  • 1. Data: 2008-10-09 09:50:15
    Temat: Służba wojskowa
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    Czy ustawa o wojsku wyłącznie zawodowym już przeszła? To znaczy czy jest już
    na 100% pewnie, że po nowym roku już nie będzie poboru? Czy jeszcze to nie
    było głosowane w sejmie? Pytam, bo syn dostał wezwanie na komisję
    przedpoborową i zastanawiam się, jaki jest sens wysylania takiego wezwania,
    jak mialo by nie byc poboru :) Wezwanie nie jest na komisje POBOROWA, tylko
    PRZEDpoborowa. Zreszta nie skonczyl jeszcze 18 lat.

  • 2. Data: 2008-10-09 10:06:00
    Temat: Re: Służba wojskowa
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 09 Oct 2008 11:50:15 +0200, Ajgor napisał(a):

    > Pytam, bo syn dostał wezwanie na komisję
    > przedpoborową i zastanawiam się, jaki jest sens wysylania takiego
    > wezwania, jak mialo by nie byc poboru

    Ponieważ nie ma jeszcze przepisów (o projektach ustaw nic nie wiem) nie
    śmiem nawet przypuszczać, czy uzawodowienie armii będzie oznaczało koniec
    poboru jako takiego, czyli rozumianego także jako rejestracja poborowych,
    komisje, książeczki.

    Może się okazać, że sama służba będzie zawodowa, ale na czas W każdy ma
    być oszacowany -- kto na linię, kto na wymianę jeńców.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-10-09 13:44:21
    Od: Martin Fox <k...@g...com>

    Dnia Thu, 9 Oct 2008 11:50:15 +0200, Ajgor napisał(a):

> [...]
    > jak mialo by nie byc poboru :) Wezwanie nie jest na komisje POBOROWA, tylko
    > PRZEDpoborowa. Zreszta nie skonczyl jeszcze 18 lat.

    Wg tego co mówił ostatnio kumpel jak był na przepustce w tym roku ma być
    jeszcze jeden pobór, a na początku przyszłego planowany jest dziki pobór,
    czyli wszyscy kwalifikujący się, niezależnie od rocznika.
    Ale ile w tym prawdy...

    --
    Martin Fox
    Escort MkIV '89 + Mark Jaws 2 / Lemm