  • 1. Data: 2004-07-04 09:01:42
    Temat: Słupy telefoniczne w ogrodzie
    Od: "psb" <p...@u...to>

    Witam!

    Może ktoś z Was wie, czy można i czy warto walczyć o usunięcie słupów tpsa
    lub o jakieś odszkodowanie za ich wbicie....

    Kilka lat temu (ok.97r) do właścicielki kilku działek przyszedł gość z
    'wiejskiego komitetu łączności' (nie z tpsa) i nakłonił ją do podpisania
    'zgody na założenie linii telefonicznej'

    Jak się później okazało, założenie linii telefonicznej było równoznaczne z
    wbiciem ok. 20 słupów betonowych w ziemię, w obrębie działki, wzdłuż
    drogi.

    Wiem, że dobrze byłoby mieć ten papier i dokładnie przeanalizować, ale
    póki co, nie posiadam.

    Jestem nowym właścicielem ziemi i trochę mnie te słupy stresują.
    Bardzo proszę Was jako bardziej obytych w temacie, o jakieś wskazówki, czy
    sprawa jest w jakiś sposób do przejścia.

    Dzięki i pozdrawiam, PS

  • 2. Data: 2004-07-04 10:24:42
    Temat: Re: Słupy telefoniczne w ogrodzie
    Od: leon <L...@i...pl>

> [...]
    > czy
    > sprawa jest w jakiś sposób do przejścia.

    Moze sie myle ale jak dla mnie to nabyles dzialke z calym stanem prawnym.
    Jedynie co mi przychodzi do glowy to rozmowa z poprzednim wlscicielem na
    temat renegocjacji wartosci dzilaki jako niepelnowartosciwej.

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 3. Data: 2004-07-04 11:06:14
    Od: "psb" <p...@u...to>

> [...]
    > Jedynie co mi przychodzi do glowy to rozmowa z poprzednim wlscicielem na
    > temat renegocjacji wartosci dzilaki jako niepelnowartosciwej.

    A jeśli nie występują te słupy w księdze wieczystej? Czy to ma jakieś
    znaczenie?

    PS

  • 4. Data: 2004-07-04 13:39:02
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Jeśli poprzedni właściciel sie zgodził to ci nie radze. TPSA w sądzie liczy
    straty jakie poniosło za 100% wykozystania łącza które ew. uszkodzisz.
    Jedyny sposób to dogadanie się TPSA i wybudowanie na swój koszt lini
    alternatywnej.

  • 5. Data: 2004-07-04 19:17:30
    Od: "psb" <p...@u...to>

> [...]
    > straty jakie poniosło za 100% wykozystania łącza które ew. uszkodzisz.
    > Jedyny sposób to dogadanie się TPSA i wybudowanie na swój koszt lini

    Muszę dotrzeć jakoś do tego dokumentu, który podpisał poprzedni
    właściciel.
    Swoją drogą, to przecież na tym piśmie nie pisało co dokładnie chce zrobić
    tpsa... mogli wbić 20 a równie dobrze 60 słupów i w obu przypadkach byliby
    kryci ?????

    A tak z innej beczki, czy tą tematyką zajmuje się jakaś wydzieelona grupa
    prawników (dział 'prawo telekomunikacyjne' czy coś podobnego).
    Może któryś z nich za 'parę' złotych przeanalizował to pismo, ew zajął się
    sprawą.

    dzięki za podpowiedzi, PS

  • 6. Data: 2004-07-04 22:34:36
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    > Muszę dotrzeć jakoś do tego dokumentu, który podpisał poprzedni
    > właściciel.
    hmm może być trudno bo jakby mieli rozprawę to by napewno znaleźli

    > Swoją drogą, to przecież na tym piśmie nie pisało co dokładnie chce zrobić
    > tpsa... mogli wbić 20 a równie dobrze 60 słupów i w obu przypadkach byliby
    > kryci ?????
    Prawdopodobnie jest umowa o użytkowanie gruntu.
    Jak robią linie podziemne to jest to umowa o czasowe udostępnienie

> [...]
    > prawników (dział 'prawo telekomunikacyjne' czy coś podobnego).
    > Może któryś z nich za 'parę' złotych przeanalizował to pismo, ew zajął się

    nie ma żadnej możliwości poza budową nowej linii w innym miejscu lub
    podziemnej żeby podważyć tamten dokument. Żaden prawnik nie podejmie sie tej
    sprawy.

  • 7. Data: 2004-07-05 10:29:26
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Moze sie myle ale jak dla mnie to nabyles dzialke z calym stanem prawnym.
    > Jedynie co mi przychodzi do glowy to rozmowa z poprzednim wlscicielem na
    > temat renegocjacji wartosci dzilaki jako niepelnowartosciwej.

    Kupujac dzialke chyba czlowiek ja widzial?
    Nie sposob przegapic 20!! slupow.

  • 8. Data: 2004-07-05 13:06:34
    Od: "psb" <p...@u...to>

    > Prawdopodobnie jest umowa o użytkowanie gruntu.

    A czy taka umowa jest zawarta na czas określony?? Jeżeli tak, to na ile
    czasu??

    > nie ma żadnej możliwości poza budową nowej linii w innym miejscu lub
    > podziemnej żeby podważyć tamten dokument. Żaden prawnik nie podejmie sie
    tej
    > sprawy.

    Spróbuję dotrzeć do tego dokumentu, bo bez niego to cały czas gdybanie.
    Rozumiem, że będzie ciężko, ale może warto spróbować.

    pozdrawiam, PS

  • 9. Data: 2004-07-06 16:24:48
    Od: leon <L...@i...pl>

    > Spróbuję dotrzeć do tego dokumentu, bo bez niego to cały czas gdybanie.
    > Rozumiem, że będzie ciężko, ale może warto spróbować.
    idz do kochanego monopolisty i jako nowy wlasciciel terenu niech
    udostepnia
    umowe lub wykonaja jego kopie.

    leon