  • 1. Data: 2024-09-30 19:21:08
    Temat: Rozprawa zdalna brak komputera
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Jeśli Sąd przysłał wezwanie do udziału w rozprawie i napisał, że
    rozprawa będzie w trybie zdalnym, to trzeba jakoś specjalnie zgłaszać,
    że brak komputera, brak internetu, po prostu brak możliwości technicznych?
    i po prostu stawić się osobiście przed salą nr w określonym dniu w
    budynku Sądu?

    kpc
    Art. 151. [Miejsce posiedzenia; rozprawa zdalna]
    [...]
    § 3. Przewodniczący może zarządzić przeprowadzenie posiedzenia
    zdalnego z urzędu lub na wniosek osoby, która ma uczestniczyć w
    posiedzeniu i wskazała adres poczty elektronicznej. Termin do złożenia
    wniosku wynosi 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia albo wezwania na
    posiedzenie. Zarządzając przeprowadzenie posiedzenia zdalnego,
    przewodniczący może zastrzec, że określona osoba weźmie udział w
    posiedzeniu zdalnym poza budynkiem sądu prowadzącego postępowanie,
    jeżeli będzie przebywać w budynku innego sądu. O treści zarządzeń, o
    których mowa w zdaniach poprzedzających, w tym zmierzających do
    przeprowadzenia dowodu w sposób zdalny, o odmowie uwzględnienia wniosku
    lub zmianie zarządzeń w tym przedmiocie informuje się w sposób
    przewidziany w art. 149(1).
    [...]
    § 6. Osoba, która nie zgłosiła skutecznie wniosku, o którym mowa w § 3
    zdanie pierwsze, albo nie zgłosiła zamiaru zdalnego udziału w
    posiedzeniu zgodnie z § 5 zdanie pierwsze, ma obowiązek stawić się na
    posiedzeniu w budynku sądu prowadzącego postępowanie bez dodatkowego
    wezwania.

  • 2. Data: 2024-09-30 21:12:40
    Temat: Re: Rozprawa zdalna brak komputera
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2024 o 19:21, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Jeśli Sąd przysłał wezwanie do udziału w rozprawie i napisał, że
    > rozprawa będzie w trybie zdalnym, to trzeba jakoś specjalnie zgłaszać,
    > że brak komputera, brak internetu, po prostu brak możliwości technicznych?

    Skąd to wiesz?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-09-30 21:45:55
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > Skąd to wiesz?

    Ale co?
    Jest list papierowy z Sądu, wezwanie na rozprawę i stąd wiem, bo tam
    jest napisane: Rozprawa odbędzie się w trybie zdalnym.

    Ale strona wzywana nie ma komputera - tak dla uproszczenia sprawy
    przyjmując, tj. nie ma możliwości wzięcia udziału w rozprawie w trybie
    zdalnym.

  • 4. Data: 2024-09-30 21:53:28
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    A czy jeśli sąsiad ma komputer, to można pójść do sąsiada aby wziąć
    udział w rozprawie?
    Czy sąsiad może siedzieć obok obok zeznającego? - tak poza kadrem, nie
    odzywać się, siedzieć i obsługiwać komputer.

    Czy trzeba dokonać jakichś formalności? Jest jakaś procedura na taką
    sytuację?

    Wiem, że można w kancelarii adwokackiej u swojego adwokata, na pewno ma
    warunki. Ale pytam o sąsiada, albo o kogoś z bliskiej rodziny, który
    "pomaga" obsłużyć komputer podczas rozprawy.

  • 5. Data: 2024-09-30 22:01:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2024 o 21:45, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Ale strona wzywana nie ma komputera - tak dla uproszczenia sprawy
    > przyjmując, tj. nie ma możliwości wzięcia udziału w rozprawie w trybie
    > zdalnym.

    Podejrzewam, ze sąd ma komputer :-)

    --
    (~) Robert Tomasik