  • 1. Data: 2006-06-18 12:51:44
    Temat: Skarb panstwa a skarb
    Od: Gribik <g...@o...pl>

    Witam.
    Zalozmy ze wylowilem zagubiona "bursztynowa komnate".
    Czy jest zobowiazany poinformowac panstwo, (jesli tak to kogo)
    i czy nalezy sie jakies znalezne? Czy lepiej od razu sprzedac
    to do innego kraju? Chyba znajdzie sie chetny?
    Jest oczywistym ze zalezy mi na jak najwiekszej gotowce za to.
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-06-18 13:45:58
    Temat: Re: Skarb panstwa a skarb
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Za ile?

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 3. Data: 2006-06-18 14:58:56
    Od: "Łukasz" <n...@s...uk>

> [...]
    > to do innego kraju? Chyba znajdzie sie chetny?
    > Jest oczywistym ze zalezy mi na jak najwiekszej gotowce za to.

    Cicho po co sie chwalisz dojda do ciebie odpowiedni ludzie i bedziesz mial
    ziemiana komnate a nie bursztynowa :).Sprzedawaj zagranice wyjezdzaj z kraju
    zyj jak pan.Powiadomisz panstwo nic nie dostaniesz a sobie przypisza
    wszystkie zaslugi.Pamietaj zyjesz w polsce.

  • 4. Data: 2006-06-18 15:13:51
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Gribik wrote:
> [...]
    > to do innego kraju? Chyba znajdzie sie chetny?
    > Jest oczywistym ze zalezy mi na jak najwiekszej gotowce za to.

    To co w ziemi nalezy do skarbu państwa. Masz obowiązek poinformować o
    znalezisku.
    Czy coś z tego będziesz miał, nie wiem. Raczej nie wiele, jeśli nic.
    Uścisk dłoni prezesa najwyżej.
    Sprzedaż tego jest już karalna.

  • 5. Data: 2006-06-18 17:54:28
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    witek wrote:

    > To co w ziemi nalezy do skarbu państwa.

    Serio? No to muszę donieść na tego złodzieja, który wykopywał z własnego
    pola państwowe ziemniaki ;->

  • 6. Data: 2006-06-19 10:21:44
    Od: Robert <b...@g...pl>

    Gribik wrote:

> [...]
    > to do innego kraju? Chyba znajdzie sie chetny?
    > Jest oczywistym ze zalezy mi na jak najwiekszej gotowce za to.
    Dobra kultury, historyczne (blebleble) naleza do SP. Masz obowiazek
    powiadomic i przekazac wskazanej instytucji. Mozesz żądać 10% znaleznego
    (art. 186KC) . Problem w oszacowaniu wartosci :)))). Przekazac musisz a
    wartosc moze sie okazac nie do oszacowania.

    Wszystko co znajdziesz musisz oddac do biura rzeczy znalezionych w
    "gminie". Jest jakis tam wypadek ze po zgloszeniu mozesz trzymac u
    siebie (2 lata - tyle samo trzymaja w BRZ) To z prawa administracyjnego
    i KC.

    Z cywilnego: rzecz znaleziona przechodzi na Twoja wlasnosc po 3 latach

    art 183 - 189 KC do tego rozporzadzenie RM z 14.06.1966r w sprawie
    rzeczy znalezionych :)))

    pzdR.

  • 7. Data: 2006-06-19 11:00:04
    Od: Gribik <g...@o...pl>

    Robert napisał(a):

> [...]
    >
    > Z cywilnego: rzecz znaleziona przechodzi na Twoja wlasnosc po 3 latach
    >
    > art 183 - 189 KC do tego rozporzadzenie RM z 14.06.1966r w sprawie

    No dobrze, ale chodzi o to ze jesli to by sie naglosnilo, to mi to
    zabiora sila rzeczy, tak? Przyjedzie policja, itp? A jesli kupie teraz
    te jeziorko, to co w tym jeziorze sie znajduje nalezy wtedy do mnie?

  • 8. Data: 2006-06-19 11:24:47
    Od: Robert <b...@g...pl>

    Gribik wrote:

    > No dobrze, ale chodzi o to ze jesli to by sie naglosnilo, to mi to
    > zabiora sila rzeczy, tak? Przyjedzie policja, itp? A jesli kupie teraz
    > te jeziorko, to co w tym jeziorze sie znajduje nalezy wtedy do mnie?

    Nie jesli to jest "dobro narodu". Analogiczna sytuacja jak przy
    znalezieniu ruin, garnka z monetami itd. przez firme budowlana budujaca
    domy na gruncie nie będącym własnoscia SP, czy gminy. Musi zglosic i w
    najgorszym razie czekac na zakonczenie robot archeologicznych.
    Mowimy o teorii.

    Natomiast wszystkie naturalne (i cywilne) pozytki z rzeczy naleza do
    ciebie. Ryby, grzyby, tatarak, traszki, pomost. Ale jakbys mial las to
    zwierzeta dzikie w lesie stanowia wlasnosc SP.

    pzdR.

  • 9. Data: 2006-06-19 19:13:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert napisał(a):

> [...]
    > domy na gruncie nie będącym własnoscia SP, czy gminy. Musi zglosic i w
    > najgorszym razie czekac na zakonczenie robot archeologicznych.

    a jak sie natknie na rope?

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 10. Data: 2006-06-20 10:35:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert wrote:

    > Natomiast wszystkie naturalne (i cywilne) pozytki z rzeczy naleza do
    > ciebie. Ryby, grzyby, tatarak, traszki, pomost. Ale jakbys mial las to
    > zwierzeta dzikie w lesie stanowia wlasnosc SP.

    Kopaliny także.