  • 1. Data: 2007-09-05 08:09:40
    Temat: Rozwod, sad wydzial
    Od: "Marcin C." <M...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie. Chce wniesc pozew o rozwod. Do ktorego sadu mam sie udac ktory
    wydzial? Prosil bym o dokladne dane. Malzenstwo zostalo zawarte w
    Konstancinie-Jeziorna.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2007-09-05 09:01:55
    Temat: Re: Rozwod, sad wydzial
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin C." <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam pytanie. Chce wniesc pozew o rozwod. Do ktorego sadu mam sie udac
    > ktory wydzial? Prosil bym o dokladne dane. Malzenstwo zostalo zawarte w

    witam

    powództwo o rozwód przed Sąd Okręgowy - Wydział Cywilny, w którego okręgu
    małżonkowie mieli ostatnie wspólne zamieszkanie, jeżeli choć jedno z nich w
    okręgu tym jeszcze stale przebywa; w braku tej podstawy wyłącznie właściwy
    jest sąd miejsca zamieszkania strony pozwanej, a gdy i tej podstawy nie ma
    (gdy powód nie zna miejsca pobytu pozwanego) - sąd miejsca zamieszkania
    powoda - art.41kpc (jest to właściwość wyłączna - nie podlega zmianie przez
    strony);
    miejsce zawarcia związku małżeńskiego nie ma znaczenia - znaczenie ma gdzie
    razem mieszkaliście i czy choć jedno z was pozostaje jeszcze w tej
    miejscowości lub w innej, ale znajdującej się w tym samym okręgu sądowym, co
    wspólne miejsce zamieszkania;
    jeśli więc podasz mi, gdzie ostatnio razem mieszkaliście, i jednocześnie
    jedno z was nadal tam jeszcze przebywa lub tez w innej miejscowości, ale w
    tym samym okręgu sądowym, co miejscowość wspólnego zamieszkiwania w czasie
    małżeństwo, to może uda mi sie ustalić dokładnie sąd okręgowy i jego adres

    pzdr

  • 3. Data: 2007-09-05 09:01:59
    Od: "Marcin C." <M...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
> [...]
    > małżeństwo, to może uda mi sie ustalić dokładnie sąd okręgowy i jego adres

    Dzieki za odpowiedz. Mieszkalismy wlasnie w blisko Konstancina. Aktualnie ja
    mieszkam w swoim pierwotnym miejscu zamieszkania na ursynowie w Warszawie. A
    Zona nadal w konstancinie.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2007-09-05 09:36:43
    Od: "Marcin C." <M...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    > a zatem Sąd Okręgowy Warszawa Wydział III Cywilny - przynajmniej tak
    > wynika z ich strony internetowej (bo Konstancin-Jeziorna leży w okręgu
    > Sądu Rejonowego dla Warszawy-Mokotowa, a z kolei sprawy z tego okręgu o
    > rozwód rozpoznaje właśnie ww. Wydział SO w Warszawie)

    Rzeczywiscie to by sie zgadzalo. Serdecznie dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2007-09-05 09:40:40
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>