  • 1. Data: 2007-01-25 21:57:48
    Temat: Rura z gazem na dzialce(gazociąg średniego ciśnienia)
    Od: "Rafal" <p...@g...pl>

    Witam
    posiadam działkę przeznaczoną w planach zagospodarowania pod zabudowę
    mieszkaniową jednorodzinną, jednak przez moją działkę przebiega gazociąg
    średniego ciśnienia (nie doprowadza gazu do domów to jest jakiś przesyłowy
    czy coś).
    Przecina działkę po skosie - w rogu.
    Nikt na przebieg tego gazociągu zgody nie wyrażał a wkopano go jeszcze "za
    starych dobrych czasów" czyli za "komuny".
    Z mojej wiedzy wynika iż mogę stawiać dom w odległości 15 metrów od rury z
    gazem, jednak i tak muszę się zgłosić do gazowni w celu wydania przez nich
    zgody na budowę.
    I teraz moje pytania:
    -czy ktoś z was był w podobnej sytuacji i uzyskał zgodę na budowę
    -czy można domagać się jakiegoś odszkodowania, przesunięcia rury w przypadku
    wydania negatywnej opinii o zabudowie
    -czy można domagać się jakiegoś odszkodowania, przesunięcia rury w przypadku
    wydania pozytywnej opinii o zabudowie
    Proszę o odpowiedź.
    Pozdrawiam,Rafal