  • 1. Data: 2004-06-09 07:03:32
    Temat: Spadek - proszę o poradę
    Od: "Bea" <k...@o...pl>

    Witam

    Zmarł ojciec mojego syna i zostało po nim mieszkanie własnościowe które
    nabył przed swoim drugim ślubem oraz garaż, który też był jego
    własnością przed ślubem z drugą żoną. Dodam że żyje jeszcze ojciec i brat
    zmarłego. Kto wg prawa spadkowego dziedziczy te dwie nieruchomości (i w
    jakich częściach) - we dwoje po połowie, czy tylko mój syn?

    Będę wdzięczna za wszelkie informacje.

  • 2. Data: 2004-06-09 13:23:41
    Temat: Re: Spadek - proszę o poradę
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zmarłego. Kto wg prawa spadkowego dziedziczy te dwie nieruchomości (i w
    > jakich częściach) - we dwoje po połowie, czy tylko mój syn?

    O ile zmarly nie zostawil testamentu to dziedziczy jego malzonek/malzonka i
    dzieci. Dziedzicza w czesciach rownych, przy czym jezeli jest wiecej dzieci,
    to udzial przypadajacy malzonkowi nie moze byc mniejszy niz 1/4 (art. 931 kc).

    Brat i ojciec zmarlego beda dziedziczyc tylko w przypadku, gdyby zmarly nie
    pozostawil zadnego dziecka (albo wnuka, prawnuka itd - czyli zstepnych). Wtedy
    rodzice i rodzenstwo zmarlego dziedzicza razem z malzonkiem zmarlego (art. 932
    i 933 kc)