  • 1. Data: 2006-06-01 16:08:55
    Temat: Seks z nieletnią żoną
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    wp.pl:
    "Przed Sądem Rejonowym w Kędzierzynie-Koźlu nie rozpoczął się proces Roma,
    oskarżonego o utrzymywanie stosunków seksualnych z nieletnią. Sąd odroczył
    rozprawę z powodu braku obrońcy oskarżonego. W świetle romskiej tradycji
    17-letnia dziewczyna jest żoną Marka K. ale - według prawa karnego - taki
    czyn zagrożony jest karą do 12 lat więzienia."

    Artykuł 200KK wyznacza granicę wiekową na 15 rok życia. Za co więc chcą
    posadzić tego Roma? Napisane jest też, że poznali się, kiedy ona miała lat
    15, więc nie było możliwości, aby uprawiali seks wcześniej. Czy współżycie z
    osobą poniżej 18 roku życia także jest przestępstwem? Nie wydaje mi się...
    Czekam na komentarze.

    pozdrawiam,
    Yusek

  • 2. Data: 2006-06-01 18:05:46
    Temat: Re: Seks z nieletnią żoną
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > 15, więc nie było możliwości, aby uprawiali seks wcześniej. Czy współżycie
    > z osobą poniżej 18 roku życia także jest przestępstwem? Nie wydaje mi

    O ile dobrze pamietam, w Polskim prawie tez mozna ozenic sie z kobieta w
    wieku 16 lat za zgoda jej rodzicow... czy dobrze pamietam?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-06-01 18:14:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tiger napisał(a):
    > O ile dobrze pamietam, w Polskim prawie tez mozna ozenic sie z kobieta w
    > wieku 16 lat za zgoda jej rodzicow... czy dobrze pamietam?

    za zgodą sądu

    KG

  • 4. Data: 2006-06-01 18:53:25
    Od: "konserwatywny pyrozerca" <k...@p...com>

    Użytkownik "Yusek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy współżycie z osobą poniżej 18 roku życia także jest przestępstwem?
    > Nie wydaje mi się... Czekam na komentarze.

    Zastanawia mnie co innego, czy dwójka bzykających się 15 latków popełnia
    zbiorowo przestępstwo?

  • 5. Data: 2006-06-01 19:16:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Yusek [###y...@w...pl.###] napisał:
> [...]
    > lat 15, więc nie było możliwości, aby uprawiali seks wcześniej. Czy
    > współżycie z osobą poniżej 18 roku życia także jest przestępstwem?

    Sam sobie odpowiedziałeś. Ktoś głupoty napisał. Romowie faktycznie
    często nie uznają naszych aktów stanu cywilnego i zawierają małżeństwa
    przed swoimi "wodzami". Ale to akurat nie ma nic wspólnego z prawem
    karnym, a jedynie powoduje cały szereg komplikacji w sferze prawa
    administracyjnego i cywilnego.

  • 6. Data: 2006-06-01 19:19:51
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    I chyba pod warunkiem, że kobieta jest w ciąży, albo ma już dziecko z
    przyszłym mężem. Dobrze mówię, czy jestem w błędzie?

  • 7. Data: 2006-06-01 19:30:53
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Yusek napisał(a):
    > I chyba pod warunkiem, że kobieta jest w ciąży, albo ma już dziecko z
    > przyszłym mężem. Dobrze mówię, czy jestem w błędzie?

    mają istnieć ważne powody, a zawarcie małżeństwa być zgodne z dobrem
    założonej rodziny
    to o czym piszesz to jedna z możliwości, ale nie jedyna

    KG

  • 8. Data: 2006-06-01 19:42:46
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

    > Zastanawia mnie co innego, czy dwójka bzykających się 15 latków popełnia
    > zbiorowo przestępstwo?

    Jeżeli mają ponizej 15 lat to nie odpowiadają z kodeksu karnego, jeśli mają
    powyzej 15 to nie popełniają przestępstwa z art. 200 k.k.

    pzdr
    mk

  • 9. Data: 2006-06-01 19:47:37
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    dzieki

  • 10. Data: 2006-06-01 19:48:33
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Dla uściślenia - jeśli mają równo 15 lat, to też nie popełniają
    przestępstwa. Karalne jest jednak, jeśli jedno z nich ma 15, drugie 14 lat.