  • 1. Data: 2004-01-20 20:25:04
    Temat: Ruch drogowy - casus/zagadka
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    Uprawnione służby mogą założyć blokadę na koło samochodu uniemożliwiając
    tym samym jeg ooddalenie się. Nie wolno im jednak tego zrobić, jeśli
    pojazd zaparkowany jest w miejscu, w którym stwarza niebezpieczeństwo
    lub utrudnia ruch . To wie każdy, kto zdawał na prawo jazdy.
    Pytanie brzmi: czy można założyć blokadę na koło samochodu zaparkowanego
    na przejściu dla pieszych?
    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 2. Data: 2004-01-20 20:32:02
    Temat: Re: Ruch drogowy - casus/zagadka
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    -- > Pytanie brzmi: czy można założyć blokadę na koło samochodu
    zaparkowanego
    > na przejściu dla pieszych?

    odholować... odholować....

    ST

  • 3. Data: 2004-01-20 21:04:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
    wiadomości news:buk2r0$9ov$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
    > lub utrudnia ruch . To wie każdy, kto zdawał na prawo jazdy.
    > Pytanie brzmi: czy można założyć blokadę na koło samochodu zaparkowanego

    Trzeba wrócić do ustawy. Głownie zależy to od oceny zakładającego, czy
    pozostawienie samochodu na tym przejściu zagraża komuś, czy nie. Nie da
    się jednoznacznie stwierdzić. Jak to będzie jakieś zapomniane przez boga i
    ludzi przejście, to nie widzę przeciwwskazań. Jak to będzie centrum miasta
    i ruchliwe skrzyżowanie, to raczej holowanie. pomiędzy tymi skrajnymi
    przypadkami jest wiele miejsca na inwencję stosownych służb.

  • 4. Data: 2004-01-20 21:30:17
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    sajmon_templer wrote:

    > -- > Pytanie brzmi: czy można założyć blokadę na koło samochodu
    > zaparkowanego

    > odholować... odholować....

    Zasadniczo to nikomu nie życzę odholowania samochodu (chyba, że
    ktośzaparkował przed moją bramą). Drugim dnem mojego postu jest pytanie,
    czy można postawić zarzut przekroczenia uprawnień strażnikowi
    miejskiemu, który założył blokadę na samochód na przejściu. De facto
    taki strażnik "potęguje" stan utrudniania ruchu - ten samochód może tam
    stać wiele godzin, a bez blokady dawno by odjechał...

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 5. Data: 2004-01-20 21:35:52
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > Drugim dnem mojego postu jest pytanie,
    > czy można postawić zarzut przekroczenia uprawnień strażnikowi
    > miejskiemu, który założył blokadę na samochód na przejściu.

    wg mnie nawet jeżeli założy blokadę to tylko po to aby unieruchomić do
    momentu przyjazdu auta, które odholuje pojazd.
    A miales taki przypadek? :)

    ST

  • 6. Data: 2004-01-20 21:43:47
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    sajmon_templer wrote:

    > wg mnie nawet jeżeli założy blokadę to tylko po to aby unieruchomić do
    > momentu przyjazdu auta, które odholuje pojazd.
    > A miales taki przypadek? :)

    Ja nie, ale widziałem cymbałów ze straży miejskiej w Poznainu, którzy
    zakładali blokadę facetowi na pasach - nie po to, żeby potem odholować,
    tylko żeby mu wlepić mandat.
    Przypuszczam, że takie wątpliwości jak mnie nawet im nie zaświtały...

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl