  • 1. Data: 2008-04-16 07:36:59
    Temat: Sklep internetowy a koszty dostawy
    Od: "Player" <p...@n...pl>

    Jest sobie sklep internetowy z częściami komputerowymi, posiada cennik z
    zastrzeżeniem:
    " Cennik prezentowany w serwisie xxxxxxxxxxxxxxxx nie stanowi oferty
    handlowej w rozumieniu art. 543 Kodeksu Cywilnego "

    Kupuje produkt za 1200zł z opcją odbioru osobistego a przy odbiorze
    dowiaduje się że mam płacić 1200zł +29zł - koszty dostawy. Owszem w
    regulaminie sklepu znajduje taki zapis że do ceny towaru doliczane jest 29zł
    nawet w przypadku odbioru osobistego.

    Czy taka praktyka jest zgodna z prawem?

    pozdr.

    PLAYER

  • 2. Data: 2008-04-16 09:52:53
    Temat: Re: Sklep internetowy a koszty dostawy
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Player" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dowiaduje się że mam płacić 1200zł +29zł - koszty dostawy. Owszem w
    > regulaminie sklepu znajduje taki zapis że do ceny towaru doliczane jest 29zł

    na tym polega wolny rynek, że masz prawo głosować nogami
    nie odpowiadają Ci warunki - kupuj gdzie indziej

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-04-16 11:35:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Apr 2008, gasper wrote:

    > Użytkownik "Player" <p...@n...pl> napisał
    [...]
    > na tym polega wolny rynek, że masz prawo głosować nogami
    > nie odpowiadają Ci warunki - kupuj gdzie indziej

    Ale to jest inne pytanie - mianowicie, czy sklep może pobierać opłatę
    np. za wystawienie faktury (albo cokolwiek innego), tylko inaczej ją
    nazywając, na przykład jako "koszty dostawy towaru" :)
    Albo jeszcze inaczej - czy marża może być określana inaczej, niż
    zawarta w cenie towaru.
    "Za każdy zakup, traktowany jako łączne nabycie towarów wg listy
    kupującego, pobieramy opłatę w wysokości 29 zł".

    pzdr, Gotfryd