  • 1. Data: 2009-10-07 06:00:58
    Temat: Rozwiązanie umowy o dostawę ciepła
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Firma Sp. z o. o. otrzymała aneks do umowy na dostawę ciepła od firmy,
    która tą dostawą się zajmuje, aneks jest dotyczacy podniesienie cen za
    pobrane ciepło. Firma nie chce podpisać aneksu do umowy gdyż po
    pierwsze nie zgadza się z cenami a po drugie chce sama zainstalować w
    firmie inne źródło ciepła (o tym firma dostarczająca ciepło nie wie).
    Napisaliśmy że chcemy rozwiązać umowę o dostarczenie ciepła i w
    odpowiedzi otrzymaliśmy pismo że: nie jest dopuszczalna forma
    jednostronnego powiadomienia drugiej ze stron o mianach treści umowy,
    natomiast rozwiązanie umowy wymaga sześcimoiesięcznego terminu
    wypowiedzenia (taki jest zapis w umowie), ale ten tryb wymaga
    odesłania podpisanego aneksu. I czy nie jest tak ze jeżeli nie
    podpiszemy aneksu to umowa się rozwiązuje ponieważ jedna z firm
    zmienia warunki umowy a druga firma się na to nie zgardza. Jeżeli ktoś
    będzie mi w stanie odpowiedzieć, to proszę i z góry dziękuje.

  • 2. Data: 2009-10-07 06:22:07
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o dostawę ciepła
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    asuszek wrote:
    > Napisaliśmy że chcemy rozwiązać umowę o dostarczenie ciepła

    chcenie nic nie oznacza.
    rozwiązujecie, albo nie.
    A w zasadzie to wypowiadacie i cześć.

    "Niniejszym wypowiadam umowę .... " i w zasadzie tyle.

    i w
    > odpowiedzi otrzymaliśmy pismo że: nie jest dopuszczalna forma
    > jednostronnego powiadomienia drugiej ze stron o mianach treści umowy,

    w zasadzie na temat ale bez sensu,
    bo rozwiązanie umowy wymaga prozumienia stron, a wypowiedzenie nie.

    > natomiast rozwiązanie umowy wymaga sześcimoiesięcznego terminu
    > wypowiedzenia (taki jest zapis w umowie),

    no i to by bylo na tyle.

    Ninieszym wypowiadam umowę i przez nastepne 6 miesiecy oni wam ciepły wy
    im kasę wg dotychczasowej stawki, a potem sie rozstajecie.

    > ale ten tryb wymaga
    > odesłania podpisanego aneksu.

    taaaa i świetego mikołaja.
    podpisanie ankesu oznacza zgodę na nowe ceny
    i o to im chodzi, podiszcie aneks, wypowedzcie umowe i bedziecie przez 6
    miesiecy płacić po nowych stawkach.
    wypowiedzenie umowy bez podpisanego aneksu to 6 miesiecy po starych stawkach

> [...]
    > zmienia warunki umowy a druga firma się na to nie zgardza. Jeżeli ktoś
    > będzie mi w stanie odpowiedzieć, to proszę i z góry dziękuje.

    hmm, głowy nie dam sobie uciąc, ale nie tyle sie rozwiązuje, co po
    prostu obowiązuje dalej na starych zasadach
    to tamta firma moze wam wypowiedziec jak nie podpiszecie aneksu.
    wy zreszta tez mozecie w kazdej chwili