  • 1. Data: 2004-04-29 11:17:08
    Temat: Software - brak dołączonych warunków licencji
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Witajcie,

    Jeden z producentów Access Pointów (urządzeń dostępowych do sieci
    bezprzewodowych) dołącza do swojego sprzętu płytę z oprogramowaniem do
    jego obsługi. Jednakże do oprogramowania, w absolutnie żadnym miejscu
    (czy to płyta z softem, dokumentacja do oprogramowania, setup programu
    czy w samym programie, czy na stronie producenta) nie ma nawet jednego
    zdania na temat formy licencjonowania i praw do programu.

    Moje pytanie jest więc takie - czy kupując produkt softwareowy, będący
    integralną częścią kupowanego zestawu sprzętowego (bez tego programu nie
    da się skonfigurować urządzenia do poprawnej pracy), w którym nie
    zamieszczono licencji, mogę go traktować jako produkt, przedmiot? Czyli
    na przykład robić wszystko to, co z reguły jest w licencjach zabronione
    (deasemblowanie, zmiana fragmentów kodu, odsprzedaż, prawo do
    odszkowoania za straty poniesione w zwiazku niewłaściwym dziąłaniem
    produktu, itd, itp)? Czy może jednak nie wygląda to aż tak różowo?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński