomości (są zameldowani) Na wszystko mają dokumenty.
    Mieszkają tam od śmiorci mamy mojej mamy. Ciocia nie zgodziła się z wyceną,
    co jakiś czas, w miarę "doprowadzania do wyglądu" nieruchomości przez
    rodziców jej wymagania rosną. Żąda, żeby mama jeszcze raz zrobiła wycenę,
    zrobiła podział geodezyjny działki (ciocia chce kawałek gruntu i kasę).

    Moje wątpliwości:

    Ceny gruntu wzrosły, nieruchomość bez inwestycji rodziców już pewnie byłaby
    ruiną (mają przykład po drugiej stronie ulicy). Jak powinna być zrobiona
    wycena nieruchomości? i przez kogo powinny być opłacone jej koszty? Zachodzi
    obawa że ciocia może znowu się nie zgodzić z wyceną.

    Jak prawnie można wymóc rozliczenie z ciocią w oparciu o sensowne kwoty
    (wynikające z wyceny rzeczoznawcy? Ciocia jako współwłasciciel nie płaci
    podatku od nieruchomosci co z takim fantem zrobić?
    Pozdrawiam i liczę na odpowiedź
    Witek

  • 2. Data: 2007-11-05 21:35:42
    Temat: Re: Spłacenie współwłaściciela
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wit(old) pisze:

    > Jak prawnie można wymóc rozliczenie z ciocią w oparciu o sensowne kwoty
    > (wynikające z wyceny rzeczoznawcy? Ciocia jako współwłasciciel nie płaci
    > podatku od nieruchomosci co z takim fantem zrobić?

    Zamiast bezproduktywnie spierać się z ciocią trzeba złożyć do sądu
    wniosek o zniesienie współwłasności. Sąd sobie dopuści biegłego, odliczy
    nakłady i jakoś to wszystko podzieli. I było to zrobić od razu - parę
    lat temu.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-11-06 18:20:24
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > o zniesienie współwłasności. Sąd sobie dopuści biegłego, odliczy nakłady i
    > jakoś to wszystko podzieli. I było to zrobić od razu - parę lat temu.

    Pewnie ze tak, tylko ciekawe jakie wskaźniki uwzględnione zostaną w wycenie
    przez biegłego. Jak on do tego podejdzie.
    Wit(old)

  • 4. Data: 2007-11-07 19:38:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wit(old) pisze:

    > Pewnie ze tak, tylko ciekawe jakie wskaźniki uwzględnione zostaną w wycenie
    > przez biegłego. Jak on do tego podejdzie.

    Na pewno to będzie aktualna wartość, anie wartość sprzed lat.