  • 1. Data: 2005-11-07 08:25:57
    Temat: Spadek - spadkobiercy za granica
    Od: "kk" <k...@p...pl>

    Witam i mam takie pytanko (problem)
    Moja matka była spadkobiercą 1/3 kamienicy. Obecnie kamienica jest w
    zarządzie Zakładu Komunalnego i chcę ją odzyskać. Jej dwie siostry mieszkały
    za granicą, a ja nie mam z nimi jakiegokolwiek kontaktu (chyba już nawet nie
    żyją). O faktach tych dowiedziałem się po śmierci matki.
    Ponadto, dwie moje siostry nie chcą się angażować w powyższą sprawę, a
    przede wszystkim ponosić jakichkolwiek kosztów (innych spadkobierców nie
    ma). I tu rodzi się pytanie. Jak najlepiej przeprowadzić postępowanie
    spadkowe? Czy siostry mogą notarialnie -przed rozprawą sądową - zrzec
    (podarować, przepisać) się swojej części majątku na moją korzyść, tak abym w
    sądzie był jedynym spadkobiercom?. I co z spadkobiercami z zagranicy? Jak
    to najlepiej przeprowadzić?
    Za wszelkie pomocne rady z góry dziękuję.
    Konrad